Citat:
Ursprungligen postat av
Zibelius
Ja sådär kan det ju säkert vara för en hel del. Och visst är det hemskt och bedrövligt att det ska vara så. Samtidigt tror jag att man lätt skulle kunna hitta miljontals kvinnor och män i världen som aldrig sålt sex whatever som kunde berätta en lika sorglig historia om sitt liv.
Förstår inte din poäng.
Citat:
Många kvinnor i tex Afrika som blivit omskurna, många som hamnat i asiatiska textilfabriker som barn och blivit livegna, många som levt på soptippar, svultit, blivit misshandlade och våldtagna.
Jag förstår fortfarande inte din poäng. Försöker du rangordna smärta och lidande?
Citat:
Den typ av artiklar du hänvisar till är ju en enda kvinnas historia noga utvald av redsktionen/journalisten för att passa den rådande agendan - att precis all sexhandel ser ut på det där viset.
Nej de skildrar en del av sexhandeln, de påstår inget annat. Dessutom har jag läst många liknande berättelser under många år.
Citat:
Noga aktar man sig för att visa en annan bild. En bild som kanske visar en person som tack vare att hon eller han sålt sex kunnat klara upp en besvärlig livssituation präglad av misär och övergrepp i barndomen, och därigenom skaffat sig en ekonomisk grund och en stabilare självkänsla.
Kanske för att det händer så sällan, svårt att hitta exempel. Dessutom att klara upp en barndom kantad av övergrepp med att utsätta sig för mer övergrepp, tror inte det leder till "stabilare självkänsla". Tvärtom.