Citat:
Ursprungligen postat av
Nihiliserad
Kvinnor har inte egentligen något att erbjuda männen, förutom deras fittor och livmödrar. Varje person som säljer sex, devalverar därmed kvinnors värde. De kan inte lika lätt köpslå med sina kroppar, om mutta är lättillgängligt för all män.
Det är den enda egentliga anledningen till att de är emot horeri. Men de har hittat på ett offernarrativ som de kör med istället, och försöker skamma bort meningsmotståndare med. Omtanke om svaga kvinnor, istället för ren egoism och rädsla.
Det är skillnad på att penetrera och på att bli penetrerad. Att sätta på och att bli påsatt.
Att bli påsatt och penetrerad är på många sätt att vara i ett slags underläge, någon gör intrång i ens kropp.
Jag vet många kvinnor som beskriver att de känner mycket för de prostituerade kvinnorna just av dessa orsaker: att låta någon tränga in i den egna kroppen mot betalning, det är något utsatt och sårbart i detta.
Jag tycker inte det är svårt att förstå deras synsätt på detta. Tänk dig själv att låta flera olika män (du inte finner attraktiva) tränga in i din kropp mot betalning. Jag riktigt ryser av obehag av tanken själv.
Utifrån detta har jag full förståelse för att många kvinnor opponerar sig mot sexköp. De lider med sexsäljarna utifrån vad jag ovan har skrivit. Sedan finns det en del trafficking osv. som förvärrar bilden ytterligare.
Så nej, du har nog kapitalt missförstått kvinnor. Många av dem lider faktiskt med sexsäljarna. Lev dig in i det hela själv, så kanske du förstår.