2020-06-19, 06:26
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Det är därför som jag tycker om Donald Trump, inte för hans politik utan just för att han viker sig inte för några hysteriska drev. Fy fan vad vi skulle behöva ha en sån politiker här i Absurdistan som skulle våga stå emot dessa idiotfeminister...

Säga vad man vill om dessa kärringar, men det blir inte bättre att få in ännu större idioter i politiken.

Inte behöver jag förklara för kärringarna att man inte kan atombomba orkaner, eller om Finland är en del av Ryssland..

Snacka om att skjuta sig i foten med sådana önskningar.
Citera
2020-06-19, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag överger aldrig mina barn. Det där är komplett nonsens. Är du frikyrklig eller vad är ditt problem?
Dina barn kommer att överge dig när de upptäcker att du försörjer tjejer för att få ligga och när de upptäcker att du skulle vilja sänka tillåten ålder för sex och göra sexköp lagligt samt plocka bort det sociala skyddsnätet för unga tjejer så att de måste sälja sex till dig för att överleva. När de upptäcker vilken får de har kommer de att se till att deras vänner aldrig befinner sig i ert hem när du är hemma
Citera
2020-06-19, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Det största felet i Sverige är att dessa galna kärringar får stå oemotsagda. Inte här på Flashback förstås men i vanlig media och livet i övrigt.
Ta bara drevet mot Paolo Roberto, varför i helvete vågar inte männen inom ledande ställning inom till exempel ICA stå emot dessa kärringar? Istället viker man sig genast för en liten högljudd grupp, patetiskt är bara förnamnet.

Det är därför som jag tycker om Donald Trump, inte för hans politik utan just för att han viker sig inte för några hysteriska drev. Fy fan vad vi skulle behöva ha en sån politiker här i Absurdistan som skulle våga stå emot dessa idiotfeminister...
Ont ska med ont fördrivas menar du?
Nej du får nog komma med någon skarpare kniv i lådan än denne intelligensbefriade lögnhals och skrävlare. Vet inte om jag skulle vilja leva i din drömvärld. Tom skulle jag föredra kärringväldet...?
Nej kanske inte ändå.
Citera
2020-06-19, 20:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zibelius
Ont ska med ont fördrivas menar du?
Nej du får nog komma med någon skarpare kniv i lådan än denne intelligensbefriade lögnhals och skrävlare. Vet inte om jag skulle vilja leva i din drömvärld. Tom skulle jag föredra kärringväldet...?
Nej kanske inte ändå.

Intelligensbefriad? Haha. Jomenvisst, han har hamnat där han är av ren 'tur'.
Citera
2020-06-20, 02:39
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du har faktiskt rätt, jag känner hat inför dessa män och kvinnor som utnyttjar och skor sig på andras olycka och misär och medverkar i att förstöra andras liv och tillvaro.

Som tur är finns det många bra kvinnor och män också som är förmögna till medkänsla och medlidande och agerar som vuxna människor.
Det är därför jag inte kallar mig antifeminist, för många av dem som kallar sig feminister vill egentligen samma saker som jag, utan att veta om att de är utnyttjade av en ideologisk sekt som aldrig ens varit avsedd att gynna dem, trots "namnet".
Citera
2020-06-22, 04:40
Medlem
Inget område inom juridiken har så många märkliga lagar som sexualbrottslagstuftningen i Sverige. Samtyckeslagen är och förblir en ren papperstiger. Hur i helvete skall det någonsin gå att föra i bevis att samtycke finns/inte finns i de hundratals miljoner knull som produceras årligen. Vi har ju sedan urminnes tider lagar mot våldtäkt och sexuella övergrepp - och här är ju också bevisföring svår - så varför tillföra en lag som är ännu mer svårbevisad.
Sen har vi detta med oaktsam våldtäkt. Vilken fullständigt halsbrytande stupid lag! Har har svenska lagstiftare överträffat sig själva när det gäller tankekullerbyttor. Om fenomenet "oaktsam våldtäkt" påstås finnas så borde det ju också finnas "aktsam våldtäkt" Hur nu en sån skall gå till.. ?!
Slutligen har vi kronan på verket allas vår "sexköpslag". Tala om omyndigförklaring av kvinnor! Här bjuder alltså kvinnor ut en tjänst som uppenbart har en efterfrågan. Man anstränger sig via annonser och annan marknadsföring för att sälja varan, kommer överens med köparen om ett pris. Och sen är det förbjudet att köpa varan! Så fruktansvärt förnedrande för kvinnan. Tala om kränkning.!
Sen har vi naturligtvis det här med profitörerna, hallickarna, traffickinggangstrarna, dessa löss i sexköpets stolta fana som förstör så mycket. Frågan är bara hur stor andel som är rent utnyttjande av tjejerna. Sexköpsmotståndsre hävdar att det är en majoritet av sexköp en som sker med tvång och tredje personer inblandade Vi som inte är förblindad av ideologiskt raster i våra ögon inser att det är en mindre del av den totala handeln. Det faller på sin orimlighet att nästan allt är förenat med tvång. Då skulle hela branschen dö ut.
Citera
2020-06-22, 12:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zibelius
Inget område inom juridiken har så många märkliga lagar som sexualbrottslagstuftningen i Sverige. Samtyckeslagen är och förblir en ren papperstiger. Hur i helvete skall det någonsin gå att föra i bevis att samtycke finns/inte finns i de hundratals miljoner knull som produceras årligen. Vi har ju sedan urminnes tider lagar mot våldtäkt och sexuella övergrepp - och här är ju också bevisföring svår - så varför tillföra en lag som är ännu mer svårbevisad.
Sen har vi detta med oaktsam våldtäkt. Vilken fullständigt halsbrytande stupid lag! Har har svenska lagstiftare överträffat sig själva när det gäller tankekullerbyttor. Om fenomenet "oaktsam våldtäkt" påstås finnas så borde det ju också finnas "aktsam våldtäkt" Hur nu en sån skall gå till.. ?!
Slutligen har vi kronan på verket allas vår "sexköpslag". Tala om omyndigförklaring av kvinnor! Här bjuder alltså kvinnor ut en tjänst som uppenbart har en efterfrågan. Man anstränger sig via annonser och annan marknadsföring för att sälja varan, kommer överens med köparen om ett pris. Och sen är det förbjudet att köpa varan! Så fruktansvärt förnedrande för kvinnan. Tala om kränkning.!
Sen har vi naturligtvis det här med profitörerna, hallickarna, traffickinggangstrarna, dessa löss i sexköpets stolta fana som förstör så mycket. Frågan är bara hur stor andel som är rent utnyttjande av tjejerna. Sexköpsmotståndsre hävdar att det är en majoritet av sexköp en som sker med tvång och tredje personer inblandade Vi som inte är förblindad av ideologiskt raster i våra ögon inser att det är en mindre del av den totala handeln. Det faller på sin orimlighet att nästan allt är förenat med tvång. Då skulle hela branschen dö ut.

Det största problemet med den svenska sexköpslagen är att hallickarna, traffickerna + andra kriminella element som samlas runt illegal verksamhet är SKYDDADE av att det är 'tillåtet' att sälja. Polis, myndigheter och socialfolk har inte mandat att gå in och lyfta ur flickorna ur verksamheten.

Dessutom så tar de inte de svarta pengarna i beslag ens. Det får hallickarna behålla vid razzia.

Sverige är ett himmelrike för just det skyddet av både produkten, deras egna risk att åka dit + då att pengarna aldrig tas. (trots att det inte redovisas som inkomst eller näring).

PERVERST!!

Men men, syfter är inte att stävja prostitution. Syfter är att sätta dit män. Att man då offrar traffickingoffren (som vissa gärna använder som argumentatoriska slagträn) är skitsamma.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2020-06-22 kl. 12:06.
Citera
2020-06-22, 16:20
Medlem
Konstaterar att det är få som försvarar sexköpslagen
Inte så konstigt då den är en katastrof till både konstruktion och utfall. Vad har man uppnått? Gatuprostitutionen har gått in till internet, som naturligtvis är mer trevligt för tjejerna, men också oändligt mer effektiv. Förmodligen ett nollsummespel vad gäller antalet I branschen. Gjort Sverige mer attraktivt för kriminella nätverk som ger tjejerna beskydd eftersom verksamheten med nödvändighet drivits under jord. Gripit ett antal torskar som betalat några tusenlappar alternativt fått sin tillvaro krossad.
Detta Till en ansenlig kostnad och inte minst att man prioriterat ned annan brottslighet som Kling och Klang tycker detr besvärligare och farligare att jobba med.
Citera
2020-06-22, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihiliserad
Kvinnor har inte egentligen något att erbjuda männen, förutom deras fittor och livmödrar. Varje person som säljer sex, devalverar därmed kvinnors värde. De kan inte lika lätt köpslå med sina kroppar, om mutta är lättillgängligt för all män.

Det är den enda egentliga anledningen till att de är emot horeri. Men de har hittat på ett offernarrativ som de kör med istället, och försöker skamma bort meningsmotståndare med. Omtanke om svaga kvinnor, istället för ren egoism och rädsla.

Det är skillnad på att penetrera och på att bli penetrerad. Att sätta på och att bli påsatt.

Att bli påsatt och penetrerad är på många sätt att vara i ett slags underläge, någon gör intrång i ens kropp.

Jag vet många kvinnor som beskriver att de känner mycket för de prostituerade kvinnorna just av dessa orsaker: att låta någon tränga in i den egna kroppen mot betalning, det är något utsatt och sårbart i detta.

Jag tycker inte det är svårt att förstå deras synsätt på detta. Tänk dig själv att låta flera olika män (du inte finner attraktiva) tränga in i din kropp mot betalning. Jag riktigt ryser av obehag av tanken själv.

Utifrån detta har jag full förståelse för att många kvinnor opponerar sig mot sexköp. De lider med sexsäljarna utifrån vad jag ovan har skrivit. Sedan finns det en del trafficking osv. som förvärrar bilden ytterligare.

Så nej, du har nog kapitalt missförstått kvinnor. Många av dem lider faktiskt med sexsäljarna. Lev dig in i det hela själv, så kanske du förstår.
Citera
2020-06-22, 17:55
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är skillnad på att penetrera och på att bli penetrerad. Att sätta på och att bli påsatt.

Att bli påsatt och penetrerad är på många sätt att vara i ett slags underläge, någon gör intrång i ens kropp.

Jag vet många kvinnor som beskriver att de känner mycket för de prostituerade kvinnorna just av dessa orsaker: att låta någon tränga in i den egna kroppen mot betalning, det är något utsatt och sårbart i detta.

Jag tycker inte det är svårt att förstå deras synsätt på detta. Tänk dig själv att låta flera olika män (du inte finner attraktiva) tränga in i din kropp mot betalning. Jag riktigt ryser av obehag av tanken själv.

Utifrån detta har jag full förståelse för att många kvinnor opponerar sig mot sexköp. De lider med sexsäljarna utifrån vad jag ovan har skrivit. Sedan finns det en del trafficking osv. som förvärrar bilden ytterligare.

Så nej, du har nog kapitalt missförstått kvinnor. Många av dem lider faktiskt med sexsäljarna. Lev dig in i det hela själv, så kanske du förstår.

Det är lika normalt för en kvinna att bli knullad, som för en man att knulla. Normalare t.o.m, med tanke på hur slampiga kvinnor blivit. Hur mycket av könet som är utanför kroppen är ovidkommande.
Citera
2020-06-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihiliserad
Det är lika normalt för en kvinna att bli knullad, som för en man att knulla. Normalare t.o.m, med tanke på hur slampiga kvinnor blivit. Hur mycket av könet som är utanför kroppen är ovidkommande.

Oj, vad du inte läste mitt inlägg nu.
Citera
2020-06-22, 20:17
Medlem
Durzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Är inte detta i själva verket en kulturellt betingad föreställning? En föreställning om att kvinnor är sexuellt sårbara för att något kommer in i deras kropp? Är män då också känslomässigt sårbara för att för en kuk i röven? Kan en bög ta emotionell skada om han säljer sex till män? Kan en man som inte är bög ta emotionell skada om han har analsex?

Var går egentligen gränsen där kvinnor slutar ta emotionell skada om dom får en erigerad penis i sin vagina?? Är det om dom är attraherade av killen? Är det om killen inte attraktiv men snäll och tjejen ställer upp på sex för att vara sjysst mot killen som är kåt på tjejen? Vad händer om tjejen är full och går med på sex med någon som hon upplevde som attraktiv men sen upptäcker dagen efter att hon inte tyckte killen var så snygg?

Nej, jag tror inte att kvinnor egentligen behöver ta skada av att bli av vaginalt samlag. Jag tror nog mer att kvinnor kan ta illa upp av andra saker. Om tex en kund eller icke-kund är otrevlig eller hårdhänt. Om dom själva känner sig väldigt obekväma med att sälja sex etc. Jag tror det handlar mycket om vilken invand uppfattning det finns i kulturen kring hur kvinnor ska vara och bete sig sexuellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in