2020-06-24, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickens
Fick nyss bekräftat att det handlar om D*avid H*llenius

Hur fick du det bekräftat?

Såg på Tilde d P. instagram att de firade midsommar ihop och då såg han glad och obekymrad ut.
Så har svårt att tro på att han då var mitt uppe i något sånt här jobbigt som kan förstöra hans karriär, relation mm....
Citera
2020-06-24, 00:27
Medlem
Zassazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickens
Fick nyss bekräftat att det handlar om D*avid H*llenius
Trots att jag är kvinna känns det som vilken kvinna som helst kan anklaga en man för våldtäkt...det är väl ändå inte en sån märkvärdig sak vi alla kvinnor har och David Hellenius har väl inga problem att hitta någon att ligga med.
Men visst ibland blir man förvånad.
Citera
2020-06-24, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Skattelag? lol

Ångrar tjejen sig så åker du dit!

Förstår att du har lässvårigheter, så jag ska förtydliga med fetat, testa läsa ordentligt nästa gång så slipper du göra bort dig:
Förbudet mot att retroaktivt tillämpa en straff- eller skattelag är en i grundlagen uttryckt skyddsregel. (Regeringsformen 2:10 §, se http://www.lagen.nu/1974:152#K2 ) Innebörden av denna bestämmelse är att en lag inte får tillämpas på sådant som skett före den tidpunkt då lagen trädde i kraft. Man kan alltså inte straffas för något som straffbelagts först efter den tidpunkt då man redan handlat.”

Nu vet vi dock inget om det aktuella fallet, vi har inte ens bekräftat vem den misstänkte är. Men jag vill nog hävda att risken för att det inte kommer leda till någon fällande dom är rätt hög. Dels för att risken är stor att det inte finns fog för anmälan och dels för att händelsen riskerar att inte ha varit olaglig vid tidpunkten.
Citera
2020-06-24, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
För mig framstår fortfarande Soran Ismail som det mest trovärdiga namnet i tråden. Övriga svar verkar mest vara trams.

Citat:
Ursprungligen postat av Skate.4.life
För mig framstår fortfarande Soran Ismail som det mest trovärdiga namnet i tråden. Övriga svar verkar mest vara trams.
Tycker du mitt inlägg var så pass bra att det var värt att kopiera rakt upp och ner?
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Alla vet ju redan att han är ett äckel. Enligt skvallret ska ju detta vara en "Chock" alltså...

Inte han.

Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Anser du att miljoner tittare skulle bli förvånade över att ett överväxt skägg som inte varit inom media sedan den senaste våldtäkts-misstanken är den misstänkte så vet jag inte hur du tänker.

Detta är en stor haj och därför har massmedia lagt ner. En dom i tingsrätten, DÅ kommer drevet gå. Det gäller DH.
Var har ni läst er till att det skulle komma som någon form av chock för någon individ?
Senast redigerad av Geigerzehler 2020-06-24 kl. 00:33.
Citera
2020-06-24, 00:36
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balisfel
Förstår att du har lässvårigheter, så jag ska förtydliga med fetat, testa läsa ordentligt nästa gång så slipper du göra bort dig:
Förbudet mot att retroaktivt tillämpa en straff- eller skattelag är en i grundlagen uttryckt skyddsregel. (Regeringsformen 2:10 §, se http://www.lagen.nu/1974:152#K2 ) Innebörden av denna bestämmelse är att en lag inte får tillämpas på sådant som skett före den tidpunkt då lagen trädde i kraft. Man kan alltså inte straffas för något som straffbelagts först efter den tidpunkt då man redan handlat.”

Nu vet vi dock inget om det aktuella fallet, vi har inte ens bekräftat vem den misstänkte är. Men jag vill nog hävda att risken för att det inte kommer leda till någon fällande dom är rätt hög. Dels för att risken är stor att det inte finns fog för anmälan och dels för att händelsen riskerar att inte ha varit olaglig vid tidpunkten.

Två ord

1. Oaktsam
2. Våldtäkt
Citera
2020-06-24, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Två ord

1. Oaktsam
2. Våldtäkt

Men herregud, lagen om oaktsam våldtäkt trädde i kraft 1 juli 2018. Händelsen som tråden handlar om skedde 2013. Personen kan således inte bli dömd för oaktsam våldtäkt pga händelsen i Sthlm 2013. Nu får du fan ge dig med dina dumheter.
Citera
2020-06-24, 00:43
Medlem
Inte dömd, men anmäld 🙈
Citera
2020-06-24, 00:46
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balisfel
Men herregud, lagen om oaktsam våldtäkt trädde i kraft 1 juli 2018. Händelsen som tråden handlar om skedde 2013. Personen kan således inte bli dömd för oaktsam våldtäkt pga händelsen i Sthlm 2013. Nu får du fan ge dig med dina dumheter.

Då får vi väl bara luta oss tillbaka och se vad som händer.
Citera
2020-06-24, 02:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är märkligt att fall som är sju år gammla ska tas upp först nu.

Ja det är väldigt märkligt, kan det möjligen handla om ett långsint hämndmotiv istället för ett påstått verkligt brott?

Citat:
Någonstans så ringer en varningsklocka väldigt högt.

Personen som påstår sig ha blivit våldtagen har kanske dålig ekonomi pga Covid 19?

Citat:
Vad är den våldtagnes motiv att ta upp det nu?

Bli rik kanske som vissa andra förvirrade ondsinta anmälare?

(FB) Flicketös ville bli rik och falskanmälde våldtäkter

Citat:
Missförstå mig inte. Jag är helt med på att ett Nej är ett NEJ.

Det jag vänder mig emot är att denna typ av brott kan tas upp sju år efter det påstådda brottet ägt rum.

Ett nej gäller även de lögnaktiga personer som anmäler påhittade våldtäkter, samtidigt kan man tillfoga att trovärdigheten hos de som anmäler denna typ av brott så långt pass senare är rätt låg.

Jag gissar att den som anmält är någon typ av kvinnlig wannabe/praktikant som lagt upp sig för TV-profilen men sen har den framtida karriären slirat ner i diket pga olika anledningar och då måste nederlaget rättfärdigas genom att påstå något som aldrig ens inträffat.
Citera
2020-06-24, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lollows
Var det därför David slutade i Let's Dance för att det brann i knutarna och han ville inte avslöja sig genom att få sparken?

DH ska ju vara programledare i tv4:s nya storsatsning i höst så det tror jag inte!
Citera
2020-06-24, 09:17
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Fria spekulationer:

Håkan "Baren-Håkan" Hallin kom ut som SD:are 2017. Han har bott i Thailand i 10 år - där det är lagligt att våldta (genom att köpa samtycke av minderåriga drogmissbrukande flickor) - men har vistats i Sverige en del mellan varven. Kanske har han gått på thaimassagesalong och varit lite väl "hands-on" med nån brud där som inte vågade eller visste att man kunde anmäla då. Nu när flickstackarn lärt sig mer svenska och svenska lagar och förstått att personen var en serieantastare har hon anmält aset.
Citera
2020-06-24, 09:57
Avslutad
Det där om Baren Håkan var den mest långsökta och dummaste spekulationen hittills
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in