2020-06-23, 16:05
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Ligger rätt bra till på min L. 15 min och 4h ser lovande ut. Även 1h på väg att bryta t grön på macd. Tänker ligga kvar några timmar till medan jag är på jobbet. Antingen bryter det uppåt eller rakt ner. Stor risk för rakt ner fortfarande.

Får se vad som händer innan kl 4

Jo, det började se något bättre ut efter jag skrev det där. :)
Citera
2020-06-23, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Jag känner på mig att börsen kommer gå ner 50% i höst. Bara en magkänsla.

Det kommer bli stökigt tror jag när president-valet närmar sig. En Clown, som förstår sig på ekonomi, eller en Clown med Alzeimer, är tyvärr det enda som stackarna har att välja på.

Med börsen menar du index, gissar jag. För precis som med denna kris vi just haft, så kommer inte alla brancher och alla bolag att påverkas på samma vis. Det kommer fortfarande att gå att tjäna pengar, för de som har lite koll.
Citera
2020-06-23, 16:59
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Detta ser annars jag för guld (XAUUSD):

1d,
* Positivt MACD-kryss
* StochRSI pekar tydligt upp
* RSI på ca 60 (dvs finns lite att ta av uppåt)
* MFI-trend (EMA10+21) upp sedan 16 juni, RSI-trend upp sedan 22 juni (dvs igår)
* EMA10+21 guldkors sedan 10 juni

4h,
* Negativ lutning för MACD
* StochRSI pekar tydligt ned
* Tjurflagga (om man vill; men möjlig C-våg, vi har en hel hög tjur- och björnflaggor) som fått sina breakouts men ändå inte fortsatt. Typiskt i konsolidering (eller C-våg)

1h,
* Björnflagga (helt på tvären med 4h festligt nog)
* StochRSI pekar precis upp
* MACD ned
* RSI- och MFI-trend tydligt ned och lutningen är också ned utan vändning i sikte (detta kan dock lika väl innebära köpläge, när allt pekar ned gäller det trots allt att hålla mer utsikt)

---

Summa summarum: Konsolidering, det kan gå lite hur som helst. Om man ligger ett tag (och därför tittar mer på 4h och 1d) kan det nog gå vägen.

Vad har du lärt dig allt det här? Är du en trader?
Citera
2020-06-23, 17:14
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Vad har du lärt dig allt det här? Är du en trader?

Åratal av att läsa, skriva kod mm kring dessa saker mm. Om du vill lära dig något och ha något lättsmält se YouTube eller dylikt.

Man lär sig ganska lite genom att ställa frågor istället för att ta reda på saker, börja med det. :)
Citera
2020-06-23, 17:42
Medlem
ES har en flagga sedan 16 Jun som den brutit ur nu. Och gjort back test.
Skulle ta oss till 3250 och det utvecklar sig som det borde.
Citera
2020-06-23, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10
Precis. Förstår dock inte hur Wirecard kunde studsa tillbaka idag? Upp 21% senast jag kolla. Hur är det möjligt med tanke på allt du skriver? Läget är ju oförändrat i princip? Snarare sämre än bättre?

Fattar verkligen inte dagens uppgång.
Folk som kanske inte kollar noga vad som hänt och tänker att de bottenfiskar. Den är ju billig som fan nu osv, vilket dock spelar mindre roll om uppgången uteblir utan det blir en nedgång i konkurs istället. Bottenfiska kan vara trevligt osv men skulle inte göra det med detta företaget.
Citera
2020-06-23, 18:44
Medlem
Citat:
Jag känner på mig att börsen kommer gå ner 50% i höst. Bara en magkänsla.
Detta är min uppfattning sedan mars/april. Man kan ju såklart ha fel men tänker agera mycket utifrån detta iaf. (Just 50% är dock ingen tanke jag själv har haft men att den kommer gå ner av flera anledningar, troligtvis mindre än 50% om jag skulle gissa exakta siffror).

Har varit i stort sett 100% investerad sedan den 12:e mars. De senaste plusdagarna, särskilt idag, har jag sålt en del. Om man har gjort rätt eller inte är alltid omöjligt att veta i förväg men 100% investerad har jag aldrig varit innan men anser att det har varit vettigt, iaf fram till nu (kanske 60-70% nu). I slutet av 2008 och början av 2009 var jag tex bara 50-60% om jag minns rätt (strax efter finanskrisen)
Senast redigerad av Fineman 2020-06-23 kl. 18:56.
Citera
2020-06-23, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proedil
ES har en flagga sedan 16 Jun som den brutit ur nu. Och gjort back test.
Skulle ta oss till 3250 och det utvecklar sig som det borde.

Vad innebär ES?
Citera
2020-06-23, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10
Segt men sånt man lär sig utav. Skönt att det inte är någon större summa för dig det rör sig om iaf och en piss i havet jämfört med det du tjänat hittills under året
Lyckades med att tjäna 30k på 1.5 timmar idag på en snabb oljeaffär. Som sagt de där 5k kan Avanza trycka upp i röven.
Citera
2020-06-23, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junktown
Vad innebär ES?
Det är emini futures som följer S&P500.
Citera
2020-06-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForeverYang
Köpte tyska Wirecard för 750 000 SEK i fredags innan stängning. Tror de släpper en galet bra Q4-rapport denna månad. Bolaget bygger digitala betalningar och finns med överallt i alla transaktioner vi gör.

Ska bli spännande och se om bettet lyckas. Riktkurser (nya) på 280 euro och kurs nu 103 euro.

Uufff - Hoppas förhelvete att du hann sälja dom?
Citera
2020-06-23, 19:32
Medlem
Sinch
Storytel

Tech bolag. Är det något man kan tjäna på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in