Citat:
Ursprungligen postat av
beerone
Jag tycker att magiska svampar, t.ex. Cubensis borde vara lagliga att odla för eget bruk. Samt att sjukvården borde kunna erhålla det i terapi-syfte. Tycker att det helt klart har effekt mot ångest och säkert andra medicinska fördelar, det borde göras någon studie på det i Sverige som kan ligga till grund för att använda det medicinskt eller för att förbjuda det - som jag förstått det har det aldrig gjorts någon direkt studie utan det förbjöds på grunder som inte kan styrkas med vad man vet idag om det.
Jag tror det kommer med tiden och i sjukvården.(Här till Sverige dock så komerm det ta en evighet(troligtvis))
Dock är det udda att psykvården inte kört detta länge och med tanke på sickna tokiga behandlingar de haft genom tiderna.
Vet USA behandlar militärer, journalister, poliser och andra med PTSD och med MDMA.
Man kan verkligen ställa sig frågan varför det är förbjudet, men här kan vi härleda till en punkt och Nils Bejerot.
Och han var helt ointresserad av någon klassning, utan syfilis.... kallade han dom alla.
Och sen har man rullat på i den indoktrineringen, det luckras nu lite, men det är långt kvar.
Men odla svamp kan du göra utan oroa dig, om du nu inte är känd och de hälsar på dig regelbundet.
Citat:
Ursprungligen postat av
45Lokar
Det är mycket tyckande från din sida.
Vad har du för belägg när du hävdar att brukande av svamp kan hjälpa en från beroende av nikotin eller alkohol?
Det är intressant att många som knarkar tycker jag är efterbliven bara för att jag inte håller med dem.
Är det ett vanligt förekommande tema i er värld? Alla som säger emot er är efterblivna?
Det är inte absurt någonstans att knark är olagligt.
Du kanske kan snappa upp mitt tips om att köpa dig en båt o åka ut på de sju haven med dina pundarkompisar.
På internationellt vatten kan ni knarka bäst ni vill.
Det är ingen som bryr sig om vad du tror om svamp när du inte ens vet vad det är, faktum är att många har upplevt detta själva och sluta med alkohol, droger tobak osv efter ett ENDA tillfälle.
Du kanske inte ska prata om svamp när du inte ens vet vad den gör.
Jag har prövat, och det är utan tvekan en av de bästa upplevelsen i ens liv.
Och dessa svampar skulle göra UNDERVERK för många som har problem att lösa.
Och det finns en GIGANTISKT GIGANTISKT GIGANTISKT mängd med uppbackning på denna svamps förträfflighet att lösa personliga problem.
Förstår du ens svampens funktion, och vad "egodöd" betyder?(det är den som gör man slutar med alkoholmissbruk tex)
Svamp skulle vara en gudagåva till sjukvården om vi inte hade en skitnödig narkotikapolitik.
Även MDMA, som med bägge med en guidad hjälp kan bli av med stora problem, bli av med depressioner osv...osv...osv.
MDMA botar tex PTSD, man har 3 sessioner på med ett gäng månader mellan behandlingarna, och efter detta är de ofta helt botade efter dessa.
Du blir bara efterbliven när du inte tar åt dig fakta, så tar du åt dig fakta?
Saklighet är nyckeln för dig här, jag kan hjälpa dig men nått säger mig du är helt ointresserad av fakta.
(Glöm också svart och vitt, det är inte ett argument, utan en brist av argument.)
Citat:
Ursprungligen postat av
Psilosopher
Det faktum att de växer vilt överallt bör vägas in i diskussionen. Allemansrätt och så, tradition och hävd.
Jo, det är ju det också, allemansrätten bjuder på denna svamp i vår natur.(även om jag har varit kass på hitta den)