2020-06-25, 20:53
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TV2: Vitne som så rød BMW er innkalt til avhør

Det andre vitnet som meldte seg etter at hun så TV2s program Åsted Norge sist uke, er bedt om å stille til avhør.
Jeg er jo rimelig sikker på at det var henne jeg så i baksetet på den bilen, og jeg klarer ikke å slutte og tenke på hva bilen gjorde her. Hvor skulle den? Hvorfor i Ås? Dette tenker jeg veldig mye på
Vitnet ønsker også å snakke om Futurum-mennene:
GE sier at hun også ønsker å snakke med politiet om overvåkningsvideoen som er tatt utenfor THs arbeidsplass. Den viser to personer som passerer bygningen den morgenen AEHagen forsvant.
Fra før er det kjent at TH har vært veldig opptatt av Futurum-mennene.

https://www.tv2.no/nyheter/11516304/
Positivt at politiet avhører det ene vitnet som så rød BMW
Citera
2020-06-25, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakadaki
Ja? Men Z-z-z og andre tror at det er 09:14 samtalen som ble avbrutt. Det stemmer ikke da det er 09:06 oppringningen som ble avbrutt.
Såvidt jeg kan se korrigerte ikke du dette, men sa bare at det ikke var ny informasjon.
Takk for oppklaring! :-)
Årsaken til at 9.06-samtalen fra AEs telefon til et familiemedlem ble avbrutt etter 3 sekunder, er det noe vi kan spekulere på?
Kan det ha vært grunnet dårlig dekning (eller eventuelt grunnet at GM eventuelt var utenfor huset med et apparat som forhindret telefonisk kontakt mellom AEs telefon og andre telefoner)?

Det ville jo vært mest gunstig for GM at AE ikke snakket med noen i telefonen akkurat da GM kom inn i huset (uansett om AE kjente GM eller om GM var en fremmed) ettersom AE kunne sagt i telefonsamtalen "jeg må legge på for nå kom xx (venn)" eller "Hjelp! Ring politi! En maskert mann kommer mot huset!"
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-25 kl. 21:08.
Citera
2020-06-25, 21:12
Avslutad
Jeg blir overrasket hvis Futurum-mennene ikke har noe med saken å gjøre.

Det ser ut som luemannen kaster noe ifra seg på høyre side, i nærheten av der TH vanligvis parkerer, akkurat idet han snur og går tilbake.

- Kan det være en sender til en falsk basestasjon han utplasserer?
- Ligger THs kontor veldig nær stedet der luemannen snur?
Citera
2020-06-25, 21:19
Medlem
Hele dette Ås-opplegget, har man gjennomgått alle bilder på facebook/Instagram/mm fra Halloween 2018 i Ås og omegn?

Tok meg to minutter å finne dette bildet fra aktuelt sted og tidspunkt:
https://imgur.com/a/5FoHgFL

Hvis personen i midten på første rad tilfeldigvis satt på i en rød bil, så er det vel ikke umulig at det var henne vitnene så?

Dette var bare et eksempel, poenget mitt er bare at man bør gå gjennom det som er av bilder fra den dagen på aktuelt sted for å se man kan få avkreftet hva vitnene mener de så.
Citera
2020-06-25, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Håper Nyvaaken fortsetter i gruppa!

Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Det blir jo galt uansett hva TH gjør, hvis han anker så er han ikke samarbeidsvillig og vil nekte politiet å ransake hytta.
Hvis han ikke anker så er er det fordi han er redd for lagmannsretten.

TH hadde ikke innsigelser mot rettens avgjørelse om ransake hytta.

Tror det var at han ble utestengt fra Huset sitt han mislikte mest.

Fremdeles ingenting som knytter TH til hverken en drapshandling eller medvirkning, kun indisier som kan støtte en teori og synsing så langt. + x antall psykopatdiagnoser fra hysteriske kvinnfolk i diverse diskusjonsforum.
Det finnes ikke engang et lik.
Det er alt. Ikke glem det oppi det hele. Man kan ikke utelukke at han er uskyldig, og et grunnleggende prinsipp er at alle er uskyldige inntil det motsatte er bevist, og deretter har vi en domstol som skal ta seg av dømming straffbare handlinger i Norge.

Skriver under på begge disse.
Når det gjelder rigga åsted og mulige plantede beviser: tror dere politiet sjekker skilsmissepapirene med håndskriftsekspert? Det kan jo tenkes underskriften er forfalsket og papirene plantet i huset.

Bilen: Brukeren -TomHagen- søkte jo opp den ene bilen som ble omregistrert i Kristiansand i oktober 2018, klarer vi søke opp flere?
Citera
2020-06-25, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg blir overrasket hvis Futurum-mennene ikke har noe med saken å gjøre.

Det ser ut som luemannen kaster noe ifra seg på høyre side, i nærheten av der TH vanligvis parkerer, akkurat idet han snur og går tilbake.

- Kan det være en sender til en falsk basestasjon han utplasserer?
- Ligger THs kontor veldig nær stedet der luemannen snur?
Dette er et svært godt forslag synes jeg. Ved å ha en falsk basestasjon kan luemannen og telefonmannen ha kommunisert sammen over telefon (mens de spanet for å se når TH ankom Futurum) uten at dette ble registrert på ordinære basestasjoner.

Jeg tror som sagt at en av de holdt kontroll over gangveien inn til Futurum og at en av de holdt kontroll over innkjørselen til Futurum (før bommen) ettersom de ikke kunne vite om TH kom til fots eller med bil.

Falsk basestasjon kan også kanskje ha vært brukt ved boligblokkene og ved Sloraveien slik at den bilen som kjørte over plenen (hvis den er innblandet i saken) kom kjørende mot Sloraveien etter at GM i Hagens hus eventuelt ringte og sa fra om at nå er det klart til henting og kjøring.

Den første GM som tok seg inn i huset kan ha kommet til fots langs gangveien fra Futurum feks.

Edit: VG har også vært i kontakt med en rekke av de nærmeste naboene til parkeringsplassen ved bommen i Gamleveien der mennene kom fra. Ingen av dem sier at de så noe den aktuelle dagen – og har heller ikke blitt kontaktet av politi i etterkant av at forsvinningssaken ble kjent.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7laj88/slik-kan-luemannen-og-telefonmannen-ha-beveget-seg
Citera
2020-06-25, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvnxohr
Hele dette Ås-opplegget, har man gjennomgått alle bilder på facebook/Instagram/mm fra Halloween 2018 i Ås og omegn?

Tok meg to minutter å finne dette bildet fra aktuelt sted og tidspunkt:
https://imgur.com/a/5FoHgFL

Hvis personen i midten på første rad tilfeldigvis satt på i en rød bil, så er det vel ikke umulig at det var henne vitnene så?

Dette var bare et eksempel, poenget mitt er bare at man bør gå gjennom det som er av bilder fra den dagen på aktuelt sted for å se man kan få avkreftet hva vitnene mener de så.

Lady Klukk ?
Citera
2020-06-25, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakadaki
Ja? Men Z-z-z og andre tror at det er 09:14 samtalen som ble avbrutt. Det stemmer ikke da det er 09:06 oppringningen som ble avbrutt.
Såvidt jeg kan se korrigerte ikke du dette, men sa bare at det ikke var ny informasjon.

Det blev sagt af en journalist på en ny dansk podcast om forsvindingen, at samtalen 9:14 blev afbrudt. Men jeg tror du har ret, at journalisten forveksler det med 09:06 samtalen. Ikke første gang danske medier tager fejl af detaljer i sagen.
Citera
2020-06-25, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Lady Klukk ?

Ja, et av de første bildene jeg fant fra aktuelt tid og sted. Mange bilder på Facebook/Instagram/mm som bør gjennomgås.
Citera
2020-06-25, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Den røde bilen kan ha vært stjålet eller kan ha vært coatet med en annen farge i perioder og kan ha blitt brukt kun på en kort strekning kun for å villede politiet (for å få politiet til å etterforske nettopp slike røde BMW-biler.) GM kan ha byttet bil flere ganger på strekningen Sloraveien - Ås, og de kan ha byttet bil igjen på Ås før de eventuelt kjørte videre.

Eller bilen kan ha vært lånt (i Norge eller i et annet land) for "prøvekjøring".
Min teori er at enten denne bilen finnes eller ikke, så er den en del av den stagingen med krypto, Futurum-mennene, diverse biler rundt Sloraveien osv. som denne saken er full av. Jeg mener det er gjort bevisst for å forvirre i saken og få oppmerksomheten bort fra den egentlige grunnen til at AEH har blitt drept. Og jeg mener TH er involvert i dette.
Citera
2020-06-25, 21:33
Medlem
Citat:
Ja, et av de første bildene jeg fant fra aktuelt tid og sted. Mange bilder på Facebook/Instagram/mm som bør gjennomgås.

Hun ligner sånn på husk, og fargen deres er rød så tror du kan ha rett. Dessuten så hadde disse klukkerne et halloween opplegg på ÅS ser jeg.
Citera
2020-06-25, 21:36
Medlem
Citat:
Du har rett i at det bør gjennomgås.
Politiet bør jo uansett etterlyse bilen og passasjerene og be folk melde seg dersom de var utkledt slik kl 12:30 den 31.10.2018 og hvis de kjørte i en slik rød bil (eller en lignende bil) i Ås på det tidspunktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in