2020-06-22, 17:41
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hur många miljoner om året får IFK Norrköping av kommunen för att hyra ut Östgötaporten till dem?

Det är ju nästan så att det skulle vara värt det att köpa en bit mark i Norrköpings utkanter och bygga en konstgräsplan att hyra ut.
Kan vara en god idé men tveksamt om du lyckas! IFK har i flera år försökt köpa loss mark för att bygga en ny komplett träningsanläggning. Jag tror inte att det har gått i lås än(?), så aktiviteten på Parken kommer fortsatt vara hög de närmaste åren.
Jag promenerade förresten förbi arenan igår timmen efter djurgårdsmatchen. Då anlände Karlslunds IF i buss för ett möte mot Sylvia. Sen spelar ju Sleipner där också och IFKs damer...
Citera
2020-06-22, 18:54
Medlem
Idittfejss avatar
Fan vad det gullas med AIK nu i media.
Citera
2020-06-22, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Plus generalfel att hux flux byta taktik när vi haft 12 segrar och 1 kryss på 13 senaste tävlingsmatcherna. Bajen ska vara Bajen, inget jävla Peking. Billborn gjorde kort och gott en ”Pep” och övercoachade denna match.
Jag tror snarare att AIK-spelarna som är uppväxta med vad derby betyder och säkert också drömt att få avgöra, lyfter sig mer i just derbyn än vad Bajenspelarna gör.

För bajenspelarna är det mer en stormatch bland andra. Det kan väl inte varit coachning att inte springa?
Citera
2020-06-22, 19:38
Medlem
Kollar på IFK- Mjällby på två datorer samtidigt.
En på fulstream och en på Dplay.
Lite sämre bild på fulstream men ligger 30 sek före...
Helvete vad man saknar Cmore.
Citera
2020-06-22, 20:14
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Kan vara en god idé men tveksamt om du lyckas! IFK har i flera år försökt köpa loss mark för att bygga en ny komplett träningsanläggning. Jag tror inte att det har gått i lås än(?), så aktiviteten på Parken kommer fortsatt vara hög de närmaste åren.
Jag promenerade förresten förbi arenan igår timmen efter djurgårdsmatchen. Då anlände Karlslunds IF i buss för ett möte mot Sylvia. Sen spelar ju Sleipner där också och IFKs damer...

Men inte betalar kommunen Sylvias och Sleipners hyra? Den betalar de väl själva, om än genom bidrag.

Men klart att det kommunen betalar är ett ockerpris och förtäckt bidrag.

Klart det går att hitta mark någonstans, handlar ju om vad man är beredd att betala och investera. Jag hade bara fixat en en konstgräsplan och några baracker som omklädningsrum. Behöver inte ligga centralt, bara man är med när det ska läggas anbud så man får chans att prisdumpa.
Citera
2020-06-22, 20:33
Medlem
selusts avatar
Erbjuder inte ens Dplay någon möjlighet att ta del av höjdpunkter under matcherna? Tv4 gjorde ju alltid det.
Citera
2020-06-22, 21:03
Medlem
mikeymikeys avatar
Vet inte om man ska skratta eller gråta, 2-2 hemma mot Mjällby som tog sin första poäng och gjort årets första mål. Dessutom var det i 92e minuten. Nä denna säsongen känns fruktansvärt avslagen från Blåvitts sida. Åtminstone dom 3 första matcherna.

Men däremot var Tolinsson ett stort glädjeämne, våga fortsätt tro på den killen.
Citera
2020-06-22, 21:04
Medlem
LT10s avatar
Sjuk inledning tre första omgångarna. Samtliga topp 7 från förra säsongen har verkligen blandat och gett, förutom Peking förstås som bara kör över allt och alla.

Har det varit såhär konstig inledning på 2000-talet av samtliga förväntade topplag? Eller vill jag bara tro det och lurar mig själv för att det inte är publik?

81 pinnar kvar att spela om
Citera
2020-06-22, 21:05
Medlem
landofmoronss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Vet inte om man ska skratta eller gråta, 2-2 hemma mot Mjällby som tog sin första poäng och gjort årets första mål. Dessutom var det i 92e minuten. Nä denna säsongen känns fruktansvärt avslagen från Blåvitts sida. Åtminstone dom 3 första matcherna.

Men däremot var Tolinsson ett stort glädjeämne, våga fortsätt tro på den killen.

Tyckte tolinsson gjorde en ganska röten match... jävligt oförtjänta poäng. Men nu har vi ju råden 1X2 det är ju alltid något?
Citera
2020-06-22, 21:06
Medlem
Såg visserligen bara sista 40 min av Blåvitt-Mjällby, men intrycken är ungefär samma som föregående två matcher. Pojkar mot män. Ibland snabba och duktiga pojkar, men alldeles för mycket plotter och sidledsspel i evighet. Och man kommer f-n aldrig till avslut. Men trots den stundtals kvicka spelet framåt så är det stora problemet att man alltför sällan ens försöker. Varje gång man ser Blåvitt är det som att de har handbromsen åtdragen och spelare som inte får passa bollen framåt. Tror Poya måste bort och hela laget omstruktureras. Eller att Poya förstår att mål och resultat är viktigare än bollinnehav och vem som vinner antalet passningar bakåt i planen. Man kan ju för f-n spela fotboll, men det är som att man inte vågar eller får. Bra fotboll i 10 minuter per match kommer aldrig fungera i längden.
Eller så lossnar det när man möter lag som är "bättre" och man får ytor att ställa om med fart. Får hoppas på det i alla fall.
Citera
2020-06-22, 21:09
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Fan vad det gullas med AIK nu i media.

Med all rätt. Iaf ungdomarna.
Är dock inte övertygad av mitt kära AIK. Det kan få bli ett "mellanår" bara vi får fram massa nya lokala talanger. Vill inte att vi ska bli någon sorts kyrkogård för skåningar och juggar.

Jag håller identiteten och själen högst och det är där jag tycker vi skiljer oss från de andra plastlagen i Stockholm. Man kan snacka om äkta hit och dit men....
Senast redigerad av Commissary 2020-06-22 kl. 21:12.
Citera
2020-06-22, 21:09
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landofmorons
Tyckte tolinsson gjorde en ganska röten match... jävligt oförtjänta poäng. Men nu har vi ju råden 1X2 det är ju alltid något?

Tolinsson spelar väldigt moget, visst han kanske får ta på sig andra målet men han kommer göra fler bjudningar men det är så han lär sig.

Nä just nu känns denna säsongen riktigt tråkig. Vill inte ens tänka på cupmatchen på torsdag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in