2020-06-25, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Vanskelig å si, GM har iallefall ikke lagt igjen noe gratis til politiet.

Mener du med dette å antyde at GM er ekstremt gjerrig og gnukk?
Citera
2020-06-25, 22:44
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hvor mange alternativer får jeg ?
ETT.
Citera
2020-06-25, 22:44
Medlem
Er ganske sjelden at VG rett og slett nekter å skrive om et relevant spor i avisen sin (bmw).

Kanskje de er fornærmet siden dette strider mot den skumle musikken og hintene i krimpodden?
Citera
2020-06-25, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Mener du med dette å antyde at GM er ekstremt gjerrig og gnukk?

Gjerrig er bare forbokstaven, grådig passer bedre.
Citera
2020-06-25, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hvis det hadde vært sannsynelig at bilen hadde hatt noe med saken å gjøre, så hadde de gått ut med etterlysning, det er helt sikkert.
1. Tidspunktet for når den ble sett i Ås stemmer ikke overens. Det var tre timer etterpå, og det tar bare en halvtime å kjøre fra Fjellhamar til Ås.
2. Kidnappere ville ikke latt henne sitte slik så alle kunne se henne, og hun kunne ta kontakt for å be om hjelp. Og hun kunne også se hvor hun hadde blitt kjørt, slik at hun kunne finne tilbake til skjulestedet hvis hun skulle klart å rømme.
3. Tipset var ikke viktig nok til at Irene tok kontakt med en gang, men etter lang tid. Ergo, hun virker usikker.
4. Åsted-Norge-mannen spør i slutten av intervjuet: Hvor sikker er du på at det var Anne du så? Jeg tror jo at det var henne da, det må jeg jo si, jeg gjør jo det, men jeg kan jo ikke garantere noe.

Men politiet har jo etterforsket. Det kan være andre grunner til at de ikke har etterlyst bilen. De kan vite ting som vi ikke hadde trodd at de visste.

Detta vittne bör politi se bort ifrån.
Hade två personer oberoende av varandra nämnt incidenten före publicering i media hade det varit något annat.
Citera
2020-06-25, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TV2: Vitne som så rød BMW er innkalt til avhør

Det andre vitnet som meldte seg etter at hun så TV2s program Åsted Norge sist uke, er bedt om å stille til avhør.
Jeg er jo rimelig sikker på at det var henne jeg så i baksetet på den bilen, og jeg klarer ikke å slutte og tenke på hva bilen gjorde her. Hvor skulle den? Hvorfor i Ås? Dette tenker jeg veldig mye på
Vitnet ønsker også å snakke om Futurum-mennene:
GE sier at hun også ønsker å snakke med politiet om overvåkningsvideoen som er tatt utenfor THs arbeidsplass. Den viser to personer som passerer bygningen den morgenen AEHagen forsvant.

Fra før er det kjent at TH har vært veldig opptatt av Futurum-mennene.

https://www.tv2.no/nyheter/11516304/
Dette reagerer jeg også på. Skal vitnet fortelle politiet hva de skal etterforske? Interessant om hun mener at Futurum-mennene ligner på dem i bilen, det tror jeg nemlig at de gjør. Og, "for the record", jeg tror alt dette er staging.

Etter å ha sett på videoen mener jeg at hun lyver. Hun flakker med blikket, blunker og ordner på jakken sin mens hun forteller, hun virker ikke spesielt engasjert i det hun beskriver. Jeg tror ikke på det. Men hun andre vet jeg ikke.
Citera
2020-06-25, 23:09
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag tycker det är fantastiskt att en del här vill undervisa polisen i hur man sköter en utredning.
Så är det ju väldigt ofta i de här trådarna. Det är två saker jag tycker kommer igen och igen: misstron mot polisen samt diverse fantasifulla teorier om hur GM har planerat och lurat och varit smart.

De flesta mördare är inte särskilt smarta, de har ingen teknisk utrustning som kan avbryta telefonsamtal och de har sällan tänkt på att byta färg på flyktbilen med hjälp av någon slags folie.

Oftast är ett mord så enkelt och simpelt som det framstår till en början, ibland har GM tur och går fri.
Senast redigerad av allegrageller 2020-06-25 kl. 23:13.
Citera
2020-06-25, 23:11
Medlem
Legokatts avatar
Jeg tenker grunnen til at de kjørte hun ut av Norge på denne måten hadde to hensikter.

Identiteten til sjåfør måtte skjules. Mer risikabelt å kjøre henne hvis sjåfør kunne bli gjenkjent og knyttet til saken

Så hvis sjåfører uansett måtte bruke hette/maske, da spilte de skuespillet helt ut.
Hvis de fikk noen viteobservasjoner ville det gi TH full tro på at dette var en ekte kidnapping - enklere å få han til å betale løsepenger.

To sjåfører tyder på at de skal kjøre langt
Citera
2020-06-25, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

Denne grå bilen som ble lakkert rød før den dukket opp i Ås, er den kanskje også en amfibiebil sånn at den kan seile det siste stykket over havet til svigersønnen i Australia?
Citera
2020-06-25, 23:22
Medlem
Citat:
Jeg tenker grunnen til at de kjørte hun ut av Norge på denne måten hadde to hensikter.

Identiteten til sjåfør måtte skjules. Mer risikabelt å kjøre henne hvis sjåfør kunne bli gjenkjent og knyttet til saken

Så hvis sjåfører uansett måtte bruke hette/maske, da spilte de skuespillet helt ut.
Hvis de fikk noen viteobservasjoner ville det gi TH full tro på at dette var en ekte kidnapping - enklere å få han til å betale løsepenger.

Hvor langt kan de ha kjørt? Lengre enn til Sverige? Lengre ned i Europa?
Hadde de også sannsynligvis med seg falske pass både til seg selv og AE i tilfelle passkontroll?
Citera
2020-06-25, 23:26
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvor langt kan de ha kjørt? Lengre enn til Sverige? Lengre ned i Europa?
Hadde de også sannsynligvis med seg falske pass både til seg selv og AE i tilfelle passkontroll?
Hvor de skulle kjøre vet jeg ikke. Men tenker de måtte ha en plan på dette også.
Citera
2020-06-25, 23:28
Medlem
Citat:

Så i dine øyne så er AE den kriminelle forbryteren mens TH er et uskyldig offer.

At du ikke skjemmes!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in