2020-06-26, 16:59
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amles
Nu kan man i alla fall förboka boken på bokus.com. 179 kronor får man lägga ut.

En definitiv förbokning från mig innan boken dras från marknaden för förtal!
Citera
2020-06-26, 19:14
Medlem
moralhoras avatar
Nu har hon varit ihop med en karl som misshandlade henne gul och blå innan hon träffade sin one tru wuv <3:

https://www.expressen.se/kronikorer/cissi-wallin/han-lyckades-nastan-knacka-mig-nu-blir-fler-lyssnade-pa/

Vem var Cissi ihop med för åtta år sedan?
Citera
2020-06-26, 19:28
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Nu har hon varit ihop med en karl som misshandlade henne gul och blå innan hon träffade sin one tru wuv <3:

https://www.expressen.se/kronikorer/cissi-wallin/han-lyckades-nastan-knacka-mig-nu-blir-fler-lyssnade-pa/

Misstänkt. Skulle hon ha suttit och ruvat på den godbiten i åtta år? Det är ju precis sådant som ger en kvinna cred och status, enligt henne.
Citera
2020-06-26, 19:53
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amles
Nu kan man i alla fall förboka boken på bokus.com. 179 kronor får man lägga ut.
Jag gissar att de som vill vara hennes polare köper boken. Köp den eller ses om den som motarbetar den feministiska kampen. Jag gissar att skärmdumpar av liknande PM och mejl kommer att publiceras inom kort från personer som inte uppskattar att mer eller mindre tvingas köpa boken. Kom ihåg var ni hörde det först
Citera
2020-06-26, 20:30
Avslutad
Virtanen beställer nog ett ex också

25 Aug kommer boken, rätt så snabba ryck
Citera
2020-06-26, 21:29
Medlem
regelbrotts avatar
Citat:

"Han slog mig aldrig men det hade hänt om jag blivit kvar." men ändå lyckas hon knåpa ihop en åh-vad-det-är-synd-om-mig-krönika.
Citera
2020-06-26, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regelbrott
"Han slog mig aldrig men det hade hänt om jag blivit kvar." men ändå lyckas hon knåpa ihop en åh-vad-det-är-synd-om-mig-krönika.
Det hade varit mer smakfullt - och intressant - om hon skrivit om när hon själv utövade våld i nära relation.
Jag slog en kille jag träffade när han försökte hjälpa mig på fyllan. Jag var otrogen mot honom, med hans bästa vän. Jag blev ensam, med mina små flaskor av Kosken i väskan, som närsom kunde hällas i lite läsk när andan föll på.
https://cissiwallinlooks.wordpress.com/2011/11/12/alkoholen/
Citera
2020-06-26, 22:42
Medlem
Ograsts avatar
Är det kommande mästerverket en roman eller en självbiografi?
Citera
2020-06-27, 04:47
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:

Hon skriver explicit att han aldrig slog henne. Istället sa han, enligt henne, elaka saker. Om hon faktiskt hade blivit slagen hade världen naturligtvis fått reda på det vid det här laget. Minst sagt.
Citera
2020-06-27, 14:20
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Är det kommande mästerverket en roman eller en självbiografi?
Cissi kommer nog att använda romanformen som tex Carina Rydberg och Unni Drougge gjorde. Inte minst av juridiska skäl. Sen så kan skillnaden i sak mellan roman och självbiografi vara hårfin vilket det finns många exempel på från Strindberg och framåt.

Sen är det märkligt att FV kan göra grova påhopp på Instagramkändisen utan påföljd men när Cissi ger sin version så kontaktas hennes tidigare bokförlag och hotas med förtalsmål.

Om vi ser till tidigare fall så fick väl Unni ett smärre helvete när hon hängde ut sin man som misshandlat henne ( utan att namnge) medans Carina Rydberg hyllades som en föregångare trots att en väldigt känd person avslöjades ha en vurm för tonårstjejer.
Citera
2020-06-27, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Cissi kommer nog att använda romanformen som tex Carina Rydberg och Unni Drougge gjorde. Inte minst av juridiska skäl. Sen så kan skillnaden i sak mellan roman och självbiografi vara hårfin vilket det finns många exempel på från Strindberg och framåt.

Sen är det märkligt att FV kan göra grova påhopp på Instagramkändisen utan påföljd men när Cissi ger sin version så kontaktas hennes tidigare bokförlag och hotas med förtalsmål.

Om vi ser till tidigare fall så fick väl Unni ett smärre helvete när hon hängde ut sin man som misshandlat henne ( utan att namnge) medans Carina Rydberg hyllades som en föregångare trots att en väldigt känd person avslöjades ha en vurm för tonårstjejer.

Är det så märkligt tycker du? CE är dömd för grovt förtal. Villkorlig dom, vilket innebär gör hon något olagligt så åker hon in. FV i sin tur är inte dömd för förtal vilket gör att han inte har något sådant hängande över sig. Om CW vill få det till att FVs bok är förtal så får hon helt enkelt göra som FV dvs anmäla. Tas det inte upp av rätten så får hon ta det civilrättsligt, jag menar pengar för det har hon ju... Det borde väl till och med du förstå?

På det så vet vi inte ens om CWs bok skulle klassas som förtal, det bestämmer en domstol. Däremot är det ju inte direkt svårt att förstå att FV med advokat väljer att påpeka att de kommer göra en anmälan ifall boken kommer ut. Detta eftersom en olaglig handling får fröken Wallin att skaka galler. Vilket med rätt stor sannolikhet är just precis vad FV vill att CW ska göra.
Citera
2020-06-27, 23:16
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa

Det där är ju en evighet sedan. Unni blev faktiskt hyllad för sin bok, men det berodde nog på att hennes make var ett svin. Hon bar inte direkt någon offerkofta heller. Rydberg fick väl blandad kritik men mest för att hon hängde ut män som egentligen bara varit taskiga mot henne. Sen var det inga litterära mästerverk heller. Men hennes karriär gick väl i diket medan Unni skrev en hel del bra efter sin debut.
Cissi W är inte heller någon ny Strindberg så hennes bok kommer i bästa fall glömmas bort snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in