Citat:
Ursprungligen postat av
AoE3#1
Håller koll på guld idag, står redo att gå in i turbo L om den jobbar sig uppåt och ser ut att bryta gamla högsta vi hade nyligen.
15-minuters grafen ser ut att gå in i bull nu.
1-h är fortfarande i röd men senaste 3 timmarna har den klättrat uppåt och kan snart bryta även där på MACD
på 4-h ser den ut att konsolidera men fortfarande i det gröna. 4-h ser riktigt bra ut för vidare uppgång
på 1-dag är vi inne i början av en bullish fas.
Ej köprek osv men det är vad jag kommer trejda idag medan jag är på jobbet. Ser den ut att bryta och bryter är jag i den i minst två dagar.
Detta ser annars jag för guld (XAUUSD):
1d,
* Positivt MACD-kryss
* StochRSI pekar tydligt upp
* RSI på ca 60 (dvs finns lite att ta av uppåt)
* MFI-trend (EMA10+21) upp sedan 16 juni, RSI-trend upp sedan 22 juni (dvs igår)
* EMA10+21 guldkors sedan 10 juni
4h,
* Negativ lutning för MACD
* StochRSI pekar tydligt ned
* Tjurflagga (om man vill; men möjlig C-våg, vi har en hel hög tjur- och björnflaggor) som fått sina breakouts men ändå inte fortsatt. Typiskt i konsolidering (eller C-våg)
1h,
* Björnflagga (helt på tvären med 4h festligt nog)
* StochRSI pekar precis upp
* MACD ned
* RSI- och MFI-trend tydligt ned och lutningen är också ned utan vändning i sikte (detta kan dock lika väl innebära köpläge, när allt pekar ned gäller det trots allt att hålla mer utsikt)
---
Summa summarum: Konsolidering, det kan gå lite hur som helst. Om man ligger ett tag (och därför tittar mer på 4h och 1d) kan det nog gå vägen.