2020-06-18, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag tror det är exakt så illa, det finns hundratusentals "Lilja" i Indien, Ryssland, Rumänien, Mexiko osv osv.

Men jag är trött på denna konversationen nu. Vi har olika ståndpunkter helt enkelt och det är lönlöst att fortsätta, vi kommer inte längre.
Var tog du siffran ifrån? "Kändes" den rätt?
Citera
2020-06-18, 01:53
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du sa 100 000. Jag säger fel, de är mellan 30 och 50 miljoner och min gissning är att majoriteten är män.
Världen är ett helvete och du kanske ska tacka de svenska männen för att inte även vi har ett här.

När jag skrev att det finns hundratusentals "Lilja" så syftade jag inte på det totala antalet slavar i världen.

Jag tackar dåtidens svenska kvinnor och män dagligen för att de byggde landet Sverige ur fattigdom och hårt arbete.
Citera
2020-06-18, 08:32
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
När jag skrev att det finns hundratusentals "Lilja" så syftade jag inte på det totala antalet slavar i världen.

Jag tackar dåtidens svenska kvinnor och män dagligen för att de byggde landet Sverige ur fattigdom och hårt arbete.
Jag är faktiskt läskunnig.
Du skrev att det finns hundratusen Lilja, som förresten är en fiktiv karaktär vars verkliga bas fanns på riktigt, men som Lucas Moodysson behövde frisera till för att få bidrag från det radikalfeministiska filminstitutet för att få stöd till att göra filmen.
Jag skrev att det finns mellan 30 och 50 miljoner riktiga slavar IDAG i världen som gör värre saker varje dag än särar på benen.

Jag vet att du kan läsa, men du verkar inte vara villig att koppla fakta till ditt påstående.
Citera
2020-06-18, 12:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag är faktiskt läskunnig.
Du skrev att det finns hundratusen Lilja, som förresten är en fiktiv karaktär vars verkliga bas fanns på riktigt, men som Lucas Moodysson behövde frisera till för att få bidrag från det radikalfeministiska filminstitutet för att få stöd till att göra filmen.

Intressant. Vad la han till/drog ifrån? Jag vet att filmen baserades på verkliga händelser.

Citat:
Jag skrev att det finns mellan 30 och 50 miljoner riktiga slavar IDAG i världen som gör värre saker varje dag än särar på benen.

Och jag skrev klart och tydligt att jag inte rangordnar människors lidande och umbäranden. Det var inget jag ens nämnde. Det var inte min poäng.

Citat:
Jag vet att du kan läsa, men du verkar inte vara villig att koppla fakta till ditt påstående.

Jag vill inte rangordna människors lidande och umbäranden nej. Det får du göra med någon annan.
Citera
2020-06-18, 13:47
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Intressant. Vad la han till/drog ifrån? Jag vet att filmen baserades på verkliga händelser.

Och jag skrev klart och tydligt att jag inte rangordnar människors lidande och umbäranden. Det var inget jag ens nämnde. Det var inte min poäng.

Jag vill inte rangordna människors lidande och umbäranden nej. Det får du göra med någon annan.
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/204096?programid=2519
Citera
2020-06-18, 15:55
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Ett av dina problem är att du inte kan skilja mellan fakta och propaganda. Omkring 99 % av allt som skrivs i svensk media om sexhandeln är ideologiska partsinlagor. Sedan kan man presentera fakta på olika sätt för att uppnå sitt narrativ. Den där tjejen var på glid långt innan hon sålde sex. Det var alltså inte på grund av sexhandeln som hon hade problem. Men du är för enkelspårig och korkad för att begripa vad kausala samband är för något, samt skillnaden mellan kausalitet och korrelation. Men sådana är ni inom extremvänstern. Ni gillar simpla förklaringar som kan ge er en ursäkt att förtrycka och hata, så att ni kan leva ut er egen frustration över era egna tillkortakommanden och misslyckanden i livet.
Senast redigerad av WordWarrior 2020-06-18 kl. 16:00.
Citera
2020-06-18, 16:21
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ett av dina problem är att du inte kan skilja mellan fakta och propaganda. Omkring 99 % av allt som skrivs i svensk media om sexhandeln är ideologiska partsinlagor. Sedan kan man presentera fakta på olika sätt för att uppnå sitt narrativ. Den där tjejen var på glid långt innan hon sålde sex. Det var alltså inte på grund av sexhandeln som hon hade problem. Men du är för enkelspårig och korkad för att begripa vad kausala samband är för något, samt skillnaden mellan kausalitet och korrelation. Men sådana är ni inom extremvänstern. Ni gillar simpla förklaringar som kan ge er en ursäkt att förtrycka och hata, så att ni kan leva ut er egen frustration över era egna tillkortakommanden och misslyckanden i livet.

Jag vet att hon råkade illa ut innan hon såldes som slav i Sverige till svin som dig som skiter blankt i vem ni stoppar kuken i.

Spiken i kistan för hennes del blev att hon lurades till Sverige av en "pojkvän" och sen köptes av svenska svin som sket fullständigt i vem de stoppade kuken i. Hon hoppade från en vägbro här i Malmö.

För att vuxna män som du vill stoppa kuken i så billiga hål som möjligt. Det är ju ni som underhåller denna jävla handeln med människor över hela världen.

Men såna är ni ju, ni egoistiska sexköpare vars behov och kuk går före allt annat. Ni är totalt förblindade av ert eget ego. Och era patetiska försök att anklaga "extremvänstern", "feminister", "kvinnor" för ert eget beteende är fan så jävla genomskinligt och patetiskt att det är på amatörnivå inom psykologin.

Men sen är ni ju också enkla varelser, på barns mentala mognadsnivå, går dit kuken pekar.
Senast redigerad av Jenny9 2020-06-18 kl. 16:29.
Citera
2020-06-18, 16:28
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/204096?programid=2519

Stackars tjej.
Citera
2020-06-18, 17:27
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag vet att hon råkade illa ut innan hon såldes som slav i Sverige till svin som dig som skiter blankt i vem ni stoppar kuken i.

Spiken i kistan för hennes del blev att hon lurades till Sverige av en "pojkvän" och sen köptes av svenska svin som sket fullständigt i vem de stoppade kuken i. Hon hoppade från en vägbro här i Malmö.

För att vuxna män som du vill stoppa kuken i så billiga hål som möjligt. Det är ju ni som underhåller denna jävla handeln med människor över hela världen.

Men såna är ni ju, ni egoistiska sexköpare vars behov och kuk går före allt annat. Ni är totalt förblindade av ert eget ego. Och era patetiska försök att anklaga "extremvänstern", "feminister", "kvinnor" för ert eget beteende är fan så jävla genomskinligt och patetiskt att det är på amatörnivå inom psykologin.

Men sen är ni ju också enkla varelser, på barns mentala mognadsnivå, går dit kuken pekar.
Som vanligt tappade du fullkomligt kontakten med verkligheten i ditt eviga manshat, som du inte ens vill kännas vid.
Mer eller mindre alla vill ha och tycker om sex. En del som inte får sitt lystmäte eller vill inte vill binda sig, som är gängse norm kan antingen köpa sig sex via samtycke, eller så kan de våldta, eller som kvinnor utnyttja unga pojkar i beroendeställning.
Du brukar betona att det inte är så viktigt eller givande att sätta en form av offerskap före någon annan, så låt oss bara konstatera att det finns svin på alla sidor om det här argumentet, så vi inte bara gör det till en kvinna offer, mannen förövare-dikotomi, för du vet redan att den inte stämmer.

Alla grader, alla nivåer och alla hemskheter av övergrepp sker hela tiden och det är tyvärr en del av verkligheten du aldrig kommer undan.

Du har därför som, jag ser det, främst två val.

Antingen skäller du på din egen andra halva ur din kultur som gett dig den relativa trygghet du har här och byter ut oss mot dem, som kommer från områden där sakernas tillstånd är tusen gånger värre.

De kommer inte lyssna på ditt gnäll. De ställer dig i en grop, pissar på dig och sen stenar ihjäl dig.

Eller så öppnar du ögonen och ser verkligheten i stället för den negativa loop som vi matats med i flera decennier, som faktiskt inte ens är sann och bryter med lögnen, enas med dina egna och får till ett samarbete som har en chans att hålla och frodas på lite sikt också.

Ingenting tyder på att den lögn du matats med kommer överleva och då kan det redan vara för sent.
Du VET att vi redan haft flera "shariadomar" i våra egna tingsrätter.
Citera
2020-06-18, 18:10
Medlem
Citat:

rasalaite var utsatt for brott mot frid och frihet brb 4:1 enda syftet med flimen aer att demonisera sexsvultna man som den sjuka fortryckarlagen brrb6:11 redan hade hunnit skapa 1999 och att legitimera de livsforaktande s kvinnornas antidemoktatiska metoddr i riksdagen
Citera
2020-06-18, 18:19
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Som vanligt tappade du fullkomligt kontakten med verkligheten i ditt eviga manshat, som du inte ens vill kännas vid.

Du har faktiskt rätt, jag känner hat inför dessa män och kvinnor som utnyttjar och skor sig på andras olycka och misär och medverkar i att förstöra andras liv och tillvaro.

Som tur är finns det många bra kvinnor och män också som är förmögna till medkänsla och medlidande och agerar som vuxna människor.
Citera
2020-06-18, 18:20
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stebbins
rasalaite var utsatt for brott mot frid och frihet brb 4:1 enda syftet med flimen aer att demonisera sexsvultna man som den sjuka fortryckarlagen brrb6:11 redan hade hunnit skapa 1999 och att legitimera de livsforaktande s kvinnornas antidemoktatiska metoddr i riksdagen

Lär dig svenska. Eller ta det på engelska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in