2020-06-22, 21:11
Medlem
landofmoronss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Tolinsson spelar väldigt moget, visst han kanske får ta på sig andra målet men han kommer göra fler bjudningar men det är så han lär sig.

Nä just nu känns denna säsongen riktigt tråkig. Vill inte ens tänka på cupmatchen på torsdag.

Nej fyfan. Kommer kännas rejält i röven efter torsdag...
Citera
2020-06-22, 21:17
Medlem
Citat:
Vet inte om man ska skratta eller gråta, 2-2 hemma mot Mjällby som tog sin första poäng och gjort årets första mål. Dessutom var det i 92e minuten. Nä denna säsongen känns fruktansvärt avslagen från Blåvitts sida. Åtminstone dom 3 första matcherna.

Men däremot var Tolinsson ett stort glädjeämne, våga fortsätt tro på den killen.

Han var väl ok för att vara så ung och oerfaren men det är ju en tabbe vid deras andra mål, precis som Bjärsa totalt missar att hänga på sin gubbe vid deras första. Sedan gör ju MAIF det bra i avslutningssituationerna, framförallt vid det andra men vi ger ju på sätt och vis bort lägena.

Å andra sidan skapar dom inte så många chanser, men det är inte vårt försvarsspel som är problemet och det har det inte varit någon gång, även om många verkar tro det... det är som jag skrev innan säsongen offensiven där vi måste bli mycket bättre.

Usel match i det stora hela.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-06-22 kl. 21:20.
Citera
2020-06-22, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Med all rätt. Iaf ungdomarna.
Är dock inte övertygad av mitt kära AIK. Det kan få bli ett "mellanår" bara vi får fram massa nya lokala talanger. Vill inte att vi ska bli någon sorts kyrkogård för skåningar och juggar.

Jag håller identiteten och själen högst och det är där jag tycker vi skiljer oss från de andra plastlagen i Stockholm. Man kan snacka om äkta hit och dit men....
Maken till skitsnack för att ni råkar lira med några 18-åringar från akalla för att ni inte har råd med annat just i år. Ifjol hade DIF och AIK ungefär lika många stockholmare i truppen. Flera av era största profiler genom tiderna har ju även lirat i DIF innan de gick till AIK.
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Att vi sålt spelare för ~100 mille de senaste åren bidrar ju såklart, sen blev det i våras klart med nytt arenanamn fr.o.m. årsskiftet, en affär som uppges generera xx miljoner.
Enligt diverse rapporter så är det bara MFF (såklart) och Peking som har tillräckligt god ekonomi för att klara av en riktig jävla kris i dessa corona-tider om den (gud förbjude) skulle bli långvarig.
Vem degade för det då? Kommunen? Jag har läst någonstans att DIF har näst bäst ekonomi i allsvenskan efter MFF, men det är väl ni eller vi som har det då i så fall. Jag tyckte ni hade ett riktigt bra lag redan ifjol och snarare underpresterade under våren och början av sommaren. I år är ni med redan från början.
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Sjuk inledning tre första omgångarna. Samtliga topp 7 från förra säsongen har verkligen blandat och gett, förutom Peking förstås som bara kör över allt och alla.

Har det varit såhär konstig inledning på 2000-talet av samtliga förväntade topplag? Eller vill jag bara tro det och lurar mig själv för att det inte är publik?

81 pinnar kvar att spela om
Jag kan inte minnas att samtliga förväntade topplag (bortsett från Norrköping) har börjat allsvenskan så här dåligt någon gång, men det kanske är lite för tidigt att sia om ännu så länge.
Senast redigerad av Geigerzehler 2020-06-22 kl. 21:29.
Citera
2020-06-22, 21:25
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Han var väl ok för att vara så ung och oerfaren men det är ju en tabbe vid deras andra mål, precis som Bjärsa totalt missar att hänga på sin gubbe vid deras första. Sedan gör ju MAIF det bra i avslutningssituationerna, framförallt vid det andra men vi ger ju på sätt och vis bort lägena.

Å andra sidan skapar dom inte så många chanser, men det är inte vårt försvarsspel som är problemet och det har det inte varit någon gång, även om många verkar tro det... det är som jag skrev innan säsongen offensiven där vi måste bli mycket bättre.

Usel match i det stora hela.

Man börjar ana att Aiseh kanske inte blir den där grymma värvningen som alla trodde. Stannar upp spelet gång på gång. Och kommer sällan till några farliga lägen/avslut.
Samma gäller Sargon men Aiseh skall ju vara klasser bättre rent spelmässigt.
Citera
2020-06-22, 21:31
Medlem
Citat:
Man börjar ana att Aiseh kanske inte blir den där grymma värvningen som alla trodde. Stannar upp spelet gång på gång. Och kommer sällan till några farliga lägen/avslut.
Samma gäller Sargon men Aiseh skall ju vara klasser bättre rent spelmässigt.

Han skall framförallt spela på rätt kant, det är inte naturligt för honom att spela där han gör nu, det ser man ju på honom, men nu saknar vi ju spelare och då anser väl tränarna att det blir bäst för tillfället att ha honom där.
Citera
2020-06-22, 21:38
Medlem
johnny_viciouss avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/70b5W8/mellberg-rasar-mot-sef-katastrof

Olof Mellberg rasar mot Sef, har han käkat svamp eller? Som om det är förbundets fel att HIF är sämst. Någon borde säga till honom att det knappast är spelschemats fel att dom torskade med 3-0 mot Varberg och om hans spelare inte kan köra 2 matcher på 3 dagar i början av säsongen så är han en jävligt kass tränare.

Helsingborgs problem ter sig mer och mer sitta på bänken...
Citera
2020-06-22, 21:58
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Maken till skitsnack för att ni råkar lira med några 18-åringar från akalla för att ni inte har råd med annat just i år. Ifjol hade DIF och AIK ungefär lika många stockholmare i truppen. Flera av era största profiler genom tiderna har ju även lirat i DIF innan de gick till AIK.
Vem degade för det då? Kommunen? Jag har läst någonstans att DIF har näst bäst ekonomi i allsvenskan efter MFF, men det är väl ni eller vi som har det då i så fall. Jag tyckte ni hade ett riktigt bra lag redan ifjol och snarare underpresterade under våren och början av sommaren. I år är ni med redan från början.
Jag kan inte minnas att samtliga förväntade topplag (bortsett från Norrköping) har börjat allsvenskan så här dåligt någon gång, men det kanske är lite för tidigt att sia om ännu så länge.
Alldeles för tidigt att säga så. Aik är 3a och Malmö fyra.
Citera
2020-06-22, 22:03
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Maken till skitsnack för att ni råkar lira med några 18-åringar från akalla för att ni inte har råd med annat just i år. Ifjol hade DIF och AIK ungefär lika många stockholmare i truppen. .

DIF är ju ett av lagen som gör rätt i mina ögon. Tyvärr så är ni hemlösa för närvarande men reder ni ut den så skall ni ha all heder.

Vi "råkade" Quaison, Henok, Bojan, Isak mfl. Vi är duktiga på att "råka" spela i svarta tröjor också.
Citera
2020-06-22, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/70b5W8/mellberg-rasar-mot-sef-katastrof

Olof Mellberg rasar mot Sef, har han käkat svamp eller? Som om det är förbundets fel att HIF är sämst. Någon borde säga till honom att det knappast är spelschemats fel att dom torskade med 3-0 mot Varberg och om hans spelare inte kan köra 2 matcher på 3 dagar i början av säsongen så är han en jävligt kass tränare.

Helsingborgs problem ter sig mer och mer sitta på bänken...

Lite kul att han glömt bort att båda deras närmaste motståndare har en cupmatch inklämd när Helsingborg får vila. Och att de faktiskt tog poäng när de "tvingades ändra". Dessutom höll nollan "trots" att de var tvungna att ändra i försvaret. Haha, sicken tomte.

Däremot har han faktiskt rätt i att det var för jävla dåligt förberett och att ingen fick spela träningsmatcher trots att det var fullt ok enligt FHM. Där gjorde SEF bort sig rejält. Sedan är det fortfarande märkligt att SEF ännu inte lyckats presentera ett spelschema utan håller på med sitt portionerande av 3 omgångar i taget. Hur skall man t ex studera motståndarna i nästnästa omgång om man inte ens vet man möter? (omg 4 presenterades ju inte förrän efter omg 2).
Citera
2020-06-22, 22:04
Medlem
Citat:
Med all rätt. Iaf ungdomarna.
Är dock inte övertygad av mitt kära AIK. Det kan få bli ett "mellanår" bara vi får fram massa nya lokala talanger. Vill inte att vi ska bli någon sorts kyrkogård för skåningar och juggar.

Jag håller identiteten och själen högst och det är där jag tycker vi skiljer oss från de andra plastlagen i Stockholm. Man kan snacka om äkta hit och dit men....

Identitet och identitet... Er kapten är DIF sedan barnsben. Legendarer som Nebo och Krister Nordin är forna DIF-spelare. Mycket tjatter från gnagarna nu helt plötsligt efter att ha legat i dvala sedan guldet för ett par år sedan.
Citera
2020-06-22, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Alldeles för tidigt att säga så. Aik är 3a och Malmö fyra.
Ja fast spelmässigt har de ju verkligen inte imponerat så här långt. MFF borde ha haft full pott med tanke på schemat.
Citat:
DIF är ju ett av lagen som gör rätt i mina ögon. Tyvärr så är ni hemlösa för närvarande men reder ni ut den så skall ni ha all heder.

Vi "råkade" Quaison, Henok, Bojan, Isak mfl. Vi är duktiga på att "råka" spela i svarta tröjor också.
Hemlösa och hemlösa, DIF har lirat hockey i samma område sen 50-talet. Isak och Quasion var duktiga talanger, men varken Bojan eller Goitom är ju spelare som ni har fått fram från egna led. Bojan Djordic är dessutom en av allsvenskans mest överskattade genom tiderna.
Senast redigerad av Geigerzehler 2020-06-22 kl. 22:12.
Citera
2020-06-22, 22:12
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag tror snarare att AIK-spelarna som är uppväxta med vad derby betyder och säkert också drömt att få avgöra, lyfter sig mer i just derbyn än vad Bajenspelarna gör.

För bajenspelarna är det mer en stormatch bland andra. Det kan väl inte varit coachning att inte springa?

Fast vi har ju haft utomsocknes som Johan Persson, Israelsson, Aidoo, Alex. Romulo, Rodic och Djurdjic som varit riktigt bra i derbyn, så det stämmer ju inte att man måste vara nollåtta för att kunna lyfta sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in