2020-06-24, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Har precis skummat igenom tråden.
Är det någon som vet hur alltihop uppdagades? Jag kan inte låta bli att tänka på allt barnen utsatts för som Inte finns dokumenterat... Fruktansvärt.

Denna Carita är nästan värd ett litet brev när hon väl landat på anstalt. Sen ska alla de andra intagna få ett brev med lite nödvändig info.
Hennes pojkvän är ett lika stort svin. Redan när han tar oskulden på en 12 åring även om han var 14-15 började det väl gå fel i hans huvud.
Citera
2020-06-24, 18:53
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Det kan finnas bakomliggande diagnos vi inte känner till liksom, en del får sin diagnos alldeles för sent. Hon har rätt till att återanpassning och rehab ju som alla andra. Det visar sig nog snart vad som gjorde att hon gjort som hon gjort. Det är liksom någonting som inte stämmer här. Han kan ju hotat henne och barnen, typ haft dom i ett järngrepp så hon upplevt fruktan för deras liv ju.
Varför svarar du inte på min fråga om du anser hon ska frikännas?
Citera
2020-06-24, 19:17
Medlem
Skit samma vad hon har haft för uppväxt
Verkligen
Varje människa har viktiga val att göra varje dag
Man kan välja att låta barndomen forma sitt vuxna liv, eller så drar man fram all skit och bearbetar den för att åtminstone försöka hela sig själv
Om det nu stämmer att övergreppen började två veckor in i deras förhållande så måste man vara fruktansvärt lengräddad om man tror att hon inte själv har denna vidriga läggning
Det är så fruktansvärt hemskt detta, och vi människor har det inbyggt att försvara kvinnors vidriga handlingar
Skylla på mannen, hot, misshandel o.s.v

Pedofiler finner varann
Den här kvinnan är inget jävla offer

Fy fan
Det skjuts alldeles för lite i det här landet
Citera
2020-06-24, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LyckanX
Finns i tråden!
Nej, läs om, läs rätt. Det du läst är troligtvis stämningsansökan.

Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Varför svarar du inte på min fråga om du anser hon ska frikännas?
För att argaangelica är ett välkänt Flashback-troll som bara ska ignoreras.
Citera
2020-06-24, 19:21
Medlem
TheTricksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Du vet inget om mitt IQ eller vad jag har för utbildningar så håll bara käften. Barndomen kan visst avgöra hur man blir som vuxen. Antar att din var svår.

Jag ber om ursäkt, jag var en idiot som skrev så. Jag menar det.

Ändå bör man beakta att infantil amnesi gäller upp till fyra års ålder. Minnen före fyraårsåldern försvinner i regel helt. Man bör också fundera över vad som kan vara traumatiska upplevelser för små barn. Jag skriver inte detta för att relativisera hennes och pojkvännens brott. Sexuella övergrepp upplevs för större barn som traumatiska men behöver självklart inte göra det för små barn. Förmodligen har barnen i det här fallet, eftersom barnen är så små, inte upplevt det som traumatiskt. Och det var också det jag menade med projecering av vuxenvärldens erfarenheter och sexualnormer på barnens värld. Självfallet är detta ett hemskt brott som bör fördömas men effekterna av brottet är ytterst oklara just pga infantil amnesi och förmodligen frånvaro av traumaupplevelse.
Citera
2020-06-24, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horleif
Hennes instagram finns fortfarande kvar

https://www.instagram.com/caritaloof/?hl=sv
Men hennes konto på facebook verkar ligga nere nu.
Citera
2020-06-24, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Men hennes konto på facebook verkar ligga nere nu.
Korrekt. Så TL;DR
Hennes Facebook är nere helt, Instagram är fortfarande kvar men utan några bilder på barnen.
Citera
2020-06-24, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheTrickster
Jag ber om ursäkt, jag var en idiot som skrev så. Jag menar det.

Ändå bör man beakta att infantil amnesi gäller upp till fyra års ålder. Minnen före fyraårsåldern försvinner i regel helt. Man bör också fundera över vad som kan vara traumatiska upplevelser för små barn. Jag skriver inte detta för att relativisera hennes och pojkvännens brott. Sexuella övergrepp upplevs för större barn som traumatiska men behöver självklart inte göra det för små barn. Förmodligen har barnen i det här fallet, eftersom barnen är så små, inte upplevt det som traumatiskt. Och det var också det jag menade med projecering av vuxenvärldens erfarenheter och sexualnormer på barnens värld. Självfallet är detta ett hemskt brott som bör fördömas men effekterna av brottet är ytterst oklara just pga infantil amnesi och förmodligen frånvaro av traumaupplevelse.

Infantil amnesi ? Ok
Så hur kan det komma sig att adopterade barn leder ligan när det kommer till självmord isf ?
Trauman ligger inte alltid i minnet
De kan förmodligen sitta i fast känslomässigt också
Citera
2020-06-24, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NY2020
Infantil amnesi ? Ok
Så hur kan det komma sig att adopterade barn leder ligan när det kommer till självmord isf ?
Även om infantil amnesi är en grej så har barn fortfarande anknytningar och omedvetna minnen från dag 1. Utöver det blir många adopterade barn alienerade av jämnåriga på olika sätt. Finns många faktorer som spelar in.
Citera
2020-06-24, 19:40
Medlem
TheTricksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NY2020
Infantil amnesi ? Ok

De erfarenheter som man upplever från femårsålder och uppåt kan ju ha ganska stor betydelse. Adopterade med ett utseende som avviker från den egna familjen och majoritetssamhället tvingas förstås förhålla sig till det, särskilt om det avviker från skönhetsnormer, och särskilt i skolmiljö,
Citera
2020-06-24, 20:00
Medlem
TheTricksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omori
Även om infantil amnesi är en grej så har barn fortfarande anknytningar och omedvetna minnen från dag 1.

"Omedvetna minnen från dag 1." Finns inget forskningsstöd för det. Det är en myt att vi skulle födas som oskrivna blad där händelser skrivs in dag efter dag. Anknytning i vid mening kan vara viktigt men det handlar förstås mycket om näring, värme, sömn. Spädbarnet kan inte differentiera för sexuella händelser som något absolut felaktigt och sjukt. Den typen av omdömen kommer senare. Jag noterade av kommenterarna på hennes Facebook att många var helt övertygade om att barnen var förstörda för livet. Men så är det förstås inte.
Citera
2020-06-24, 20:10
Medlem
Aktbilaga 32 - CL, Yttrande Frivården.
https://forumfiles.com/R9n4i4Cao5/Eksj_TR_B_2038-19_Aktbil_32_pdf

Aktbilaga 33 - CA, Yttrande Frivården.
https://forumfiles.com/x6ofi5C0o0/Eksj_TR_B_2038-19_Aktbil_33_pdf

Aktbilaga 35 - CA, Läkarintyg Rättsmed. (p7:an?)
https://forumfiles.com/J3o5idC5o3/Eksj_TR_B_2038-19_Aktbil_35_pdf

Även fått ut bilaga 85 & 91, men inget av intresse där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in