2020-06-27, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Early bird.
Varför I helvete finns dem?

Beställer min produkt på måndag kväll.
Först på torsdag kl 23:00 kommer det till deras center, som ligger 4 timmar bort..

Det kommer alltså inte komma inatt (fredag morgon alltså), helgleverans verkar enbart erbjudas för "express" paket vilket jag ej har (eller ens möjlighet att kunna välja).

7 dagar. Tidigast.
Så otroligt jävla dåligt att jag finner inga ord, varför i helvete finns de ens?
Postnord levererar alltid dagen efter att företaget skickar ut paketet.
Earlybird behöver 5 arbetsdagar. Minst.

Early Bird är för det mesta usla ja. Otroligt långsamma. Enda positiva är att de oftast har helgleverans. Men det har Instabox numera med.
2020-06-27, 19:00
Medlem
tigerrakets avatar
Kastade precis in handduken på min försendelse som sorterades senast i Miami den 23 April. Får bli en refund på beloppet. Säljaren ville skicka en ny sändning, men den lär ju komma fram i Jul då...
2020-06-27, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Kastade precis in handduken på min försendelse som sorterades senast i Miami den 23 April. Får bli en refund på beloppet. Säljaren ville skicka en ny sändning, men den lär ju komma fram i Jul då...

Tålamod.

Har fått mitt USA paket skickat mitten av mars. Fast i Belgien över 2 månader sedan början av april... Kom fram igår. Efterlängtat!

Det är skit segt men vänta lite extra ...
2020-06-28, 16:04
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Skriv om din börjar röra på sig. Skulle väl vara själve fan om den gör det innan min
I Fredags uppdaterades i postnord appen att mitt paket äntligen är hos tullen i Sverige
2020-06-28, 17:17
Medlem
tigerrakets avatar
Mitt är fortfarande senast i Miami...
Säljaren påstår att dem inte erbjuder refunds till internationella köpare, men kommer dra detta med paypal eftersom jag just nu inte ens kan vara säker på om dem har scammat mig eller ej.

Det som gör mig ännu argare är deras oförmåga att ens lyfta ett finger för att hjälpa mig. De vill istället skicka ett par nya solglasögon. Något som jag verkligen inte kommer ha nytta av i slutet av Augusti när det paketet kanske kan börja trilla in.

Man undrar ju verkligen vad USPS gjorde med alla paket de tog emot när de stängde ner. För det verkar ju som om nya paket skickas till EU direkt, medan gamla ligger i någon hög och man hoppas på att ingen frågar efter dem
2020-07-01, 18:31
Medlem
getbusys avatar
Är de fortfarande typ 10 dagar leveranstid på ett vanligt inrikes brev? 1-2 dagar,jo tjena!
2020-07-01, 23:08
Medlem
dumbaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Är de fortfarande typ 10 dagar leveranstid på ett vanligt inrikes brev? 1-2 dagar,jo tjena!
Jag har i alla fall inte haft problem en enda gång med inrikes brev, och då beställer jag ofta.
2020-07-01, 23:14
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumbaZ
Jag har i alla fall inte haft problem en enda gång med inrikes brev, och då beställer jag ofta.
Hur länge brukar du få vänta?
2020-07-02, 07:42
Medlem
dumbaZs avatar
Citat:
Hur länge brukar du få vänta?
2 dagar
Har hänt en gång att jag fick vänta 3
2020-07-02, 20:30
Medlem
Härligt, mitt paket som skickades 2 april har kommit till Sverige. Tre månader exakt tog det..
2020-07-02, 23:45
Medlem
dumbaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JompaSE
Härligt, mitt paket som skickades 2 april har kommit till Sverige. Tre månader exakt tog det..
Grattis!
2020-07-03, 11:23
Medlem
miikoss avatar
Citat:

Mina kommer fram inom 1-3 dagar.

Man får dock tänka på att det del skickar på helger eller eftermiddagar och då har posten redan varit där och det blir någon dag extra. Samt att en del säger "skickat" när de packat och lagt på hög för att lämnas in senare under veckan.

Skickas det med brev med inlämningsbekräftelse? Ex. skicka hem eller skicka lätt? Då kan man se när det är inlämnat till postombud, annars så vet man aldrig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in