Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-14, 15:21
  #193
Medlem
Marodeurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Ska vi ta Finland som exempel så är det inte cannabis i den vanliga formen, det vill säga en joint.
Det är i form av munhålespray.

Det är faktiskt bägge delar.

Så här ser Bedrocan ut

Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Det är som sagt inte gräs man får ta med sig även om det är en läkare i Tyskland som skrivit ut något till dig.

Jo, du får ta gräs med dig till Sverige. Det var dock bara 15-20st som fick Bedrocan i Sverige (2019). Men EU har bestämt att medborgare har rätt att importera medicin inom EUs gränser. Så ja, du har den rättigheten.



Citat:
Försäkringsmedlemsstaten bör ge patienter rätt att få åtminstone samma förmåner i en annan medlemsstat som de som tillhandahålls av lagstiftningen i försäkringsmedlemsstaten. Om det i förteckningen över förmåner inte exakt anges vilken behandlingsmetod som gäller, utan olika slags behandlingar anges, bör försäkringsmedlemsstaten inte avslå en ansökan om förhandstillstånd eller ersättning av det skälet att behandlingsmetoden inte finns tillgänglig på dess territorium, utan den bör bedöma om den begärda eller erhållna gränsöverskridande behandlingen motsvarar förmåner som fastställs i dess lagstiftning.

https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...LEX:32011L0024

Ganska färska grejer, hade uppskattat om du slutade sprida dynga och lögner där du ingenting vet.
Du ska definitivt sluta flytta mållinjen när du blir motbevisad. Alternativ tänka igenom ditt skitsnack före du postar. Tack för mig.
Citera
2020-07-19, 21:17
  #194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marodeur
Det är faktiskt bägge delar.

Så här ser Bedrocan ut



Jo, du får ta gräs med dig till Sverige. Det var dock bara 15-20st som fick Bedrocan i Sverige (2019). Men EU har bestämt att medborgare har rätt att importera medicin inom EUs gränser. Så ja, du har den rättigheten.






https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...LEX:32011L0024

Ganska färska grejer, hade uppskattat om du slutade sprida dynga och lögner där du ingenting vet.
Du ska definitivt sluta flytta mållinjen när du blir motbevisad. Alternativ tänka igenom ditt skitsnack före du postar. Tack för mig.

Du måste fortfarande få tillstånd av läkemedelsverket om det är förteckning 1 oavsett om en läkare i Tyskland skrivit ut skiten åt dig.
Citera
2020-07-20, 16:24
  #195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Du måste fortfarande få tillstånd av läkemedelsverket om det är förteckning 1 oavsett om en läkare i Tyskland skrivit ut skiten åt dig.


Konstigt, har en vän som nu får Cannabis på recept via Clinic Horstedt i Danmark, behöver inget tillstånd från läkemedelsverket öht..?
Citera
2020-07-20, 22:55
  #196
Medlem
Marodeurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Du måste fortfarande få tillstånd av läkemedelsverket om det är förteckning 1 oavsett om en läkare i Tyskland skrivit ut skiten åt dig.

Hur ställer du dig till ditt påstående att man bara får munhålespray i Finland då?

För övrigt, om en läkare i Danmark, tyskland eller nederländerna utreder dig och ger dig recept så får du importera detta. Om du då alltså åker dit och ordnar det så får du hämta hem detta, tack vare lagar och EU-riktlinjer du fått. Det är inte som du säger alltså. Men det är förstås så att svenska myndigheter gör vad de kan för att stoppa det.. tyvärr, för din del, så fungerar det inte så bra.

"Skiten" sa killen som inte provat själv, och inte heller har behov av det. Det angår alltså inte dig till att börja med. Således förstår jag inte varför du bryr dig. Karaktärsbrist kallar vi det där jag kommer från.
__________________
Senast redigerad av Marodeur 2020-07-20 kl. 23:00.
Citera
2020-07-21, 11:04
  #197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marodeur
Hur ställer du dig till ditt påstående att man bara får munhålespray i Finland då?

För övrigt, om en läkare i Danmark, tyskland eller nederländerna utreder dig och ger dig recept så får du importera detta. Om du då alltså åker dit och ordnar det så får du hämta hem detta, tack vare lagar och EU-riktlinjer du fått. Det är inte som du säger alltså. Men det är förstås så att svenska myndigheter gör vad de kan för att stoppa det.. tyvärr, för din del, så fungerar det inte så bra.

"Skiten" sa killen som inte provat själv, och inte heller har behov av det. Det angår alltså inte dig till att börja med. Således förstår jag inte varför du bryr dig. Karaktärsbrist kallar vi det där jag kommer från.

Det har jag redan svarat på.
Läs svaren så slipper du ställa samma fråga om och om igen.

Återigen så beror det på vilken klassning narkotikan har.
Är det förteckning 1 så måste du fortfarande ha tillstånd från läkemedelsverket, oavsett vad EU hävdar.
Är det förteckning 2 så behövs det inte.

Det är inte jag som säger det, det är läkemedelsverket.

Ja, så länge det inte är ordinerat av en läkare så är det faktiskt skit.
Du tar det inte för att du har ett medicinskt behov utan du tar det för att få ruset.
Citera
2020-07-21, 11:07
  #198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Konstigt, har en vän som nu får Cannabis på recept via Clinic Horstedt i Danmark, behöver inget tillstånd från läkemedelsverket öht..?

Jag vet inte vad det är för något din polare har fått.
Kontakta läkemedelsverket o fråga så får du svar på vilken klassning knarket har.
Citera
2020-07-21, 11:30
  #199
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Det har jag redan svarat på.
Läs svaren så slipper du ställa samma fråga om och om igen.

Återigen så beror det på vilken klassning narkotikan har.
Är det förteckning 1 så måste du fortfarande ha tillstånd från läkemedelsverket, oavsett vad EU hävdar.
Är det förteckning 2 så behövs det inte.

Det är inte jag som säger det, det är läkemedelsverket.

Ja, så länge det inte är ordinerat av en läkare så är det faktiskt skit.
Du tar det inte för att du har ett medicinskt behov utan du tar det för att få ruset.

Underbart med paragrafryttare som tror att verkligheten är vad svenska myndigheter "bestämmer" att den är.
Citera
2020-07-21, 13:54
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Underbart med paragrafryttare som tror att verkligheten är vad svenska myndigheter "bestämmer" att den är.
Människor som är pro förbud har oftast svårt att tänka utanför boxen,"lagen finns av en anledning", bästa argumentet ever.
Citera
2020-07-29, 23:54
  #201
Medlem
Marodeurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Ja, så länge det inte är ordinerat av en läkare så är det faktiskt skit.
Du tar det inte för att du har ett medicinskt behov utan du tar det för att få ruset.

Så om en med ADHD köper ritalin på svarta marknaden, och tycker att det ändå hjälper denne att organisera och sova mindre oroligt, så är det enbart för att bli berusad?

Men om denne ett år senare får ett recept på exakt samma produkt har det inte längre med rus att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Det har jag redan svarat på.
Läs svaren så slipper du ställa samma fråga om och om igen.

Vem fan vill läsa din smörja mer än en gång? När du blir konfronterad över ditt felaktiga påstående att Finland bara tillhandahåller munhålespray, säger du:

Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Bedrocan är ett företag.

Fan vad duktig du är som fick ditt första riktiga svar. Men det är också en produkt de säljer. Som är cannabisblomma, inte spray.

Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Du menar kanske Bediol?

När man refererar till medicinen Bedrocan, menar man Bedrocan, som produceras av Bedrocan. Kan du ens läsa, eller blir du så överväldigad av din ignorans att du måste ta ett djupt andetag och posta mer skitsnack för varenda detalj du lär dig?

Aldrig erkänner du att du tog fel på ditt påstående om att finländare bara får köpa en spray.
Du flyttar istället målstolpen med:

Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Hursomhelst så får du inte föra med dig denna produkt in i Sverige utan tillstånd.

Det spelar ingen jävla roll vart du får ta det med dig. Du nämnde själv Finland som exempel. I Finland får du köpa annat än spray. Jävla idiot, fatta att den punkten är diskuterad färdigt.

Följdfråga: Föddes du med en egen hjärna eller är det alltid någon måste berätta för dig vad du upplever?
__________________
Senast redigerad av Marodeur 2020-07-30 kl. 00:10.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback