2020-06-23, 23:03
Medlem
Det ÄR DH. Massmedia vill inte ta i det här. Det syns ju att han har hållhakar inom media..

Det ÄR DH. punkt slut.

Detta kommer öht inte lyftas i massmedia igen förrän en dom i tingsrätten.

DH har stor makt i massmedia..
Senast redigerad av B.Dowie 2020-06-23 kl. 23:06.
Citera
2020-06-23, 23:17
Bannlyst
För mig framstår fortfarande Soran Ismail som det mest trovärdiga namnet i tråden. Övriga svar verkar mest vara trams.
Citera
2020-06-23, 23:20
Medlem
Jag börjar misstänka att stoppa pressarna grundade sin artikel igår kväll på det man läst i början av den här tråden, det gör att stoppa pressarnas artikel blir helt värdelös. Alla skriverier om helyllekille och att det skulle bli en samhällschock blir betydelselösa.

Dock tycker jag fortfarande att det är märkligt att DH begränsat kommentarerna på sin instagram sen igår kväll och dessutom konstigt att han inte gått ut med någon dementi trots ryktesspridningen som pågår.

Oavsett vem den misstänkte är så tror jag att inte att detta kommer leda till en fällande dom. Risken är nog stor att det inte finns fog för anmälan heller.
Låt säga att det skulle vara en ”oaktsam våldtäkt”, man kan ju inte dömas för en handling som inte var brottslig när man begick den.
Citera
2020-06-23, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skate.4.life
För mig framstår fortfarande Soran Ismail som det mest trovärdiga namnet i tråden. Övriga svar verkar mest vara trams.

Anser du att miljoner tittare skulle bli förvånade över att ett överväxt skägg som inte varit inom media sedan den senaste våldtäkts-misstanken är den misstänkte så vet jag inte hur du tänker.

Detta är en stor haj och därför har massmedia lagt ner. En dom i tingsrätten, DÅ kommer drevet gå. Det gäller DH.
Citera
2020-06-23, 23:27
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det är märkligt att fall som är sju år gammla ska tas upp först nu.

Någonstans så ringer en varningsklocka väldigt högt.

Vad är den våldtagnes motiv att ta upp det nu?

Missförstå mig inte. Jag är helt med på att ett Nej är ett NEJ.

Det jag vänder mig emot är att denna typ av brott kan tas upp sju år efter det påstådda brottet ägt rum.
Citera
2020-06-23, 23:34
Medlem
Lollowss avatar
Var det därför David slutade i Let's Dance för att det brann i knutarna och han ville inte avslöja sig genom att få sparken?
Citera
2020-06-23, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balisfel
Jag börjar misstänka att stoppa pressarna grundade sin artikel igår kväll på det man läst i början av den här tråden, det gör att stoppa pressarnas artikel blir helt värdelös. Alla skriverier om helyllekille och att det skulle bli en samhällschock blir betydelselösa.

Dock tycker jag fortfarande att det är märkligt att DH begränsat kommentarerna på sin instagram sen igår kväll och dessutom konstigt att han inte gått ut med någon dementi trots ryktesspridningen som pågår.

Oavsett vem den misstänkte är så tror jag att inte att detta kommer leda till en fällande dom. Risken är nog stor att det inte finns fog för anmälan heller.
Låt säga att det skulle vara en ”oaktsam våldtäkt”, man kan ju inte dömas för en handling som inte var brottslig när man begick den.

Jaaaa, det är klart att det är så.
Stoppa Pressarna grundade sin artikel på skvaller här om att det är D.H....

De verkar lite korkade på SP, insåg det efter jag läst om allt agg DN på SP hade mot Jenny Strömstedt.... och allt det larv hand skrev om henne... så låg nivå och ogrundat. Det visade ju sig att han hade helt fel om henne.

Folk här tar artikeln på SP på allvar och undrar vem som är den stora nyheten... när allt som hänt är att det gått rundgång... SP grundar sin artikel på väldigt ogrundad fakta, en vild gissning på här på FB.
Citera
2020-06-23, 23:52
Medlem
beardbraids avatar
Richard Olsson må gilla koks helt uppenbart, men han slår mig inte som nån snabbknullare.
Citera
2020-06-24, 00:00
Medlem
Nej, man kan inte dömas för något som inte var brottsligt när man begick handlingen.

Citat:”FRÅGA
vad innebär det att en lag inte får användas retroaktivt?
SVAR
Hej,

Förbudet mot att retroaktivt tillämpa en straff- eller skattelag är en i grundlagen uttryckt skyddsregel. (Regeringsformen 2:10 §, se http://www.lagen.nu/1974:152#K2 ) Innebörden av denna bestämmelse är att en lag inte får tillämpas på sådant som skett före den tidpunkt då lagen trädde i kraft. Man kan alltså inte straffas för något som straffbelagts först efter den tidpunkt då man redan handlat.”

Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Oaktsamhet kan vem som helst fällas för i dagens radikalfeministiska samhälle.
Citera
2020-06-24, 00:04
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhyAreYouBrainDead
Mannen är mycket välkänd och hans image är helylle, en schyst och rolig kille och om namnet på den misstänkte blir offentligt kommer inte bara tv-branschen utan miljontals tittare att chockas.
Men säg då
Citera
2020-06-24, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Men säg då

Dem har baserat det på en gissning här på FB.
De har ingen annan källa än så.
Citera
2020-06-24, 00:17
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balisfel
Nej, man kan inte dömas för något som inte var brottsligt när man begick handlingen.

Citat:”FRÅGA
vad innebär det att en lag inte får användas retroaktivt?
SVAR
Hej,

Förbudet mot att retroaktivt tillämpa en straff- eller skattelag är en i grundlagen uttryckt skyddsregel. (Regeringsformen 2:10 §, se http://www.lagen.nu/1974:152#K2 ) Innebörden av denna bestämmelse är att en lag inte får tillämpas på sådant som skett före den tidpunkt då lagen trädde i kraft. Man kan alltså inte straffas för något som straffbelagts först efter den tidpunkt då man redan handlat.”

Skattelag? lol

Ångrar tjejen sig så åker du dit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in