2020-06-30, 19:19
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det är mycket intressant och givande att läsa AB 162 om GC. Inte minst sid 92 och framåt.

L W**l**d berättar bland annat om aktivitet på LWs konto 7/10 -18
Han berättar även om poäng och procent när det gäller cacher, och hur LWs poäng sjönk iom att HD loggade hennes cacher utan att ha tagit dem.
Han gör andra intressanta iakttagelse också. Om cacher loggade av alias han ej sett tidigare, och hur användarnamn ändrades när han gick in på profilsidan. Jag har svårt att dra några egna slutsatser, men L W**l**d tycker att allt verkar lurt.

Jag tror att när man tittar på det hela i backspegeln, när nu det kommer att bli, så kommer det att heta "GC-mordet".

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vad synd att du inte har kvar bilddumpen du lade upp den 7 oktober -18. Du var inne på att någon tråddiskussion kan ha varit orsak till att "någon" gick in på L*enas Google-konto den dagen.
www.flashback.org/sp72081177

Vad det gäller 7 oktober -18 minns SD vart han befinner sig. Det är ögonbrynshöjande att han vet att han befinner sig vid en dator 2 km ifrån masten som inloggningen registreras. Det tillhör verkligen inte vanligheterna när det gäller honom.
Skribenten piastrone gjorde tråden uppmärksam om detta i tråden 18 april -20. www.flashback.org/sp71246784

Jag har ju trott att utredningen skulle visa att SD:s digitala spår skulle bli hans fall i fallet och det stör mig att man inte ifrågasatte varför hans mobil inte kopplar upp hemma förrän kl 02.49. Finns det fler protokoll än det i Huvudprotokollet med redovisning av datorns och mobilens uppkopplingar?

Har utredarna verkligen kontrollerat alla appar SD hade i sin mobil? Var alla synkade till datorn eller bara vissa? Man vet att SD använt telegram på datorn, men man kunde inte säga om det är via app eller via nätet. Borde inte en IT-forensiker i datorhistorik kunna se när en app installerats och/eller raderats? Är jag ute i det blå med mina funderingar?

Kanske ändå digitala spår blir hans fall i HR, men då krävs det att man kan visa på mer fakta. Kan externa experter få fram vilka raderingar som gjorts i LW:s olika appar även om mobilen aldrig hittas?

Jag har ett hopp om att mobilen finns någonstans i oskadat skick p g a att GM kan ha tänkt sig kolla igenom den vid senare tillfälle. Om det är SD som är GM så vill han nog ha tillgång till den av nostalgiska skäl och kunna återblicka ibland, precis som han kan göra i sitt GC-konto så länge ingen raderar kontot. Han kan ha även haft för tanke att i senare skede tanka över Lw.s mobilinnehåll till en annan mobil om han inte hann göra det under mordnatten. Det för min tanke vidare till att åter undra om USB-minnet han använder i sin dator efter första polisförhöret har blivit beslagtaget och kan undersökas av experter (för att söka underliggande filer).

Nu till något helt annat p g a att det fortfarande, trots alla indicier mot SD, pågår ett grävande om andra möjliga GM. Här en skribent som för länge sen pekade mot JS (Coc*_c)
11 november -18: www.flashback.org/sp66090271
15 november -18: www.flashback.org/sp65839672
Skribenten tror att JS kan ha missuppfattat LW:s signaler: www.flashback.org/sp65839544
9 november -18, stödjer Citronblomman: www.flashback.org/sp65785234
21 oktober -18, skriver "hon låg ju ganska skuggad" Stämmer uppgiften om att hon låg ganska skuggad? I så fall vore det bra om hen kom in i tråden och förklarar hur hen kunde veta det. www.flashback.org/sp65600593

--------

Länk till inlägg med sammanfattning och länkar till FUP m m
www.flashback.org/sp71691040

Ett hett datum vad gäller aktiviteter på LWs konton, den 7/10 -18 om jag förstått saken rätt.
Det ena ett Google-konto, och det andra (som jag läste om i AB 162) på något sätt kopplat till GC.

Eller är det ett och samma konto som någon varit inne på?

Det var det datumet, några år tidigare, som LW registrerat sitt GC-konto.

Han som berättar i 162 verkar vara tämligen haj på konton och liknande. Enligt honom hade aktiviteten inget att göra med att LW registrerats det datumet, inte som han trodde iaf.

Någon annan kanske tyckte att det var intressant med siffror, datum osv...
Citera
2020-06-30, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Slog mig helt plötsligt att enda sättet som gjorde att SD överhuvudtaget vågade säga till HD att han fortsatt sitt intima med LW, trots att HD förbjudit det , var ju för sjutton för att han i nästa andetag när HD antagligen blev fly förbaskad där på planet och undra hur han tänkte fortgå i den där intimiteten?

ATT han då i mening två sa :

-Du behöver inte bekymra dej hjärtat ,hon är oskadliggjord så problemet är väck !

(Spekulation)
Ja, eller så ville han innerst inne inte ha en älskarinna kvar. Innerst inne tror jag att han bara ville leva i ro med sin fru, men att han var svag. Lena förförde å sin sida honom, och han ville väl ha spänningen det gav? Åtrån, hemlighetsmakeriet?men Lena ville ju ha mer än så.Därav obalansen.
Jag tror att han gjorde sig av med henne för att en gång för alla bli av med problemet och en gång för alla få kunna sätta punkt.
Citera
2020-06-30, 19:22
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Såg du henne hopa in i bilen? Eller hur vet vi? "verkade besvärad" - hur menar du? Och har detta över huvudtaget någon betydelse i mordet på LW?

Du ser väl mönstret? Under mer än två år så har vissa pekat ut nära nog alla av manligt kön i hela Sverige. Från LW´s barn, till grannar eller klienter från LW´s jobb, till avlägsna bekantskaper långt bort.

Det viktiga är inte om det är rätt. För det är det uppenbarligen aldrig. Det viktiga är att det inte är samma GM/GMs som Polisen, Kriminaltekniker och Åklagare pekat ut.

Seriöst så fattar jag inte att ni vakna och kloka, ens orkar hjälpa till att hålla igång denna ringdans av kränkande och förnedrande meningslösheter som kommer från dem som har ett enda mål: Smutsa ner LW och skydda den den/de som mördat en levnadsglad 3-barnsmamma?

Om Polisen, Åklagare, grannar, vänner, kollegor och LW´s familj är helt säkra på vem/vilka som är skyldig/a, och då det inte finns ett enda spår efter diverse Mållgans, nattvandrande påsbärare, hoodiemän eller alla de andra stackars krakarna som har outats här helt utan anledning, så handlar detta endast om NÄR åklagaren och Polisen är i mål med SD (ev fler), inte OM...

För alla som måste leva i denna ständiga limbo och rädsla, så hoppas jag att det dyker upp skäl för häktning fortare än kvickt.

Prata om fallet, FUP och rena fakta är nästan förbjudet här. Istället vill folk kränka en människa som redan varit död i två år och alla som älskar henne.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-06-30, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Intressant. Bra påminnelse. Exakt så sa också Wilmas mördare. Exakt så, förutom att han sa "Ni" kommer aldrig lösa mordet. Och Tishko är skyldig till mord. Precis som SD är skyldig till mord. Skillnaden här är att man kan inte binda SD till mordplatsen.

SD har heller aldrig sagt att han är oskyldig till dådet. Inte en enda gång. Hur kommer det sig?
Jag tror det handlar om att SD vill gäcka sin omgivning.
Citera
2020-06-30, 19:26
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det så man jobbat från dag 1 och det är därför man aldrig kommer att hitta den riktige gärningsmannen.

Vilket får mig att tänka på detta nu aktuella skadestångkravet. Parallellerna är givna och förföljelsen går att läsa om längst ner i min signatur.

”Uppgifterna spreds till allmänheten och har haft en mycket stor påverkan på brödernas rätt till privatliv genom att kasta ett negativt ljus över deras rykte och moraliska integritet”, skriver ombudet i ett av de två skadeståndsanspråken.

Det saknas helt direkta vittnesiakttagelser som talar för att de misstänkta varit närvarande vid Kevins död. Någon annan stödbevisning för det i form av tekniska spår eller annat finns inte heller. De slutsatser som kan dras angående när och var Kevin avlidit samt de uppgifter som finns om iakttagelser av de misstänkta vid den relevanta tiden talar med betydande styrka för att de inte har varit inblandande i dödsfallet eller ens varit närvarande när det inträffade”, skrev Niclas Wargren i beslutet.
https://www.expressen.se/gt/krim/broderna-i-kevin-fallet-kraver-20-miljoner-i-skadestand/
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-30 kl. 19:29.
Citera
2020-06-30, 19:34
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Att bli dömd som oskyldig ,då skulle man ju bli tokig utav ilska och orättvist beteende .

Antar att jag skulle börja skrika och fäkta med armar och ben och uttropa ord som :

-Men jag har inte gjort detta ! Jag är för f-n oskyldig! Ni kan ju inte sätta mig i fängelse när jag inte gjort något !

Och sen skulle jag antagligen gråta hejdlöst och till slut hänga med huvudet ,skaka oförstående på det, och ge upp- med en stor klump i hjärtat ,att hur kan det vara möjligt att jag kommer bli inlåst trots att jag absolut varken ville LW illa ,ej heller gjorde henne illa.Inte var där på stället över huvud taget!!!!Helt otroligt !

Sen en vecka senare i cellen skulle jag bli som en zoombie ,inte vilja äta ,inte vilja prata och bara stirra ner i golvet ,och om någon frågade mig något skulle jag bara mumla att :
-Det här kan inte vara sant ....det här kan verkligen inte vara sant ....?

Jag skulle antagligen tyna bort utav att bli så orättvis behandlad ...

Så det klart att det måste ju gå rätt till i rättssalen ,och det får ju inte ske att en oskyldig blir dömd ,det är ju självklart ,för det vore ju fruktansvärt .

Men om det finns en skyldig till mordet på L'ena ,då är det ju självklart att den måste sona sitt brott ,om inte annat så för att be L*ena om förlåtelse på det sättet ....

För att ta en människas liv är så oförlåtligt så det kan inte jämföras med mycket annat.
Det är både ondskefullt och elakt .
DE som tror sig ha rätten att bestämma över andra människors LEVA eller DÖ ,,,,

Undrar hur man beter sig om man är skyldig till mordet och åker fast ?

Och allt detta hade DU gjort EFTER att du redan hade berättat allt du vet. Med rak rygg.

Utan att ljuga hundra gånger, ändra dina versioner, radera filer, ta nästan 1000 kort utanför polisstationen, skratta, fnissa, uppvisa en grandios personlighet eller slingra dig. Eller trimma din bästa vän genom att säga "bara jag vet om jag är skyldig".

Eller hur? Du tillhör en av de riktigt goda. När du någon gång tvekar på hur det är just nu, så tänk på detta:

1. Den glada, hjälpsamma, snälla, energiska och levnadsglada vännen, Lena, som du hade och har fina minnen av.

2. Att Polisens utredningsgrupp och åklagarna har sagt sitt. Och de har mycket mer insyn än någon av oss här.

3. Att lyssna på bittra och griniga människor som försöker kränka andra, för ingen människa framåt och de tillför absolut inget annat än elände. Lyssna till livet. Till Lena. Och lita på att folk inte kommer att ge upp detta.

Kram!
/FS

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-06-30, 19:43
Medlem
Citat:
Jag kan tänka att Hiding i efterhand insett att det var vissa saker som hon inte ställde frågor om. Att hon kanske gjorde vissa felbedömningar i att göra sig förstådd av rätten. Eftersom man inte får ställa ledande eller insinuanta frågor är det också svårt att få de svar man kan förvänta sig. Framförallt inte av glidande ormar som hela tiden svänger i sina svar och får ljuga och ducka utan minsta reprissalie.

För henne är det bara att gå igenom fupen igen, inkl slask, för att hitta bevis på SDs skuld. Jag hoppas verkligen hon lyckas med det.

Min reflektion när rättegången kom upp på Youtube var just att om inte jag hade läst FUP, skulle det ha varit svårt att som nämndeman (och eventuellt även för lagmannen, som dock har lång erfarenhet av rättegångar) få en sammanhängande bild av vad åklagarna ansåg graverande.
Tamt och luddigt, väldigt lite konfrontation.

Har lyssnat lite på avsnitt av Arbogafallet. Milsvid skillnad på hur Johanna Möller pressades av tuffa åklagare jämfört med SD.

ÅH har lite att öva upp sig på kring utfrågningsteknik och skicklighet att knyta ihop säcken. Hoppas hon utnyttjar tiden fram till HR-förhandlingarna startar.
Citera
2020-06-30, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Min reflektion när rättegången kom upp på Youtube var just att om inte jag hade läst FUP, skulle det ha varit svårt att som nämndeman (och eventuellt även för lagmannen, som dock har lång erfarenhet av rättegångar) få en sammanhängande bild av vad åklagarna ansåg graverande.
Tamt och luddigt, väldigt lite konfrontation.

Har lyssnat lite på avsnitt av Arbogafallet. Milsvid skillnad på hur Johanna Möller pressades av tuffa åklagare jämfört med SD.

ÅH har lite att öva upp sig på kring utfrågningsteknik och skicklighet att knyta ihop säcken. Hoppas hon utnyttjar tiden fram till HR-förhandlingarna startar.
Hon kanske lämnar över till en mer driven och tuff åklagare? Man kan hoppas. Men hela rättegången blev en fars.
Citera
2020-06-30, 19:52
Medlem
Varför ens SKRIKA när man blir gripen av Polis?
Är man oskyldig har man inget behov av att ens skrika.

Endast den som inte har rent samvete har skäl att skrika i panik
Citera
2020-06-30, 19:54
Medlem
Citat:
Hon kanske lämnar över till en mer driven och tuff åklagare? Man kan hoppas. Men hela rättegången blev en fars.
Det blir sannolikt en rättegång med en mer erfaren åklagare.
Citera
2020-06-30, 19:56
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Du ser väl mönstret? Under mer än två år så har vissa pekat ut nära nog alla av manligt kön i hela Sverige. Från LW´s barn, till grannar eller klienter från LW´s jobb, till avlägsna bekantskaper långt bort.

Det viktiga är inte om det är rätt. För det är det uppenbarligen aldrig. Det viktiga är att det inte är samma GM/GMs som Polisen, Kriminaltekniker och Åklagare pekat ut.

Seriöst så fattar jag inte att ni vakna och kloka, ens orkar hjälpa till att hålla igång denna ringdans av kränkande och förnedrande meningslösheter som kommer från dem som har ett enda mål: Smutsa ner LW och skydda den den/de som mördat en levnadsglad 3-barnsmamma?

Om Polisen, Åklagare, grannar, vänner, kollegor och LW´s familj är helt säkra på vem/vilka som är skyldig/a, och då det inte finns ett enda spår efter diverse Mållgans, nattvandrande påsbärare, hoodiemän eller alla de andra stackars krakarna som har outats här helt utan anledning, så handlar detta endast om NÄR åklagaren och Polisen är i mål med SD (ev fler), inte OM...

För alla som måste leva i denna ständiga limbo och rädsla, så hoppas jag att det dyker upp skäl för häktning fortare än kvickt.

Prata om fallet, FUP och rena fakta är nästan förbjudet här. Istället vill folk kränka en människa som redan varit död i två år och alla som älskar henne.

#TeamÅsaHiding
Håller med dig till fullo,men detta är fakta

Hur kan SOA, SD och HD ha så olika versioner om hur de fick veta att LW hittats. SOA läser det i tidningen. HD hör det på radion när hon åker med SOA till sommarstugan direkt efter hennes förhör och SD får info av SOA och HD att de åkte upp i Hjärsta och såg brottsplatsen ??????

Förhör med HD
F:Men där på lördan så kommer det ju ut nån nyhet.. ehm.. från media.. V:Mm.
F: Är det nånting du tar del av?
V:Mm.
F:Mm vad är det du tar del av?
V: Att man hade hittat en kvinn.. eller en kropp..
F:Mm.
V:Mm. Det hörde vi på nyheterna när vi åkte härifrån.. ut till landet. Tror jag att det var.. att vi hörde det då.. mm.. å då tänkte.. tänkte jag ba.. hur är det möjligt att man kan ha.. att hon kan ha legat så nära hemma utan o blivit hittad å det är liksom klart.. har hon blivit flyttad tillbaka ah men asså det är klart man undrar asså tänker tanken, att.. hur är det möjligt.. att vara så nära.
F:Vet du vart hon har hittats?
V:Ah. Eh.. ja inte exakt men i vilket.. liksom parti.. eh..
eftersom.. det har ju varit på bilderna.. eh å vi såg avspärrning när vi.. vi stod polisen när vi åkte härifrån så stod det poliser efter motorvägen.. eh.. där..
F:Mm. Har du varit där?
V:Jag ja?
F:Mm.
V: Ah.. Lena har ha en geocach där så vi både Stefan å jag har varit där..
F:När då?
V: Ja.. ganska.. den var ny nu under våren.. eh.. så de e ganska nyligen vi har varit där.. eh..
Citera
2020-06-30, 19:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fållsten
Citat:
Josefin och Lenas möte i maj
Josefin ringde till polisen med anledning av att hon träffade Lena i samband med en terapitid
på St Lucas. Josefin har tittat i sin kalender vid tid för förhöret. I kalendern står att hon var på
terapi den 3:e maj. Josefin tror att det var tillfället hon träffade Lena men säger att hon ibland bokat om terapitiderna utan att ändra de i kalendern. Om det inte var den 3:e maj var det
istället veckan därpå.

Det måste ju polisen ha kunnat kolla med
St Lukas. Om de brytt sig. De hade ju redan SD
så det kanske inte behövdes?

Om hon med "veckan därpå" menar 7 dagar
senare så var det Kristi himmelsfärds dag så
då var nog St Lukas stängt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto