2020-06-22, 12:07
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Fast nog fan prickar Fällman Hussein strax över knäet med dobbarna där? Ser ut så på repriserna åtminstone.
Svårt å se på repriserna då Fällman har ryggen mot kameran så om det är en kontakt där vettefan, hur som helst är det inte så himla obegripligt som man tyckte igår att Ekberg blåser straff.

Vad man kan vänta sig nu när vi har MFF gånger två denna vecka? Verkligen inte en jävla aning men blir att njuta av derbysegern till torsdag iaf
Citera
2020-06-22, 15:09
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Om man resonerar så är det ju rätt märkligt att man plockade in en kille för två miljoner från BP, mitt under coronapandemin.

Fattar inte heller hur Norrköping kan ha råd med att köpa Haksabanovic för 20-30 millar och enligt vad någon i tråden påstod. Eventuellt värva ännu mer i sommar.

Alla lag som tippats topp fem eller däromkring har ju spelat minst sagt mediokert så här långt, bortsett från Norrköping.
Var inte 25-30 det snackades om för att köpa loss honom för ett år sedan? Ett mindre år på kontrakt samt karantän och jag tror inte att han kostat mer än 10 om jag ska vara ärlig
Citera
2020-06-22, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Nej, menade inte i den här matchen såklart.

Orkar inte dra fram all statistik men känslan är att Norling har övertag på Billborn i varje fall.

AIK-Haif
AIK 60
X 28
Haif 30

Haif-AIK
AIK 28
X 12
Haif 17

Störst seger,
Hammarby – AIK 1–8
Hammarby – AIK 4–1

Senaste tio mötena, AIK:s bortamatch i allsvenskan
2020 Hammarby - AIK 0 - 2
2019 Hammarby – AIK 2–1
2018 Hammarby – AIK 0–1
2017 Hammarby – AIK 1–1
2016 Hammarby – AIK 0–3
2015 Hammarby – AIK 1–0
...
2009 Hammarby – AIK 1–2
2008 Hammarby – AIK 1–1
2007 Hammarby – AIK 1–2
2006 Hammarby – AIK 2–0
...
2004 Hammarby – AIK 1–1
Citera
2020-06-22, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det är väl ingen som har en aning om vad dom faktiskt betalade. Det kan vara 10-15 miljoner + vidareförsäljningsklausul, det vet vi inte. Kassan på koncernnivå var ca 50 miljoner vid årsskiftet, tyvärr är inte intäktssidan speciellt detaljerad, inte ens i noterna, men intäktsbortfallet pga 0 publik kommer ju inte vara lika stort som för en del andra föreningar.

Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Var inte 25-30 det snackades om för att köpa loss honom för ett år sedan? Ett mindre år på kontrakt samt karantän och jag tror inte att han kostat mer än 10 om jag ska vara ärlig
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/ifk-norrkoping-koper-loss-succespelaren/ Ni har rätt i att det är oklart hur mycket Norrköping slantade upp. De enda uppgifterna som offentliggjorts är att de tidigare har velat ha 20-30 miljoner samt att det är en av de dyraste övergångarna i allsvenskan genom tiderna.

Tycker ändå det är märkligt att Norrköping har råd med den värvningen. De har väl i alla fall ca 10 000 i publiksnitt? Även om han "bara" skulle kosta 15 millar.
Citera
2020-06-22, 15:55
Medlem
PlantBamboos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Nej, menade inte i den här matchen såklart.

Orkar inte dra fram all statistik men känslan är att Norling har övertag på Billborn i varje fall.

Detta är inte en taktikförlust i ordets rätta bemärkelse.

Vad ska Bill göra när grabbarna uppvisar ett patetiskt spel bortom alla gränser?
Senast redigerad av PlantBamboo 2020-06-22 kl. 16:01.
Citera
2020-06-22, 15:59
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/ifk-norrkoping-koper-loss-succespelaren/ Ni har rätt i att det är oklart hur mycket Norrköping slantade upp. De enda uppgifterna som offentliggjorts är att de tidigare har velat ha 20-30 miljoner samt att det är en av de dyraste övergångarna i allsvenskan genom tiderna.

Tycker ändå det är märkligt att Norrköping har råd med den värvningen. De har väl i alla fall ca 10 000 i publiksnitt? Även om han "bara" skulle kosta 15 millar.

Dom verkar dra in ca 18-19 miljoner på matchintäkter per år och hade en kassa på ca 50 miljoner vid årsskiftet, skulle dom få 0 kronor in på publik, och allt annat lika hade dom ändå haft råd att betala t ex 25 miljoner, även om kassan hade varit obefintlig inför 2021 då. Jag tror ju inte att dom har betalat i närheten av 30 miljoner dock.

I nästa årsredovisning kommer man få lite mer information som man kan använda för att gissa sig fram till vad dom betalade.
Citera
2020-06-22, 16:10
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantBamboo
Detta är inte en taktikförlust i ordets rätta bemärkelse.

Vad ska Bill göra när grabbarna uppvisar ett patetiskt spel bortom alla gränser?

Vad yrar du om? Skrev inget om Billborns taktik.

Men för att svara på frågan, det är upp till tränaren att få laget att prestera även om spelarna också delar den bördan i viss mån.
Citera
2020-06-22, 16:21
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Att vi sålt spelare för ~100 mille de senaste åren bidrar ju såklart, sen blev det i våras klart med nytt arenanamn fr.o.m. årsskiftet, en affär som uppges generera xx miljoner.
Enligt diverse rapporter så är det bara MFF (såklart) och Peking som har tillräckligt god ekonomi för att klara av en riktig jävla kris i dessa corona-tider om den (gud förbjude) skulle bli långvarig.
Senast redigerad av knullklasson 2020-06-22 kl. 16:23.
Citera
2020-06-22, 16:37
Medlem
mishimas avatar
Hur många miljoner om året får IFK Norrköping av kommunen för att hyra ut Östgötaporten till dem?

Det är ju nästan så att det skulle vara värt det att köpa en bit mark i Norrköpings utkanter och bygga en konstgräsplan att hyra ut.
Citera
2020-06-22, 17:03
Medlem
girigfans avatar
Tvivlar starkt pp att haksa var så dyr som det spekulerades i media, ifk n har gått ut sagt att det var omöjligt att värva honom för priset som nämndes innan, läget lär ju vara värre idag.
10 miljoner, med det sagt så tror jag dessutom att ifk n fått en shysst avbetalningsplan samt att west ham får stora delar i en ev framtida försäljning e.d. Går att avtala om nästan allt.
Citera
2020-06-22, 17:05
Medlem
Dranghoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Såg Falkenberg-Kalmar och svårt att analysera vad som egentligen hände. Falkenberg var det genuint bättre laget och hade total kontroll på matchen första timmen. Men brände de skottlägen man skapade. Kalmar hade knappt ett vettigt anfall förutom nån hörna. (Tänkte typ ”hur dåliga är Helsingborg som släppte 4 mot det här ickeanfallande gänget”). Kändes som 0-0 var oundvikligt, men plötsligt mitt i andra halvlek började Kalmar spela skitbra. Kom liksom från ingenstans och svårt att veta om det var taktiskt, om det tog en dryg timme att lära sig underlaget (blött gräs) eller om Falkenberg tappade energin. 0-1 hängde i luften en stund före det kom. 0-2 när Falkenberg chansspelade och målvaktens uppspel landade på en Kalmarspelare som skickade en utsida från 45 meter i tom kasse.
Så första 60: Kalmar bottengäng.
Min 65-75: Kalmar topplag.
Märkligt, men tyder kanske på nån slags klass.
Falkenberg stabilare än förra säsongen men möjligen svagare framåt. Kommer bli målsnålt många matcher de spelar.

Var en sorts ickematch, större delen av tiden spelades egentligen inte fotboll, vilket förmodligen mest berodde på att planen var så löjligt vattensjuk. En bit in på andra halvlek hade det mesta vattnet sjunkit undan och Kalmar kunde spela det snabba kortpassningsspel som fungerade så bra mot HIF (och faktiskt även mot Norrköping, även om det blev knapp förlust). Helt otroligt vad Nanne har åstadkommit på bara ett halvår efter MP:s märkliga regim.
Citera
2020-06-22, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hur många miljoner om året får IFK Norrköping av kommunen för att hyra ut Östgötaporten till dem?

Det är ju nästan så att det skulle vara värt det att köpa en bit mark i Norrköpings utkanter och bygga en konstgräsplan att hyra ut.

Hyresintäkter
på 23,7 miljoner
Fotbollsverksamhet(finns inget mer i detalj i noterna vad jag sett, fast jag har bara skummat igenom snabbt) 75,1 miljoner
Restaurangverksamhet 17,8 miljoner
Gymverksamhet 4,1 miljoner

Totalt ca 121 miljoner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in