2020-06-22, 15:10
Medlem
Vår ekonomi är inte begränsad. Detta hör inte direkt till vanligheterna för vår del. Jag vill ha pengarna jag lade extra för att fortfarande kunna ha råd med en weekend kommande helgen. Har fått ett bra erbjudande och vill kunna boka innan rummet försvinner. Sedan om det blir ett finare rum än jag tänkt pga de extra pengarna jag får in, skadar väl inte någon heller? Mina vänner blir säkert inte lidande.
Citera
2020-06-22, 15:11
Medlem
Nej ni får stå ert kast. Det är bara att lämna in returflaskorna och äta havregrynsgröt om så skulle behövas. Snart är det ju löning. Att du tänkte gå i vinst på det är så sjukt att jag tror du trollar faktiskt.
Citera
2020-06-22, 15:13
Medlem
Om du tigger pengar från dina gäster så kommer dom att se snett på er, stämpla er som snåla och flera lär inte heller tacka ja nästa gång du bjuder in dom. Då har ni liksom förstört hela grejen med bjudningen. Det negativa kommer att ta över allt som varit positivt med den.

Det ni i stället borde ha gjort är att ha ett samtal med hela sällskapet när ni märkte att maten inte räcker till, förklarat att ni missberäknat, och erbjudit er att åka och köpa och fixa om alla kan dela på merkostnaderna. Då hade det varit lugnt.

Med läget som är nu tycker jag att ni helt enkelt får ta det för vad det är, leva lite snålt där hemma i ett par veckor i stället. Ni blir ihågkomna som bra gästvärdar - ett pris värt att offra sig lite för kan jag tycka. Är det riktigt strul med privatekonomin så sälj något krimskrams för en tusenlapp eller så.
Citera
2020-06-22, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Nej ni får stå ert kast. Det är bara att lämna in returflaskorna och äta havregrynsgröt om så skulle behövas. Snart är det ju löning. Att du tänkte gå i vinst på det är så sjukt att jag tror du trollar faktiskt.

Mina vänner har säkert gjort liknande mot mig innan. Som sagt, om de inte vet lider väl inte dem?
Citera
2020-06-22, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GissaMittJobb
Vår ekonomi är inte begränsad. Detta hör inte direkt till vanligheterna för vår del. Jag vill ha pengarna jag lade extra för att fortfarande kunna ha råd med en weekend kommande helgen. Har fått ett bra erbjudande och vill kunna boka innan rummet försvinner. Sedan om det blir ett finare rum än jag tänkt pga de extra pengarna jag får in, skadar väl inte någon heller? Mina vänner blir säkert inte lidande.

Om du behöver några hundralappar extra för att ha råd med en weekend är er ekonomi extremt begränsad och skör.
Citera
2020-06-22, 15:15
Medlem
Hackenbush55s avatar
Håller med övriga, har man inte råd att bjuda hem folk så skall man inte göra det.
Citera
2020-06-22, 15:17
Medlem
Citat:

Det beror ju helt på ifall du vill att vännerna kommer över nästa gång du "bjuder" på firande.
Citera
2020-06-22, 15:18
Medlem
Facades avatar
Perfekt läge för er att bli ensamma, utan vänner.
Kör på!
Citera
2020-06-22, 15:19
Medlem
Ghastens avatar
Smällar man får ta går inte komma i efterhand be om pengar om man inte kommit överens innan. Blir vatten och knäckebröd för er då.

Då vet du till nästa år att inte bjuda in massa folk.
Citera
2020-06-22, 15:22
Medlem
Brenton.Tarrants avatar
Citat:

Hyr ut sommarstället en vecka då?
Senast redigerad av Brenton.Tarrant 2020-06-22 kl. 15:30.
Citera
2020-06-22, 15:25
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag tycker synd om dina vänner att behöva bli bjudna på en fest där maten tar slut och att se behöva betala för det man åt.
Hur hade du egentligen planerat om du var tvungen att åka och handla lika mycke till som ni redan köpt, hade ni en sillburk till åtta personer och märkte att det kommer gå åt två burkar eller vad.

Bjud inte till fest om du inte har råd. Då bjuder man på knytkalas.
Citera
2020-06-22, 15:25
Medlem
Att på det här viset ta betalt i efterhand är precis lika olämpligt som att sno kaffe på jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in