2020-06-23, 16:37
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Den Burnley-supporter som genomförde gårdagens "White lives matter"-kupp under en fotbollsmatch har trätt fram. Och han har inga planer på att "be om ursäkt", rapporterar Daily Mail.

"Jag skulle vilja ta tillfället i akt att be om ursäkt... till absolut inte en enda jävel!" skriver Hepple på Facebook, enligt Daily Mail.

Han fortsätter:

"Tydligen är det nu rasistiskt att säga 'White lives matter', dagen efter att tre vita människor mördats i en park i Reading, men allt vi får se på tv är 'Black lives matter' efter att George Floyd mördats. Vilken galen värld vi lever i."

https://www.friatider.se/burnley-supportern-bakom-kuppen-ber-inte-om-ursakt-till-en-enda-javel
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8448635/Burnley-FC-apologise-White-Lives-Matter-banner-flown-match-against-Manchester-City.html

Årets hjälte! Alla bör skicka honom några vänliga ord.
Citera
2020-06-23, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Om alla människor har lika värde, som BLM hävdar, kan det inte vara rasistiskt att påstå att vita också räknas.

Om du hade bott i USA, och skrivit ovanstående, hade du blivit shejmad av hela din community samt avskedad av din chef imorgon. Tyvärr.
Citera
2020-06-23, 19:31
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Vita liv spelar redan roll. Svarta människor utsätts dagligen för rasism och mördas av polis.
WLM eller All lives matter är respektlöst när man kämpar för att människor med en annan hudfärg ska få leva samma liv som vita får leva.
Svarta mördas av polis för att de begår brott i mycket högre utsträckning.

Kommer inte ihåg statistiken men USA's fängelser befolkas till 70% eller något sådant av svarta män, trots att de bara är 7% av befolkningen. Som i Sverige där invandrare fortfarande är minoritet i befolkningen men majoritet i fängelser.

Då är det inte så konstigt att de som grupp ofta finner sig i konflikter med poliser. Lägg där till att man får bära vapen i de flesta stater i USA. Något svarta är flitiga användare av. Poliser är då extra ängsliga/varsamma när de hamnar i konflikter på gatan med svarta.
Citera
2020-06-23, 19:34
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Du slipper bli utsatt för rasism varje dag pga din hudfärg, något man inte själv styr över.
Var i Sverige finns det kvotering i svartas fördel? Sluta prata ur ditt arsle bara för att du vill sprida dina rasistiska agenda.
Varför utsätts de för rasism då? Är de extra korkade eller något?

Kineser och indier brukar inte lipa om rasism trots att de har annan hudfärg.
Citera
2020-06-23, 20:36
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Bara tanken på att man som vit i NUTID ska bli behandlad som piss och avskum, pga att människor av samma pigment sysslade med slaveri på andra sidan Atlanten, för över 100 år sedan säger en del om negerns låga ambitionsnivå.

Någon som vill anställa en neger efter det här?
Är så vit så och blir inte behandlad som avskum. Du kanske blir det av en annan anledning.

Topic. Beror på. Om man säger det för att man vill avfärda att mörkhyade diskrimineras världen över så är det lite rassevarning, tycker jag.
Citera
2020-06-23, 20:42
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Att påstå att svarta liv är mer värda än vita är själva definitionen av rasism.
Citera
2020-06-23, 20:43
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-Bot
Varför utsätts de för rasism då? Är de extra korkade eller något?

Kineser och indier brukar inte lipa om rasism trots att de har annan hudfärg.
Afrikaner bryter vårt guld och silver, odlar våra bönor och vårt kaffe för slavlöner. Många svarta utsätts för onödigt polisvåld, väljs bort på arbetsintervjuer och växer upp i fattigdom. De har färre chanser.
Och svaret är att de diskrimineras för att korkade människor som du ser ner på dem som dumma negrer.
Citera
2020-06-23, 20:46
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Att påstå att svarta liv är mer värda än vita är själva definitionen av rasism.
Och det är vad du tror att BLM gör? Eller missförstår jag.

Vi kör en:
Källa på det!
Citera
2020-06-23, 20:51
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Och det är vad du tror att BLM gör? Eller missförstår jag.

Vi kör en:
Källa på det!
Du missförstår.
Jag menar att de som påstår att det är rasistiskt att föra ut budskapet ”White lives matter”, är rasister.
Citera
2020-06-23, 20:54
Medlem
TriggerDisciplines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Har du kollat vilka som egentligen sysslade med slavhandel? Finns en hel del böcker kring ämnet, och kan väl avslöja att slavskeppen inte ägdes av vita, de flesta som ägde slavar i USA var heller inte vita.

Kan intyga att detta stämmer. Runt mig i vardagen har jag en skock vänsterliberaler som hetsar mot vita, fastän de själva är vita, och som skakar av ilska bara de tänker på vitas påstådda brott i och med slavhandeln.

Så jag läste på.

Afrikanska stammar tog varandra som slavar, sålde slavarna sinsemellan, det var en jäkla kommers där de så kallat vita till sist bara blev ytterligare en rad av köpare. Dessa slavar fraktades till den nya världen och är den enda slavhandel som gemene man känner till. Drivande var de till synes vita, men som själva inte ser sig som vita. Det var däremot otvetydigt vita som slutligen såg till att slaveriet och slavhandeln avskaffades. Men inte alla fann sig. De frigivna afroamerikanska slavar som återvände till det land de fått till skänks, Liberia, tog själva slavar och började handla med dem. Dessutom bedrev araber slavhandel långt in på 1900-talet. Många av de bortrövade var förresten europeiska kustbor.

Men det passar inte in i narrativet. It's not okay to be white.
Citera
2020-06-23, 20:56
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Afrikaner bryter vårt guld och silver, odlar våra bönor och vårt kaffe för slavlöner. Många svarta utsätts för onödigt polisvåld, väljs bort på arbetsintervjuer och växer upp i fattigdom. De har färre chanser.
Och svaret är att de diskrimineras för att korkade människor som du ser ner på dem som dumma negrer.

Fast om de är dumma då, är det inte rätt och riktigt att inte sticka under stolen med det? Eller ska vi låtsas att de är genier när de inte är det?
Citera
2020-06-23, 21:53
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Jaså? Det e första gången jag hör att vita är mer utsatta för rasism. Ganska otroligt.
Är det även så i Sverige? Att vita är mer utsatta för rasism dvs.

Ja, så är det i Sverige.
Utländska män som rånar och våldtar riktar t.ex. specifikt in sig på vita barn och kvinnor.
Å andra sidan så finns det i princip ingen konstaterad rasism mot mörkhyade i Sverige, om man bortser från en hel del araber som är rasistiska mot mörkhyade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in