Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Hvor sannsynlig det er, er vel ikke opp til oss å avgjøre mener jeg. Jeg mener at i en så alvorlig sak som denne, så bør politiet etterlyse bil og passasjerer + etterforske på andre måter både med tanke på utelukking og med tanke på om det faktisk var GM + AE som var i den bilen i Ås.
Hvis det hadde vært sannsynelig at bilen hadde hatt noe med saken å gjøre, så hadde de gått ut med etterlysning, det er helt sikkert.
1. Tidspunktet for når den ble sett i Ås stemmer ikke overens. Det var tre timer etterpå, og det tar bare en halvtime å kjøre fra Fjellhamar til Ås.
2. Kidnappere ville ikke latt henne sitte slik så alle kunne se henne, og hun kunne ta kontakt for å be om hjelp. Og hun kunne også se hvor hun hadde blitt kjørt, slik at hun kunne finne tilbake til skjulestedet hvis hun skulle klart å rømme.
3. Tipset var ikke viktig nok til at Irene tok kontakt med en gang, men etter lang tid. Ergo, hun virker usikker.
4. Åsted-Norge-mannen spør i slutten av intervjuet: Hvor sikker er du på at det var Anne du så? Jeg tror jo at det var henne da, det må jeg jo si, jeg gjør jo det, men jeg kan jo ikke garantere noe.
Men politiet har jo etterforsket. Det kan være andre grunner til at de ikke har etterlyst bilen. De kan vite ting som vi ikke hadde trodd at de visste.