2020-06-23, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Sett flera kommentarer, framförallt på Twitter, efter att ett plan flög över en match i engelska ligan med budskapet "White lives matters" skrivet på en banderoll. Vad jag utgår ifrån för att hedra offren i det grymma terrordådet i Reading igårkväll. Och den vanligaste uppfattningen tycks vara att det är rasistiskt att framföra den typen av påstående. Även den mer all-inkluderande "All lives matters" tycks mestadels möta negativ kritik.

Har jag fått saker och ting om bakfoten eller är det så illa att en övergripande uppfattning idag är att människor saknar människovärde om de har ljusare hudpigment? Är det att försöka urskulda sig från historiska och nutida atrociteter begångna av vita gärningsmän att som vit hävda icke-värdelöshet? Diskutera.

Vita liv spelar redan roll. Svarta människor utsätts dagligen för rasism och mördas av polis.
WLM eller All lives matter är respektlöst när man kämpar för att människor med en annan hudfärg ska få leva samma liv som vita får leva.
Citera
2020-06-23, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-Bot
Vilka fördelar har vita?

Positiv särbehandling / kvotering till utbildningar och jobb sker bara till svartas fördel.

Du slipper bli utsatt för rasism varje dag pga din hudfärg, något man inte själv styr över.
Var i Sverige finns det kvotering i svartas fördel? Sluta prata ur ditt arsle bara för att du vill sprida dina rasistiska agenda.
Citera
2020-06-23, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Vita liv spelar redan roll. Svarta människor utsätts dagligen för rasism och mördas av polis.
WLM eller All lives matter är respektlöst när man kämpar för att människor med en annan hudfärg ska få leva samma liv som vita får leva.

Vita människor är mer utsatta både för polisvåld och rasism. I alla fall i USA.
Citera
2020-06-23, 16:00
Medlem
Citat:
Vita människor är mer utsatta både för polisvåld och rasism. I alla fall i USA.

Jaså? Det e första gången jag hör att vita är mer utsatta för rasism. Ganska otroligt.
Är det även så i Sverige? Att vita är mer utsatta för rasism dvs.
Citera
2020-06-23, 16:03
Medlem
Citat:
Jaså? Det e första gången jag hör att vita är mer utsatta för rasism. Ganska otroligt.
Är det även så i Sverige? Att vita är mer utsatta för rasism dvs.

Om du söker runt lite på forumet så hittar du statistik som visar vita i högre grad dör till följd av polisvåld, samt att det är vanligare att svarta mördar vita än omvänt. Jag vet inte om det finns motsvarande statistik för Sverige att jämföra.
Citera
2020-06-23, 16:05
Medlem
Citat:
Om du söker runt lite på forumet så hittar du statistik som visar vita i högre grad dör till följd av polisvåld, samt att det är vanligare att svarta mördar vita än omvänt. Jag vet inte om det finns motsvarande statistik för Sverige att jämföra.

Du inser att det finns fler vita människor i Sverige än svarta?
Citera
2020-06-23, 16:07
Medlem
Skullknights avatar
Att säga "white lives matter" är som att säga att björnar skiter i skogen. Vi fucking vet...
Citera
2020-06-23, 16:10
Medlem
Citat:
Du inser att det finns fler vita människor i Sverige än svarta?

Jag missade att förtydliga att statistiken gällde USA. Tror som sagt inte man fört statistik på samma sätt i Sverige. Varken gällande polisvåld eller etnicitet förövare-offer.
Citera
2020-06-23, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight
Att säga "white lives matter" är som att säga att björnar skiter i skogen. Vi fucking vet...

Alla vet inte. Khairi Saadallah visste exempelvis inte det.
Citera
2020-06-23, 16:17
Medlem
magpests avatar
Citat:
Sett flera kommentarer, framförallt på Twitter, efter att ett plan flög över en match i engelska ligan med budskapet "White lives matters" skrivet på en banderoll. Vad jag utgår ifrån för att hedra offren i det grymma terrordådet i Reading igårkväll. Och den vanligaste uppfattningen tycks vara att det är rasistiskt att framföra den typen av påstående. Även den mer all-inkluderande "All lives matters" tycks mestadels möta negativ kritik.

Har jag fått saker och ting om bakfoten eller är det så illa att en övergripande uppfattning idag är att människor saknar människovärde om de har ljusare hudpigment? Är det att försöka urskulda sig från historiska och nutida atrociteter begångna av vita gärningsmän att som vit hävda icke-värdelöshet? Diskutera.

Japp, det har nästan blivit till en intersubjektiv norm att vita människor är skadedjur (som i den bästa av världar inte bör finnas till). Negrer och andra brunhudingar slipar macheten i det tysta, snart är vita nämligen ett lovligt villebråd, den politiskt korrekta värdegrunden påbjuder det stundande folkmordet.
Citera
2020-06-23, 16:19
Medlem
Den Burnley-supporter som genomförde gårdagens "White lives matter"-kupp under en fotbollsmatch har trätt fram. Och han har inga planer på att "be om ursäkt", rapporterar Daily Mail.

"Jag skulle vilja ta tillfället i akt att be om ursäkt... till absolut inte en enda jävel!" skriver Hepple på Facebook, enligt Daily Mail.

Han fortsätter:

"Tydligen är det nu rasistiskt att säga 'White lives matter', dagen efter att tre vita människor mördats i en park i Reading, men allt vi får se på tv är 'Black lives matter' efter att George Floyd mördats. Vilken galen värld vi lever i."

Citat:
Jake Hepple utreds nu av polisen i Lancashire, som ska fatta beslut om huruvida supportern har begått något brott genom flygplanskuppen.

Storbritannien är ett land med mycket stränga åsiktslagar och kraftigt kringskuren yttrandefrihet.

https://www.friatider.se/burnley-supportern-bakom-kuppen-ber-inte-om-ursakt-till-en-enda-javel
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8448635/Burnley-FC-apologise-White-Lives-Matter-banner-flown-match-against-Manchester-City.html
Citera
2020-06-23, 16:33
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilacwine84
Vi vita har inget behov av en sådan rörelse med tanke på vilka fördelar vi får varje dag gentemot mörkhyade

Käften din skamfläck, du är en vek tönt. Du ger uttryck för ett mycket farligt tankemönster som kommer leda till ett helvete. Att dehumanisera vita så att icke-vita kan vinna fördelar är motbjudande. Jag hoppas du vet att ett folkmord på vita väntar vid slutet av den väg du så tankelöst spankulerat in dig på? Idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in