2020-06-29, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriheten
Vilka branscher och länder kikar ni kunniga mest på under den tid vi lever i just nu?

Kina ar stabilast.
Citera
2020-06-29, 12:24
Medlem
Köpte Wallenstam igen idag. Ny lön = Nya pengar in på ISK Blir nog mitt enda inköp i sommar om inget fantastiskt dyker upp. Tror nog på en liten dipp/krasch i framtiden så sparar på konto just nu.
Citera
2020-06-29, 12:36
Medlem
Citat:
Vilka branscher och länder kikar ni kunniga mest på under den tid vi lever i just nu?

USA, SP500 & Nasdaq

Skulle akta mig för svenskt.
Citera
2020-06-29, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spalkin
Jag väntar iaf med att investera till stimulanspaketen och gratispengarna slutar i USA. I Juli/Augusti när massa amerikaner inte kan betala hyran eller lånen och ev tvingas sälja huset. Får se vad som händer..

Så jävla konstig strategi. Eller brist på strategi kanske. Avstå vinst ibland i åratal pga att något kommer komma i framtiden. Är det inte bättre att åka med upp, och kliva av när man ser signaler att det är dags? Likaså de som säger att man ska sitta kvar när det kraschar, för att det kommer återhämta sig. Javisst, men är det inte bättre att kliva ur, för att köpa in sig billigare igen. Så gör iaf jag. Allt annat känns idiotiskt.

Jag misstänker iaf att det är många som ångrar att de stod på sidlinjen hela våren. Den vinsten har man, och det är väldigt mycket som ska krascha, och jävligt fort innan den vinsten är uppäten. Kognitiv dissonans tror jag. ”Surt sa räven”
Citera
2020-06-29, 13:02
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Så jävla konstig strategi. Eller brist på strategi kanske. Avstå vinst ibland i åratal pga att något kommer komma i framtiden. Är det inte bättre att åka med upp, och kliva av när man ser signaler att det är dags? Likaså de som säger att man ska sitta kvar när det kraschar, för att det kommer återhämta sig. Javisst, men är det inte bättre att kliva ur, för att köpa in sig billigare igen. Så gör iaf jag. Allt annat känns idiotiskt.

Jag misstänker iaf att det är många som ångrar att de stod på sidlinjen hela våren. Den vinsten har man, och det är väldigt mycket som ska krascha, och jävligt fort innan den vinsten är uppäten. Kognitiv dissonans tror jag. ”Surt sa räven”
Så du vet alltså när marknader kraschar? Det är ju fantastiskt isf.
Citera
2020-06-29, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soucu
Wirecard är väldigt intressant.
Själv sugen att köpa nu när KPMG slår undan anklagelser från FT.

Starkt tips. Tackar

🖕
Citera
2020-06-29, 13:32
Avstängd
Citat:

Spel, läkemedel, guld och naturgas.
Citera
2020-06-29, 13:48
Medlem
Yttrandefrihetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Spel, läkemedel, guld och naturgas.
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
USA, SP500 & Nasdaq

Skulle akta mig för svenskt.
Citat:
Ursprungligen postat av nykines
Kina ar stabilast.
Tack för tipsen, då ligger jag rätt bra till, tre läkemedelsföretag och SEB Läkemedelsfond plus Asien/Kina/Ryssland. Samt Lundin Mining. Kanske lite mycket svenskt gällande aktierna. Tar gärna emot tips om något amerikanskt läkemedelsföretag som är undervärderat.
Citera
2020-06-29, 14:08
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Starkt tips. Tackar

🖕
Upp 180% idag! Allt är relativt, en fantastisk affär om man köpte i fredags...
Citera
2020-06-29, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix

Du ser signaler??

Är du dum eller psykotisk?
Citera
2020-06-29, 14:34
Medlem
Citat:

Det finns marknader som är översålda, dvs. som investerarna har lämnat när de flyr risk. Här hittar du emerging markets som Latinamerika, Indien och Östeuropa. Trots återhämtning är de fortfarande ned 20-35% för året. Just nu är teknik och läkemedel överköpta (kurserna på ATH) när investerarna har flytt dit. Pendeln kommer att svänga när det lugnat ned sig och investerarna blir sugna på risk igen. Så vill du ha bra avkastning säljer du överköpta marknader och hämtar hem vinsterna för att lägga pengarna på översålda marknader.
Citera
2020-06-29, 14:53
Medlem
Yttrandefrihetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Det finns marknader som är översålda, dvs. som investerarna har lämnat när de flyr risk. Här hittar du emerging markets som Latinamerika, Indien och Östeuropa. Trots återhämtning är de fortfarande ned 20-35% för året. Just nu är teknik och läkemedel överköpta (kurserna på ATH) när investerarna har flytt dit. Pendeln kommer att svänga när det lugnat ned sig och investerarna blir sugna på risk igen. Så vill du ha bra avkastning säljer du överköpta marknader och hämtar hem vinsterna för att lägga pengarna på översålda marknader.
Tack för ditt inlägg. Tittade lite snabbt på fonder i de tre regionerna som du nämnde och ingen har verkligen återhämtat sig sedan i mars jämfört med andra regioner. Tack igen för tipset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in