2020-06-23, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Jag känner på mig att börsen kommer gå ner 50% i höst. Bara en magkänsla.

Känner likadant
Citera
2020-06-23, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10
Vad jag vet har Avanza redan korrigerat kursen med hänvisning till de nya aktierna som kommer. För att se den historiska kursen i Scandic tar du aktiekursen multiplicerat med 1,40. Inte helt hundra på att korrigeringsfaktorn är 1,40 men nästan helt säker.
Dom har korrigerat kursen, helt klart, men jag förstår inte riktigt hur dom räknat eftersom dom verkar utgått från att det släppts 40% nya aktier, när det i själva verket borde vara 85% nya aktier. Samtidigt får vi inte besked om slutfallet med emissionen förrän imorgon. Tror nog kursen kommer ta sig en rejäl törn, läser man på forum osv trodde många att dom när dom köpte en teckningsrätt för 20 kr skulle få den omvandlad gratis till aktier, när dom i själva verket totalt får betala 40 kr för en aktie vilket troligtvis är de högsta aktien kommer stå i på ett bra tag. Övergår mitt förstånd att aktien är över 25 kr just nu.
Citera
2020-06-23, 14:08
Medlem
Skohornets avatar
Har läst hela Seafires delårsrapport och gillar det jag ser. Den var kort och lättläst, rekommenderar den. Investmentbolag som i dagsläget har en handfull e-handelsföretag som de är väldigt "hands on"-involverade i. Har själv köpt in mig mellan 5,4-5,74kr. Väldigt väldigt låg omsättning just nu (inte ens omsatt 13000 SEK idag t.ex). Men de har bra tillväxt/potential och digital handel försvinner ju ingenstans framöver.

En liten chansning, men jag tycker den förtjänar 10kr, vilket jag är övertygad att den når om (när) folk börjar få upp ögonen för den.
Citera
2020-06-23, 14:18
Medlem
Ser bra ut för Wirecard idag, är helt grön gällande aktier men som gambler kunde jag inte låta bli att köpa på mig lite, ni som varit med ett tag kan de stiga eller vad tror ni?
Citera
2020-06-23, 14:24
Medlem
Ledningen har ljugit alternativt fifflat bort 19 miljarder kronor. Rapporterna har dragits tillbaka, finns risk för ras när de verkliga siffrorna kommer fram, alternativt så blir det en raket om man kan bevisa vart dessa 19 miljarder faktiskt befinner sig.

VDn häktad nu ser jag. Bank of China drar tillbaka Wirecards kredit, Moodys drar tillbaka rating. Nä, det enda som kan rädda detta ifrån ett rejält magplask är ifall man lyckas bevisa att dessa 19 miljarder faktiskt existerar (högst otroligt)
Citera
2020-06-23, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jebus4life
Ledningen har ljugit alternativt fifflat bort 19 miljarder kronor. Rapporterna har dragits tillbaka, finns risk för ras när de verkliga siffrorna kommer fram, alternativt så blir det en raket om man kan bevisa vart dessa 19 miljarder faktiskt befinner sig.

VDn häktad nu ser jag. Bank of China drar tillbaka Wirecards kredit, Moodys drar tillbaka rating. Nä, det enda som kan rädda detta ifrån ett rejält magplask är ifall man lyckas bevisa att dessa 19 miljarder faktiskt existerar (högst otroligt)

Precis. Förstår dock inte hur Wirecard kunde studsa tillbaka idag? Upp 21% senast jag kolla. Hur är det möjligt med tanke på allt du skriver? Läget är ju oförändrat i princip? Snarare sämre än bättre?

Fattar verkligen inte dagens uppgång.
Citera
2020-06-23, 14:56
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Detta ser annars jag för guld (XAUUSD):

1d,
* Positivt MACD-kryss
* StochRSI pekar tydligt upp
* RSI på ca 60 (dvs finns lite att ta av uppåt)
* MFI-trend (EMA10+21) upp sedan 16 juni, RSI-trend upp sedan 22 juni (dvs igår)
* EMA10+21 guldkors sedan 10 juni

4h,
* Negativ lutning för MACD
* StochRSI pekar tydligt ned
* Tjurflagga (om man vill; men möjlig C-våg, vi har en hel hög tjur- och björnflaggor) som fått sina breakouts men ändå inte fortsatt. Typiskt i konsolidering (eller C-våg)

1h,
* Björnflagga (helt på tvären med 4h festligt nog)
* StochRSI pekar precis upp
* MACD ned
* RSI- och MFI-trend tydligt ned och lutningen är också ned utan vändning i sikte (detta kan dock lika väl innebära köpläge, när allt pekar ned gäller det trots allt att hålla mer utsikt)

---

Summa summarum: Konsolidering, det kan gå lite hur som helst. Om man ligger ett tag (och därför tittar mer på 4h och 1d) kan det nog gå vägen.

Ligger rätt bra till på min L. 15 min och 4h ser lovande ut. Även 1h på väg att bryta t grön på macd. Tänker ligga kvar några timmar till medan jag är på jobbet. Antingen bryter det uppåt eller rakt ner. Stor risk för rakt ner fortfarande.

Får se vad som händer innan kl 4
Citera
2020-06-23, 15:16
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10
Precis. Förstår dock inte hur Wirecard kunde studsa tillbaka idag? Upp 21% senast jag kolla. Hur är det möjligt med tanke på allt du skriver? Läget är ju oförändrat i princip? Snarare sämre än bättre?

Fattar verkligen inte dagens uppgång.

Folk bottenfiskar, vilket skapar efterfrågan.
Citera
2020-06-23, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf

Åh, såklart. Det tänkte jag inte på.
Citera
2020-06-23, 15:24
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf

Tror snarare att det är någon av de stora blankarna som tar sin vinst. Eller förmodligen en kombination av båda.
Citera
2020-06-23, 15:24
Medlem
AoE3#1s avatar
Ooooch där bröt guldet nytt högsta för denna period. Snart tar vi all time high, inte så långt kvar nu
Citera
2020-06-23, 15:26
Medlem
AoE3#1s avatar
1800 var motståndsnivå 2012. Har ni missat uppgången idag avvakta köp fram tills 1800 tas. Failar vi på 1800 blir det läge att gå kort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in