Citat:
Ursprungligen postat av
GissaMittJobb
Hej!
Jag och min fru bjöd hem våra vänner till sommarstugan för en weekend över midsommar. Vi hade tänkt bjuda våra gäster på hela kalaset. Men mitt i firandet börjar maten vi trott skulle räcka ta slut och vi får surt åka till affären och köpa nästan lika mycket till för att täcka behovet hos våra gäster.
Nu när helgen är över och vi ska handla för veckan ser jag att kassan nästan är tom för det kostade typ dubbelt upp vad jag trodde det skulle kosta.
Kan man med att be folk swisha retroaktivt för kalaset? Kommer folk be om kvitton i så fall? Tänkte man kanske kunde få in lite mer än vad jag lagt ut för då de även fick sova över på vår gård samt bada vid stranden vi har nära. Inget som alla direkt får tillgång till. Hjälp!
Det är en sak att säga de i början innan festen anordnades, exempel om det kom över 50 pers till bjudningen utan att du sa något, så kanske skulle det komma 20 pers om du sa något, många gillar när det är gratis, men däremot att göra festen sen be folk att skicka pengar, då är du fattig som människa, inte fattig pengar mässigt, utan fattig i själen, det är bara äckligt att göra något sånt.