2020-06-24, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
La oss komme sammen på dette forumet. Alle har litt rett. Test teori!

Der er utrolig mange flinke folke her!

Kan historien handle om å befri sin mor?
Teorien din er veldig interessant, og jeg synes at både politiet og Holden burde få tilsendt din teori.

Hvis det var slik som du skrev i din teori, og hvis de håpet at TH ikke skulle gå til politiet og de håpet at han skulle betale hele løsepengekravet, og hvis de planla at AE ikke skulle slippes fri og ikke skulle komme hjem, så må de jo ha forstått at TH uansett måtte gå til politiet og melde fra om at AE var forsvunnet og melde fra om trusselbrevet m.m. på et tidspunkt og de må også ha forstått at TH kunne bli mistenkt av politiet (pga statistikk fordi han er AEs ektefelle).

I din teori: Ønsket de at TH skulle bli mistenkt for å ha utført en grov forbrytelse mot AE?

Hva kan ha vært planen videre?

Edit: Hvis AE er i live nå eller hvis AE var i live i lang tid etter forsvinningen: Hvorfor sendte de ikke livsbevis? Hvis de hadde sendt livsbevis og kommunisert mer så hadde de kunnet innkassert mer penger.

Edit 2: Er Lue- og telefonmannen med i denne teorien og var det de som kjørte den røde BMW-bilen?

Edit 3: Hvis det å befri sin mor som du skrev, betyr å hjelpe henne med å forlate ektemannen (hvis det var slik at hun ønsket skilsmisse) og å sikre henne penger, så kunne de ha gjort det ved å støtte henne i en eventuell skilsmisse og å hjelpe henne med å flytte til en annen bolig og å hjelpe henne med å finne en dyktig skilsmisseadvokat.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-24 kl. 16:43.
Citera
2020-06-24, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Det ville ikke vært lettere å bare drepe henne hjemme med en brødkniv, og så gjemme kniven som er full av THs dna, mellom noe isolasjon på loftet, og så finner politiet kniven til slutt og pågriper TH?

Når Politiet påstår vi står ovenfor ett drap på åstedet, hvorfor ta med liket? … hvis det da ikke er en reel kidnapping
Citera
2020-06-24, 15:54
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsmannen2
Når Politiet påstår vi står ovenfor ett drap på åstedet, hvorfor ta med liket? … hvis det da ikke er en reel kidnapping
För att dölja vem som står bakom mordet.
Citera
2020-06-24, 16:03
Medlem
Niffys avatar
Og for å skape rimelig tvil og holde kidnappingshistorien i live.
Citera
2020-06-24, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, hun samlet vel på dette papiret fordi hun hadde hatt planer om å flytte vekk. Hun søkte jo etter et nytt sted å bo, det kommer jo fram etter politiets undersøkelser. Hun holdt vel hemmelig for TH dette, ihvertfall papiret, ellers ville det jo vært satt en nyere dato på det.

Har hus å hjem jeg også som så mange andre og jeg søker også etter andre hus/leiligheter men har absolutt ingen plan om å flytte på meg. Men når alderen begynner å nærme seg 70 vil jeg anta at ønsket om å kanskje ha en leilighet er større enn nå, så det at noen ser etter hus/leilighet er ikke ensbetydende at man vil flytte!
Citera
2020-06-24, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsmannen2
Har hus å hjem jeg også som så mange andre og jeg søker også etter andre hus/leiligheter men har absolutt ingen plan om å flytte på meg. Men når alderen begynner å nærme seg 70 vil jeg anta at ønsket om å kanskje ha en leilighet er større enn nå, så det at noen ser etter hus/leilighet er ikke ensbetydende at man vil flytte!

Høres ut som du har det fritt og fint. AEF hadde det nok ikke slik.
Citera
2020-06-24, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg la nettopp mesteparten av innlegget ditt skjult. Du har sikkert rett i alt du skriver. Men jeg er ikke i stand til å kommentere alt, bare ett punkt jeg har lagt merke til.

Et sitat fra innlegget ditt:
"Hvert trinn er fornuftig når du tar tak i den psykologiske profilen til en psykopat, et (u) menneske som lever for gleden av å kontrollere og skade andre."

Jeg synes TH har en veldig fragmentert logikk og argumentasjon. Det er lett å se hvordan han argumenterer logisk i hvert enkelt fragment i historien. Men det går ikke an å sette fragmentene sammen til en fornuftig og sammenhengende helhet.

Det må være noe sykelig, tenker jeg.
Enig!
Citera
2020-06-24, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
..Fortsettelse

Sitater fra datters brev, samt sms til politiet:
.
.
(ordlegging i en tekst kan forklare hva en person eventlig tenker og mener)
.
.
"nå har man sagt A til motparten og da må man vel si B"
.
.
"kvitte seg med bevisene og reise til andre siden av jorda og bare vente"
.
.
"bare er en liten del av pappas penger"
.
.
"litt som i Alene hjemme filmene" (virkelighet og film blandes sammen)
.
.
"fikk svart da at jeg var glad han ikke var mannen til min mor" (ok så hun lever)
.
.
"lagt tidenes plan"
.
.
"TIDENES PLAN"
.

Jeg tror, at du blander døtrene sammen.
HHB1 er præsten, som bor i nærheden af TH og AEH, og den der er mest involveret i THs forretninger. Det var hende AEH ringede/smsede om morgenen.
HHB2 er rytter, bor i Lier, Det er hende som skrev brevet med klagen over politiet, og hende som blev nævnt i trusselsbrevet.
Citera
2020-06-24, 16:52
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Teorien din er veldig interessant, og jeg synes at både politiet og Holden burde få tilsendt din teori.

Hvis det var slik som du skrev i din teori, og hvis de håpet at TH ikke skulle gå til politiet og de håpet at han skulle betale hele løsepengekravet, og hvis de planla at AE ikke skulle slippes fri og ikke skulle komme hjem, så må de jo ha forstått at TH uansett måtte gå til politiet og melde fra om at AE var forsvunnet og melde fra om trusselbrevet m.m. på et tidspunkt og de må også ha forstått at TH kunne bli mistenkt av politiet (pga statistikk fordi han er AEs ektefelle).

I din teori: Ønsket de at TH skulle bli mistenkt for å ha utført en grov forbrytelse mot AE?

Hva kan ha vært planen videre?

Edit: Hvis AE er i live nå eller hvis AE var i live i lang tid etter forsvinningen: Hvorfor sendte de ikke livsbevis? Hvis de hadde sendt livsbevis og kommunisert mer så hadde de kunnet innkassert mer penger.

Edit 2: Er Lue- og telefonmannen med i denne teorien og var det de som kjørte den røde BMW-bilen?

Edit 3: Hvis det å befri sin mor som du skrev, betyr å hjelpe henne med å forlate ektemannen (hvis det var slik at hun ønsket skilsmisse) og å sikre henne penger, så kunne de ha gjort det ved å støtte henne i en eventuell skilsmisse og å hjelpe henne med å flytte til en annen bolig og å hjelpe henne med å finne en dyktig skilsmisseadvokat.
De ønsker at politiet skulle mistenke TH og at det var han som hadde forkledd dette som en kidnapping. Forklarer hvorfor politiet siktet han.

De ble usikker når politiet sendte feil krypto-melding helt i starten. Det ødela for dem. De ventet til TH ble mistenkt. Da kom han under press. De sendte kryptert e-post 8. juli 2019 der de opplyste om AEH's helsetilstand. De fikk rett etter dette utbetalt 1.3 Mill EUR fra TH.
Alt dette er dokumentert i media.

Tror ikke lue eller telefonmannen er med på dette.

Kan hende de trodde ektepakten ikke kunne endres. At de følte seg maktesløs. Kanskje TH hadde satt opp testamente der ingen ting skulle sløses bort. De valgte frihet for AEH, samtidig som de trodde de kunne innkassere full pott med løsepenger.
Citera
2020-06-24, 16:56
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Jeg tror, at du blander døtrene sammen.
HHB1 er præsten, som bor i nærheden af TH og AEH, og den der er mest involveret i THs forretninger. Det var hende AEH ringede/smsede om morgenen.
HHB2 er rytter, bor i Lier, Det er hende som skrev brevet med klagen over politiet, og hende som blev nævnt i trusselsbrevet.
Jeg synes det ikke er informasjon tilstrekkelig til å si hvilke døtre som det er snakk om.
Kan holdes åpent at alle barna var med på dette.
Mulig et av barna var på jobb og hadde alibi.

Test alt!
Citera
2020-06-24, 16:58
Medlem
Tom sier han var redd, fattige AEH skulle kaste styrtrike TH ut. For med de pengene han hadde, hadde han ikke hatt råd til et hus..? Det var bedre for AEH å stå husløs uten penger, om det skulle komme til at noen skulle kastes ut....

Og hvorfor ville AEH kaste han ut? Syns det har vert snakk om at det var AEH som hadde gjort noe galt jeg...(utro?).

Dette henger ikke på greip, og det er ikke politiet som har tunellsyn her.

Tom Hagen selv, ene og alene (!!!), har satt seg selv på toppen av Politiets mistenkt-lista!
Citera
2020-06-24, 17:03
Medlem
Dumt spørsmål kanskje, men er TH i virkeligheten så rik? Eller er det meste av pengene bundet opp i firma/eiendom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in