Citat:
Ursprungligen postat av
lifedontlivehere
Huruvida tråd är på riktigt eller ej..
Vad är det för vänner du har??
Ok att man har en bjudning första kvällen, men, när de ser hur mycket som gått åt och att värdparet måste åka och införskaffa lika mycket till för att gästerna redan har ätit dem ur huset så borde de, vännerna, självmant ha sagt att de givetvis vill bidra med en del. Även vännerna borde skämmas för sig som inte besitter vanligt vett och fason
Jag är faktiskt lite delad nu ju mer jag tänker på det. Detta inlägget lät rätt vettigt ändå.
Jag personligen hade inte frågat folk i efterhand, utan tänkt att jag fått skylla mig själv lite.
Men jag hade nog inte haft några problem med att betala lite för mig om jag fått förfrågan, om det är så att det blev dubbelt så dyrt än dom hade tänkt. Hade nog känt lite sympati.
Men förväntat mig att en viss del av maten ska jag fortfarande slippa betala eftersom det ändå är en bjudning. Personen som "bjuder" ska fan inte gå med vinst. Vilket det verkar som du hoppas på TS, eftersom du skrev "Tänkte man kanske kunde få in lite mer än vad jag lagt ut".
Värt att tänka på är att det är ju inte bara en måltid vi snackar om. Det var ju mat för en hel helg.
Och inte bara maten heller utan det faktum att man ens blir inbjuden och får allt upplagt för sig under en hel helg hade jag nog känt mig väldigt tacksam över och inte haft några problem att betala lite.
Nånting vill man ju bidra med.
Ts har du och din fru blivit bjudna på nåt sånt här stort spektakel tidigare?
(om ni har och dom inte krävt pengar av er så förändrar ju det saken)
Hade jag fått förfrågan så hoppas jag personen lägger upp det lite snyggt och inte i princip kräver eller verkligen förväntar sig pengar, för det är en annan sak. Annars har jag nog inga problem med det.
Fast det är lätt att säga nu, i verkligen kanske jag hade blivit irriterad.
Skickar man iväg ett sms och inte får svar bör man fan undvika att ringa upp.
Vad är nästa steg om dom inte svarar när man ringer? Hembesök?
Och driva in pengar för att ha råd med sin weekend låter rätt illa

Annan sak om det varit svältläge
Edit: Kom på en annan grej. Om gästerna suttit och frossat i mat, och ätit överdrivet mycket bara för att dom blev bjudna så tycker jag fan gott dom kan betala lite för sig
Men man lägger fan inte till extra med argumentet "fick sova över på vår gård samt bada vid stranden vi har nära" hahahaha
Iaf just TS personligen tycker jag ska betala för allt eftersom jag blir irriterad när jag läser om hur snål du verkar vara. Men rent generellt kanske det kan va okej att fråga folk beroende på omständigheterna.
Min uppfattning var först att eftersom det blev mycket dyrare än du trodde så ville du se om du slapp stå för allting. Men nu verkar det som att du t.o.m. hoppas på att gå plus. Stämmer detta?