Citat:
Ursprungligen postat av
Commissary
Med all rätt. Iaf ungdomarna.
Är dock inte övertygad av mitt kära AIK. Det kan få bli ett "mellanår" bara vi får fram massa nya lokala talanger. Vill inte att vi ska bli någon sorts kyrkogård för skåningar och juggar.
Jag håller identiteten och själen högst och det är där jag tycker vi skiljer oss från de andra plastlagen i Stockholm. Man kan snacka om äkta hit och dit men....
Maken till skitsnack för att ni råkar lira med några 18-åringar från akalla för att ni inte har råd med annat just i år. Ifjol hade DIF och AIK ungefär lika många stockholmare i truppen. Flera av era största profiler genom tiderna har ju även lirat i DIF innan de gick till AIK.
Citat:
Ursprungligen postat av
knullklasson
Att vi sålt spelare för ~100 mille de senaste åren bidrar ju såklart, sen blev det i våras klart med nytt arenanamn fr.o.m. årsskiftet, en affär som uppges generera xx miljoner.
Enligt diverse rapporter så är det bara MFF (såklart) och Peking som har tillräckligt god ekonomi för att klara av en riktig jävla kris i dessa corona-tider om den (gud förbjude) skulle bli långvarig.
Vem degade för det då? Kommunen? Jag har läst någonstans att DIF har näst bäst ekonomi i allsvenskan efter MFF, men det är väl ni eller vi som har det då i så fall. Jag tyckte ni hade ett riktigt bra lag redan ifjol och snarare underpresterade under våren och början av sommaren. I år är ni med redan från början.
Citat:
Ursprungligen postat av
LT10
Sjuk inledning tre första omgångarna. Samtliga topp 7 från förra säsongen har verkligen blandat och gett, förutom Peking förstås som bara kör över allt och alla.
Har det varit såhär konstig inledning på 2000-talet av samtliga förväntade topplag? Eller vill jag bara tro det och lurar mig själv för att det inte är publik?
81 pinnar kvar att spela om

Jag kan inte minnas att samtliga förväntade topplag (bortsett från Norrköping) har börjat allsvenskan så här dåligt någon gång, men det kanske är lite för tidigt att sia om ännu så länge.