2020-01-26, 13:43
Avslutad
Löjliga lagar i Sverige, kan förstå de svampar zoom inte växer fritt att det skulle vara ett problem. Men när det gäller toppisar så tycker jag att det bara är att plocka och äta.
Citera
2020-01-26, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Problemet är att TS inte använder svamparna i medicinskt syfte utan för att berusa/droga sig själv.

Tänk om alla fick göra vad de ville, vilket fantastiskt land det skulle vara,
Jag gillar att köra gamla ångvältar o platta till saker.
Gärna folk och egendom.

Det finns en anledning till att det är förbjudet o knarka.
Hade alkoholen uppfunnits idag hade även den varit förbjuden.

Folk som knarkar kan sällan bete sig och därför är det förbjudet o syssla med detta.
Köp en båt och åk ut på Atlanten om du vill odla svamp o knarka.
Där kan ingen höra dig skrika.
Om alla fick göra vad de ville så länge det inte skadar någon annan så skulle det vara ett fantastiskt land, ja. Varför inte låta folk droga sig? De som begår brott under påverkan döms för dessa brott, de som inte begår brott utgör inget problem.
Citera
2020-01-26, 14:32
Moderator
Psilosophers avatar
Då topic primärt gäller legal status passar tråden bättre i knarkpolitik.

Psykedeliska substanser ---> Narkotikapolitik

/Moderator
Citera
2020-01-26, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Om alla fick göra vad de ville så länge det inte skadar någon annan så skulle det vara ett fantastiskt land, ja. Varför inte låta folk droga sig? De som begår brott under påverkan döms för dessa brott, de som inte begår brott utgör inget problem.

Precis. Det är en minoritet som begår brott under påverkan av droger. Däremot finns det en massa människor av det slag som vill bestämma över andras liv som är emot drogerna och hycklar om de verkliga skälen till det.
Citera
2020-01-26, 18:41
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Nej tack, vill inte stöta på en människa som får en sneflipp utav droger, ovs vad det är.
Lol du är rädd för folk som tar svampar hahaha bland oss som tar riktiga droger så är magiska svampar som en liten förrätt

Samma sak med cannabis. Ofta så är dom som vill legalisera cannabis vanliga svenssons som aldrig varit i en street fight och bara vill vara lite balla och tycka något unikt.

Att du blir rädd för såna som tar magiska svampar är i jämförelse med riktiga droger som en man som blir rädd för en chiuaua jämfört med en pitbull.

Den riktiga anledningen till att verkligen legalisera droger är för att det som idag är svart på marknaden ska bli vitt och det ska bli möjligt att sälja droger utan den tredje parten (staten) som lägger sig i.

Hahaha sneflipp utav droger...
Citera
2020-01-26, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bichers
För att svenskar är hjärntvättade får, ingen förmåga att ha egna tankar och idéer, att tänka kritiskt och ifrågasätta. Istället sväljer man dagligen, vilket man är bra på.

Så bara för att ni inte får odla era svampar så är alla hjärntvättade får som saknar förmåga att ha egna tankar och idéer?
Det råder fri rörlighet i EU. Jag råder er att uppsöka ett land där det är tillåtet att knarka ner sig redigt.
Citera
2020-01-26, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
En nyfiken fråga bara; Klarar man sig på egen hand ute i samhället när man är så efterbliven som du är? Jag kan tänka mig att man stöter på många problem. Inte minst i interaktion med andra människor.

På topic så är det absurt att svampar som växer fritt ute i vår natur är olagliga. Jag skyller på kyrkan. Sen är hallucinogener inte beroendeframkallande som många andra droger men jag tycker ändå det borde vara fritt fram att utsätta sin egen kropp för vad man vill. Faktum är att jag tror just hallucinogener kan hjälpa folk från beroenden som t.ex. nikotin och alkohol, just eftersom de ser saker ur ett nytt perspektiv. Jag slutade med nikotin efter att en lsd-tripp iaf.

Det är mycket tyckande från din sida.

Vad har du för belägg när du hävdar att brukande av svamp kan hjälpa en från beroende av nikotin eller alkohol?

Det är intressant att många som knarkar tycker jag är efterbliven bara för att jag inte håller med dem.
Är det ett vanligt förekommande tema i er värld? Alla som säger emot er är efterblivna?

Det är inte absurt någonstans att knark är olagligt.
Du kanske kan snappa upp mitt tips om att köpa dig en båt o åka ut på de sju haven med dina pundarkompisar.
På internationellt vatten kan ni knarka bäst ni vill.
Citera
2020-01-26, 19:01
Medlem
Citat:

Vad har du för belägg när du hävdar att brukande av svamp kan hjälpa en från beroende av nikotin eller alkohol?

Det är intressant att många som knarkar tycker jag är efterbliven bara för att jag inte håller med dem.
Är det ett vanligt förekommande tema i er värld? Alla som säger emot er är efterblivna?

Du kanske kan snappa upp mitt tips om att köpa dig en båt o åka ut på de sju haven med dina pundarkompisar.

Ser du någon skillnad på toppslätskivling och fentanyl? Om inte så är du ju bara väldigt dåligt utbildad inom ämnet.
Citera
2020-01-26, 21:24
Medlem
BigFatCones avatar
Och eftersom vi nu befinner oss i NarkPol så ser vi till att hålla diskussionen så nära "magiska svampars legala status" som möjligt. Kom ihåg att topic inte är "jag tycker inte om knarkare" och att jag ogillar metadiskussioner.

Mvh,
Moderator
Citera
2020-01-26, 21:56
Moderator
Psilosophers avatar
Det faktum att de växer vilt överallt bör vägas in i diskussionen. Allemansrätt och så, tradition och hävd.
Citera
2020-01-26, 22:08
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beerone
Jag tycker att magiska svampar, t.ex. Cubensis borde vara lagliga att odla för eget bruk. Samt att sjukvården borde kunna erhålla det i terapi-syfte. Tycker att det helt klart har effekt mot ångest och säkert andra medicinska fördelar, det borde göras någon studie på det i Sverige som kan ligga till grund för att använda det medicinskt eller för att förbjuda det - som jag förstått det har det aldrig gjorts någon direkt studie utan det förbjöds på grunder som inte kan styrkas med vad man vet idag om det.
Jag tror det kommer med tiden och i sjukvården.(Här till Sverige dock så komerm det ta en evighet(troligtvis))
Dock är det udda att psykvården inte kört detta länge och med tanke på sickna tokiga behandlingar de haft genom tiderna.

Vet USA behandlar militärer, journalister, poliser och andra med PTSD och med MDMA.

Man kan verkligen ställa sig frågan varför det är förbjudet, men här kan vi härleda till en punkt och Nils Bejerot.
Och han var helt ointresserad av någon klassning, utan syfilis.... kallade han dom alla.
Och sen har man rullat på i den indoktrineringen, det luckras nu lite, men det är långt kvar.

Men odla svamp kan du göra utan oroa dig, om du nu inte är känd och de hälsar på dig regelbundet.
Citat:

Det är ingen som bryr sig om vad du tror om svamp när du inte ens vet vad det är, faktum är att många har upplevt detta själva och sluta med alkohol, droger tobak osv efter ett ENDA tillfälle.

Du kanske inte ska prata om svamp när du inte ens vet vad den gör.
Jag har prövat, och det är utan tvekan en av de bästa upplevelsen i ens liv.
Och dessa svampar skulle göra UNDERVERK för många som har problem att lösa.
Och det finns en GIGANTISKT GIGANTISKT GIGANTISKT mängd med uppbackning på denna svamps förträfflighet att lösa personliga problem.

Förstår du ens svampens funktion, och vad "egodöd" betyder?(det är den som gör man slutar med alkoholmissbruk tex)

Svamp skulle vara en gudagåva till sjukvården om vi inte hade en skitnödig narkotikapolitik.
Även MDMA, som med bägge med en guidad hjälp kan bli av med stora problem, bli av med depressioner osv...osv...osv.
MDMA botar tex PTSD, man har 3 sessioner på med ett gäng månader mellan behandlingarna, och efter detta är de ofta helt botade efter dessa.

Du blir bara efterbliven när du inte tar åt dig fakta, så tar du åt dig fakta?
Saklighet är nyckeln för dig här, jag kan hjälpa dig men nått säger mig du är helt ointresserad av fakta.

(Glöm också svart och vitt, det är inte ett argument, utan en brist av argument.)
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det faktum att de växer vilt överallt bör vägas in i diskussionen. Allemansrätt och så, tradition och hävd.
Jo, det är ju det också, allemansrätten bjuder på denna svamp i vår natur.(även om jag har varit kass på hitta den)
Citera
2020-01-27, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag tror det kommer med tiden och i sjukvården.(Här till Sverige dock så komerm det ta en evighet(troligtvis))
Dock är det udda att psykvården inte kört detta länge och med tanke på sickna tokiga behandlingar de haft genom tiderna.

Vet USA behandlar militärer, journalister, poliser och andra med PTSD och med MDMA.

Man kan verkligen ställa sig frågan varför det är förbjudet, men här kan vi härleda till en punkt och Nils Bejerot.
Och han var helt ointresserad av någon klassning, utan syfilis.... kallade han dom alla.
Och sen har man rullat på i den indoktrineringen, det luckras nu lite, men det är långt kvar.

Men odla svamp kan du göra utan oroa dig, om du nu inte är känd och de hälsar på dig regelbundet.

Det är ingen som bryr sig om vad du tror om svamp när du inte ens vet vad det är, faktum är att många har upplevt detta själva och sluta med alkohol, droger tobak osv efter ett ENDA tillfälle.

Du kanske inte ska prata om svamp när du inte ens vet vad den gör.
Jag har prövat, och det är utan tvekan en av de bästa upplevelsen i ens liv.
Och dessa svampar skulle göra UNDERVERK för många som har problem att lösa.
Och det finns en GIGANTISKT GIGANTISKT GIGANTISKT mängd med uppbackning på denna svamps förträfflighet att lösa personliga problem.

Förstår du ens svampens funktion, och vad "egodöd" betyder?(det är den som gör man slutar med alkoholmissbruk tex)

Svamp skulle vara en gudagåva till sjukvården om vi inte hade en skitnödig narkotikapolitik.
Även MDMA, som med bägge med en guidad hjälp kan bli av med stora problem, bli av med depressioner osv...osv...osv.
MDMA botar tex PTSD, man har 3 sessioner på med ett gäng månader mellan behandlingarna, och efter detta är de ofta helt botade efter dessa.

Du blir bara efterbliven när du inte tar åt dig fakta, så tar du åt dig fakta?
Saklighet är nyckeln för dig här, jag kan hjälpa dig men nått säger mig du är helt ointresserad av fakta.

(Glöm också svart och vitt, det är inte ett argument, utan en brist av argument.)

Jo, det är ju det också, allemansrätten bjuder på denna svamp i vår natur.(även om jag har varit kass på hitta den)

Om du anser att svampen är en gudagåva så finns det inte så mycket mer att prata om.
Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in