2020-06-25, 23:32
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Så i dine øyne så er AE den kriminelle forbryteren mens TH er et uskyldig offer.

At du ikke skjemmes!
Som skrevet før. Jeg bryr meg ikke om usaklige kommentarer
Citera
2020-06-25, 23:40
Medlem
GE fortalte (i videointervjuet i artikkelen) at sjåføren (i den røde BMW-bilen i Ås) kunne være litt slank. Han var ikke en røslig person som satt der. Hun fortalte at hun har en formening om at passasjeren var kanskje litt fyldigere i kroppen.
https://www.tv2.no/a/11513128/

Jeg tenker at dette kan stemme med Lue-og telefonmannen og jeg er glad for at GE ønsker å snakke med politiet om overvåkningsvideoen som viser Lue- og telefonmannen på Futurum.

Gro Eriksen sier at hun også ønsker å snakke med politiet om overvåkningsvideoen som er tatt utenfor Tom Hagens arbeidsplass. Den viser to personer som passerer bygningen den morgenen Anne Elisabeth Hagen forsvant.
https://www.tv2.no/nyheter/11516304/
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-25 kl. 23:49.
Citera
2020-06-25, 23:41
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billiejean82
Altså, det er samtale med henne som ble avbrutt? Sier hun selv? Virker jo som en logislk/lur ting å si hvis man vil stage en kidnapping og gi et slags sannsynlig tidspunkt for når "kidnapping" skjedde.
Jo det kan absolutt være sånn, samtalen ble avbrutt etter 3 sek og fulgt opp med en pussig sms 09:10.
Citera
2020-06-25, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Positivt at politiet avhører det ene vitnet som så rød BMW

Ja, det er nok ikke det første positive de gjør i saken heller. Men politiet har en veldig vanskelig jobb. GM og medhjelpere har gjort en formidabel jobb for å lede politiet på ville veier. Å vente i 10 uker før de offentliggjør "kidnappingen" gjorde innsamling av eventuelle spor og vitneutsagn utrolig utfordrende.
Men tilbake til de to vitnene.. Jeg undres over at de, gitt det de nå påstår, ikke kontaktet politiet med en gang... Det de beskriver er jo utrolig detaljert (med unntak av skiltnummer da), og man plikter faktisk å melde fra dersom man er vitne til kriminelle handlinger. Derfor tror jeg dessverre bare at disse damene har koblet et vagt minne med den massive mediadekningen og stadige bilder av AEH, slik at hjernen plutselig "husker" alt dette. Det er gjort mye forskning på dette.
Citera
2020-06-25, 23:45
Medlem
Citat:
Jeg tenker grunnen til at de kjørte hun ut av Norge på denne måten hadde to hensikter.

Identiteten til sjåfør måtte skjules. Mer risikabelt å kjøre henne hvis sjåfør kunne bli gjenkjent og knyttet til saken

Så hvis sjåfører uansett måtte bruke hette/maske, da spilte de skuespillet helt ut.
Hvis de fikk noen viteobservasjoner ville det gi TH full tro på at dette var en ekte kidnapping - enklere å få han til å betale løsepenger.

To sjåfører tyder på at de skal kjøre langt

Du har lansert en fantasifull teori, men jeg har ingen tro på at den stemmer.
Av mange grunner, men den mest elementære:

1 Hva skulle hun flykte fra som gjorde at hun må leve i eksil og på Monero-penger, borte fra sine kjære og skjult ID resten av sitt liv? Er det ikke enklere å skille seg som vanlige folk gjør isåfall? Jeg synes mye tyder på at AE ikke er den som ønsker stikke av fra sine nærmeste for evig og alltid. Hun hadde kjøpt seg hund, hun drev å pusset opp huset. Hvorfor måtte hun flykte?
Citera
2020-06-25, 23:49
Medlem
Citat:
Som skrevet før. Jeg bryr meg ikke om usaklige kommentarer
Enig, Mye kjerringvræl her på tråden , skulle vært et støyfilter som tok vekk ordene psykopat, stygg, kontrollsyk, etc...
Citera
2020-06-25, 23:53
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Enig, Mye kjerringvræl her på tråden , skulle vært et støyfilter som tok vekk ordene psykopat, stygg, kontrollsyk, etc...
Ja, et filter mot alle som mener TH er skyldig...
Citera
2020-06-25, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, et filter mot alle som mener TH er skyldig...
Det er plass til dem og her inne
Citera
2020-06-26, 00:11
Medlem
En eller to gjerningspersoner i Sloraveien?

Sprox-skoene er sentrale i saken. Politi har kommunisert at disse er brukt av GM. Fotavtrykk av Sprox skal etter hva jeg mener har blitt sagt, være de eneste ukjente fotavtrykk i huset.
Jeg synes det vitner om èn gjerningsmann for handlingen i huset.
Så finnes det teorier om skotrekk osv, og sokker som ble brukt i Orderudsaken.

Men..

Det er også kommunisert om slepespor. Jeg mener det også er med på å indikere èn gjerningsmann i huset. Dersom det er to vil det være mer naturlig å bære/løfte mener jeg.
Politi har også sagt at fotavtrykk fra Sprox ble avsatt "på en slik måte" at de er spesielt interessante og knyttes til handlingen. Det kan for eks godt tenkes at de er satt med korte mellomrom, som det blir hvis en person for eks sleper, eller prøver bære noen mens man rygger bakover osv.
Og avtrykkene, som ble funnet i spesielt ett rom i boligen, blir ansett som svært sentrale av politiet. Vi vet mer nå om at badet/entreen er sentrale rom i saken.

Spørsmålet er kanskje om det eventuelt satt en person i en ventende bil utenfor. Jeg mener det er litt risikofylt isåfall med tanke på den parkeringen foran huset der. Det er naturlig det ble rygget inn mot inngangsdøren. Og hvis det da skulle sitte en person ganske lenge i forsetet der da, så kunne denne være utsatt for å bli sett dersom en nabo/elektriker plutselig kom inn retning døren. Sånt måtte det tas høyde for tenker jeg. Inne i huset er man mer sikker, bak løst dør. Hadde det i verste fall kommet noen og ringte på, ville man vært nødt til å vente til vedkommende gikk igjen.
Det er ingen tvil om at den som står bak dette har tatt risiko. Det kommer man ikke bort ifra.

Så jeg mener det er mest sannsynlig med èn gjerningsperson i Sloraveien den dagen. Men at man naturligvis ikke kan utelukke fler selv om det kanskje ikke er spor etter fler. Basert på den info vi har fått. Kom gjerne med synspunkt:-)
Senast redigerad av Hunterrr 2020-06-26 kl. 00:14.
Citera
2020-06-26, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Ja, det er nok ikke det første positive de gjør i saken heller. Men politiet har en veldig vanskelig jobb. GM og medhjelpere har gjort en formidabel jobb for å lede politiet på ville veier. Å vente i 10 uker før de offentliggjør "kidnappingen" gjorde innsamling av eventuelle spor og vitneutsagn utrolig utfordrende.
Men tilbake til de to vitnene.. Jeg undres over at de, gitt det de nå påstår, ikke kontaktet politiet med en gang... Det de beskriver er jo utrolig detaljert (med unntak av skiltnummer da), og man plikter faktisk å melde fra dersom man er vitne til kriminelle handlinger. Derfor tror jeg dessverre bare at disse damene har koblet et vagt minne med den massive mediadekningen og stadige bilder av AEH, slik at hjernen plutselig "husker" alt dette. Det er gjort mye forskning på dette.

Jeg tenker også det du skriver! At de ikke meldte fra er jo kanskje enda rarere enn selve forsvinningen.

Sønnen spiller/spilte i ett band. Vet vi noe om de personene som er med der? Evt omgangskrets?

RU / MPU - krypto kompis til mpu som sitter inne for drap..
noen som vet noe om livet deres?
Citera
2020-06-26, 00:14
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Du har lansert en fantasifull teori, men jeg har ingen tro på at den stemmer.
Av mange grunner, men den mest elementære:

1 Hva skulle hun flykte fra som gjorde at hun må leve i eksil og på Monero-penger, borte fra sine kjære og skjult ID resten av sitt liv? Er det ikke enklere å skille seg som vanlige folk gjør isåfall? Jeg synes mye tyder på at AE ikke er den som ønsker stikke av fra sine nærmeste for evig og alltid. Hun hadde kjøpt seg hund, hun drev å pusset opp huset. Hvorfor måtte hun flykte?
Godt spørsmål.
Mulig hun trodde at ektepakten var låst.
Ellers kan man spekulere i om hun levde i et voldelig eller veldig usunt ekteskap
Mulig en skilsmisse ble møtt med trusler

Vil tro at det var barna som kom opp med en slik plan. De kunne ha overbevist henne
Dette måtte ha vært del av en større plan, som muliggjorde en viss kontakt i ettertid

Hvis denne planen hadde gått 100% ville de sitte på 10 Mill EUR

Hvis de totalt sett syntes at det var verd det, at de mente AEH's liv for eksempel kunne stå i fare ved en skilsmisse, så bestemte de seg

Valpen kunne være noe hun/de anskaffet for at TH ikke skulle tro at hun hadde flyktet. Hun ble beskrevet av venner som bekymrer i tiden før hendelsen

Synes dette er mer sannsynlig en at noen av barna skulle ha drept henne

Ellers er ikke teorien bygd på fantasi. Tidslinjen går opp med alle tidspunkt

Hadde du flere spørsmål?
Senast redigerad av Legokatt 2020-06-26 kl. 00:51.
Citera
2020-06-26, 00:21
Medlem
Politiet er interessert i konflikter i kvitfjell-miljøet, TH har vært i rettsak med Nagell Eriksen.

Satt AE på info om ulovligheter i dette kvitfjell-miljøet ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in