2020-06-29, 00:03
Medlem
Titta inte så jävla mycket på kursgraferna och priset. Tänk istället att börsen vänder upp när nyheterna går från dåliga till lite mindre dåliga. Nyheterna förra veckan blir svåra att slå. Även att antalet smittade i USA kan öka ett tag till och dödsfallen kommer att öka är redan inprisat.
Citera
2020-06-29, 00:23
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Är väl bara att gratulera!! Sälj allt imorgon och ta det lugnt ett tag. Jag hade köpt ett kg guld oc 30kg silver sedan gått in med resten lite i taget. Kan komma jätteras denna vecka
Han ska alltså bidra till att trycka ner den volatila kursen, så att du kan ta dig in billigt?
Citera
2020-06-29, 00:26
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Dow Jones öppnade precis med ett jätteras. Jeeezuz vilket ras

EDIT: Dollarn öppnade precis på ny höjd också. Det som spökar mest är 3-månaders lånen FED utfärdade för att pressa ner dollarn i mitten av Mars.
Dow Jones har inte öppnat ännu?
Citera
2020-06-29, 00:27
Medlem
Citat:

EDIT: Dollarn öppnade precis på ny höjd också. Det som spökar mest är 3-månaders lånen FED utfärdade för att pressa ner dollarn i mitten av Mars.

Ja fyfan dow futures -0,3%. Nu är raset här!
Citera
2020-06-29, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallot
Han är ju nybörjare, håll inte på och sprid sån där mindfuck-skit. Du håller ju på med teknisk analys och är på en helt annan nivå än honom.

Kul med framgången! Slagigt och ryckigt under sommaren är att vänta. Själv tar jag en paus från börsen ett tag (som i att inte logga in på kontona), tillfällig ny våg av corona osv. skapar en volatilitet som är lätt att missbedöma åt båda hållen.

Sitta stilla i båten just nu tror jag är bäst, även om det trist när det går ned är det också pissigt att missa de bästa handelsdagarna på året. Raset i våras berodde på att vi inte visste någonting, nu har vi informationen men börsen blir såklart orolig ändå. Även om börsen kan sura under sommaren kan det även bli "mini-rallyn" som är tråkiga att missa om man står utanför.

Ja jag tycker det känns desperat att sälja av allt och köpa guld för pengarna, min ekonomi står inte o faller på min nuvarande börsuppgång. Som du säger blir det nog slagigt iom coronan och jag räknar med att tappa en del av uppgången. Iaf tillfälligt.

Är kvinna föresten, och har hållit på några år men ja, jag ser mig som en glad amatör fortfarande...

Jo jag tänker nog också så att det är bäst att sitta still i båten, säljer jag bort mig nu kommer jag troligtvis aldrig kunna köpa tillbaka på samma låga kursnivåer.

Majoriteten av aktierna är sånna som jag valt med omsorg och följer noga, men ev säljer jag av två tre aktier som jag inte bryr mig så mkt om, och sätter de pengarna i säkerhet.
Citera
2020-06-29, 08:56
Medlem
AoE3#1s avatar
Dow Jones verkar helt klart hittat stödnivå på den viktiga 25 000-punkten. Långar lite här och kollar hur det går
Citera
2020-06-29, 09:13
Medlem
muneys avatar
Citat:
Är väl bara att gratulera!! Sälj allt imorgon och ta det lugnt ett tag. Jag hade köpt ett kg guld oc 30kg silver sedan gått in med resten lite i taget. Kan komma jätteras denna vecka

Citat:

Citat:
Dow Jones verkar helt klart hittat stödnivå på den viktiga 25 000-punkten. Långar lite här och kollar hur det går
Det vänder snabbt.
Citera
2020-06-29, 09:22
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muney
Det vänder snabbt.

Viktigt att hänga med
Citera
2020-06-29, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dailia
Ja jag tycker det känns desperat att sälja av allt och köpa guld för pengarna, min ekonomi står inte o faller på min nuvarande börsuppgång. Som du säger blir det nog slagigt iom coronan och jag räknar med att tappa en del av uppgången. Iaf tillfälligt.

Är kvinna föresten, och har hållit på några år men ja, jag ser mig som en glad amatör fortfarande...

Jo jag tänker nog också så att det är bäst att sitta still i båten, säljer jag bort mig nu kommer jag troligtvis aldrig kunna köpa tillbaka på samma låga kursnivåer.

Majoriteten av aktierna är sånna som jag valt med omsorg och följer noga, men ev säljer jag av två tre aktier som jag inte bryr mig så mkt om, och sätter de pengarna i säkerhet.

Det är inte guld man skall ha när allt kraschar.

Det är beans, bullets and the bible. Guld har man ingen nytta av.

De innehav du valt noga och ligger lång i skall man såklart hålla i.

Så är det inte fel att ha en liten likvid för bra köptillfällen. Men något säkert ställe för likvider finns nog inte idag tyvärr.
Citera
2020-06-29, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Så är det inte fel att ha en liten likvid för bra köptillfällen. Men något säkert ställe för likvider finns nog inte idag tyvärr.

Du litar inte på den statliga insättningsgarantin eller? Om ekonomin ballar ur så fullständigt att den sätts ur spel har man nog värre problem än att man inte får ut sin lilla likvid.
Citera
2020-06-29, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Du litar inte på den statliga insättningsgarantin eller? Om ekonomin ballar ur så fullständigt att den sätts ur spel har man nog värre problem än att man inte får ut sin lilla likvid.

Räntan är lägre än egentlig inflation. Risk för att kronan faller.

Värdet gröps således ur.
Citera
2020-06-29, 11:59
Medlem
Yttrandefrihetens avatar
Vilka branscher och länder kikar ni kunniga mest på under den tid vi lever i just nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in