Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-03, 22:01
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qamar
Givetvis finns det människor som vill kunna hävda att de är förtryckta. Annars skulle ingen fabricera hatbrott mot sig själv.

Lika ofta som folk ljuger om våldtäkter antar jag.
Citera
2020-07-03, 22:14
  #134
Medlem
OdCaBos avatar
Nej. Bara efterblivet och överflödigt - ingen säger någonting annat. Antagligen något bara rasister skulle få för sig att säga, men inte rasistiskt i sig.

Som att säga att prostatacancer minsann också spelar roll när någon pratar om lungcancer eller hålla en motdemonstration mot "rädda valarna" med plakat där man skriver "ELEFANTERNA SPELAR OCKSÅ ROLL". Eh ja... ingen säger nåt annat..
Citera
2020-07-04, 03:27
  #135
Medlem
Rasande-Roses avatar
Med tanke på det extrema rasistiska våld som driver BLM/AFA så är det viktigare än någonsin att stå fast vid att vita liv också spelar roll.
Citera
2020-07-04, 04:00
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Sett flera kommentarer, framförallt på Twitter, efter att ett plan flög över en match i engelska ligan med budskapet "White lives matters" skrivet på en banderoll. Vad jag utgår ifrån för att hedra offren i det grymma terrordådet i Reading igårkväll. Och den vanligaste uppfattningen tycks vara att det är rasistiskt att framföra den typen av påstående. Även den mer all-inkluderande "All lives matters" tycks mestadels möta negativ kritik.

Har jag fått saker och ting om bakfoten eller är det så illa att en övergripande uppfattning idag är att människor saknar människovärde om de har ljusare hudpigment? Är det att försöka urskulda sig från historiska och nutida atrociteter begångna av vita gärningsmän att som vit hävda icke-värdelöshet? Diskutera.
Japp så är det är du vit så är du skyldig till allt vad dina förfäder har gjort.
Citera
2020-07-04, 19:20
  #137
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Japp så är det är du vit så är du skyldig till allt vad dina förfäder har gjort.

Inte bara det. Vi vita män är också skyldiga till vad svarta gör.
Begår svarta brott eller rentav våldtäkter så är det indirekt vita mäns fel.
Citera
2020-07-05, 07:06
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Inte bara det. Vi vita män är också skyldiga till vad svarta gör.
Begår svarta brott eller rentav våldtäkter så är det indirekt vita mäns fel.
Så klart, vi har ju den vita överhögheten vad det än är. När jag satt som nämndeman kom jag i
kontakt med en från FI, det första hon frågade mig om jag var en feminist när jag svarade nekande
blev hon helt hysterisk och babblade om mäns priviligier.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback