Citat:
Ursprungligen postat av
Pallot
Han är ju nybörjare, håll inte på och sprid sån där mindfuck-skit. Du håller ju på med teknisk analys och är på en helt annan nivå än honom.
Kul med framgången! Slagigt och ryckigt under sommaren är att vänta. Själv tar jag en paus från börsen ett tag (som i att inte logga in på kontona), tillfällig ny våg av corona osv. skapar en volatilitet som är lätt att missbedöma åt båda hållen.
Sitta stilla i båten just nu tror jag är bäst, även om det trist när det går ned är det också pissigt att missa de bästa handelsdagarna på året. Raset i våras berodde på att vi inte visste någonting, nu har vi informationen men börsen blir såklart orolig ändå. Även om börsen kan sura under sommaren kan det även bli "mini-rallyn" som är tråkiga att missa om man står utanför.
Ja jag tycker det känns desperat att sälja av allt och köpa guld för pengarna, min ekonomi står inte o faller på min nuvarande börsuppgång. Som du säger blir det nog slagigt iom coronan och jag räknar med att tappa en del av uppgången. Iaf tillfälligt.
Är kvinna föresten, och har hållit på några år men ja, jag ser mig som en glad amatör fortfarande...
Jo jag tänker nog också så att det är bäst att sitta still i båten, säljer jag bort mig nu kommer jag troligtvis aldrig kunna köpa tillbaka på samma låga kursnivåer.
Majoriteten av aktierna är sånna som jag valt med omsorg och följer noga, men ev säljer jag av två tre aktier som jag inte bryr mig så mkt om, och sätter de pengarna i säkerhet.