2020-06-23, 19:34
Medlem
Tänker på EQT också. Nya bolag och inte samma gamla vanliga som ältas om och om igen..
Citera
2020-06-23, 20:33
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForeverYang
Köpte tyska Wirecard för 750 000 SEK i fredags innan stängning. Tror de släpper en galet bra Q4-rapport denna månad. Bolaget bygger digitala betalningar och finns med överallt i alla transaktioner vi gör.

Ska bli spännande och se om bettet lyckas. Riktkurser (nya) på 280 euro och kurs nu 103 euro.

Grattis, du var inte långt ifrån att köpa på toppen. Nästa gång kanske...
Citera
2020-06-23, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker

HAHA måste vara sämsta köpet ever, jäkla otur för honom
Citera
2020-06-23, 21:16
Medlem
CardinalSins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10
Precis. Förstår dock inte hur Wirecard kunde studsa tillbaka idag? Upp 21% senast jag kolla. Hur är det möjligt med tanke på allt du skriver? Läget är ju oförändrat i princip? Snarare sämre än bättre?

Fattar verkligen inte dagens uppgång.

Dead cat bounce.

https://www.investopedia.com/terms/d/deadcatbounce.asp
Citera
2020-06-23, 22:36
Medlem
Angående börsen som helhet( USA , alltid i fronten )
Det hade varit snyggt om den gick ner lite grann nu under sommaren och tog MA125 som stöd för att sedan lyfta under hösten
När det ser som tråkigast ut i höst , ja då vet vi ju att det har vänt sedan länge
Ni som tror -50 % ??
Sluta hallucinera , det kommer inte bli så bra . Bästa läget var i mars
Citera
2020-06-23, 22:59
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Åratal av att läsa, skriva kod mm kring dessa saker mm. Om du vill lära dig något och ha något lättsmält se YouTube eller dylikt.

Man lär sig ganska lite genom att ställa frågor istället för att ta reda på saker, börja med det.

Det var det jag frågade efter var du lärde dig inte att du skulle lära upp mig.

Men tackar för svaret!

Citat:
Ursprungligen postat av Fineman
Detta är min uppfattning sedan mars/april. Man kan ju såklart ha fel men tänker agera mycket utifrån detta iaf. (Just 50% är dock ingen tanke jag själv har haft men att den kommer gå ner av flera anledningar, troligtvis mindre än 50% om jag skulle gissa exakta siffror).

Har varit i stort sett 100% investerad sedan den 12:e mars. De senaste plusdagarna, särskilt idag, har jag sålt en del. Om man har gjort rätt eller inte är alltid omöjligt att veta i förväg men 100% investerad har jag aldrig varit innan men anser att det har varit vettigt, iaf fram till nu (kanske 60-70% nu). I slutet av 2008 och början av 2009 var jag tex bara 50-60% om jag minns rätt (strax efter finanskrisen)

Jag är nybörjare så jag ligger nog kvar. Är nog inte lika bra på dig som att förutse saker tyvärr. Önska jag kunde mer men det är så mycket att lära sig och man vill ju lära sig allt på en gång.
Senast redigerad av Klappasäften 2020-06-23 kl. 23:44.
Citera
2020-06-23, 23:00
Medlem
Colosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CardinalSin
Dead cat bounce.

https://www.investopedia.com/terms/d/deadcatbounce.asp

Måste vara någon form av botten på 13 när den fallit från 200
Citera
2020-06-23, 23:08
Bannlyst
Jag räddade mina pengar från en aktiefond med stor förlust. Sen placerar jag dom på en räntefond och den tappar ännu mer. Är jag en idiot eller har jag missat ngt?
Citera
2020-06-24, 00:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skate.4.life
Jag räddade mina pengar från en aktiefond med stor förlust. Sen placerar jag dom på en räntefond och den tappar ännu mer. Är jag en idiot eller har jag missat ngt?
Du har nog missat att fonder och aktier inte är betting. Det finns ingen start och inget slut.

Du säger att du räddade pengarna med förlust, det har inte slagit dig att du kanske istället förlorade pengar vid försäljningen?

Att ha is i magen är aldrig fel. Börsen är förvisso lite gambling, men det är inte betting. Hoppas det går bra för dig!
Citera
2020-06-24, 00:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Personen ifråga kanske är skitnöjd nu. H*n missade bara att skriva att h*n blankade 750 000 kr i Wirecard
Citera
2020-06-24, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Angående börsen som helhet( USA , alltid i fronten )
Det hade varit snyggt om den gick ner lite grann nu under sommaren och tog MA125 som stöd för att sedan lyfta under hösten
När det ser som tråkigast ut i höst , ja då vet vi ju att det har vänt sedan länge
Ni som tror -50 % ??
Sluta hallucinera , det kommer inte bli så bra . Bästa läget var i mars
Bästa läget var med allra största sannolikhet i mars ja (12:e eller 13:e någonting har jag för mig) men skulle verkligen inte bli förvånad om det till hösten eller vintern går ner men knappast 50% nej. 20 snarare. Men vi får se helt enkelt.
Citera
2020-06-24, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Personen ifråga kanske är skitnöjd nu. H*n missade bara att skriva att h*n blankade 750 000 kr i Wirecard
M hehe kanske det. Frågan är ju om 750k är en stor summa för honom? För de flesta är det ju såklart det men jag vet inte om det är det för honom? Är det det är det ju väldigt märkligt att lägga dem på ett såpass riskabelt företag (särskilt med facit i hand).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in