2020-06-22, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bambola89
Ja för ingen ljuger eller mörkar i hela världen. Ingen är betald för att ta fram passande fakta och studier.

Oh förresten det är världsfred också.

När du har lämnat konspirationsteorierna och skaffat dig kunskap kan du återkomma till mig för en diskussion.
Ps. Orsaken att WTC rasade var att två flygplan flög in i dem och människan har de facto varit på månen.
Citera
2020-06-22, 16:33
Medlem
Frågan är om inte dödssiffran för folk som dött AV C19 hamnar rätt nära vad Giedeckes förutspådde nämligen 0,1 procent av de smittade i Sverige. Lite högre om man räknar även de som dött med C19 kanske 0,3 procent sisådär.
Dödssiffran för friska människor utan några underliggande sjukdomar torde vara väldigt nära noll.
Citera
2020-06-22, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Du är inte på riktigt. Jag har i månader bevisat gång på gång hur fel du har. Hur mycket falskhet du skrivit samt att när du påstår något så är det 99,9% fel.
Och så ber jag dig läsa inlägg och då vill du att jag ska bevisa igen (efter allt jag och många här försökt)

Råder alla gå in på ditt nick och läsa allt du skrivit i denna tråd.

Noterar följande. Det är är din röda trådar.

* Vi har ingen överdödlighet enligt dig redan tidigt i tråden.
* Alla länder som gjort Lockdown kommer få ett helvete.
* Munskydd är överreklamerat
* Arbetslösheten kommer inte stiga och Sverige kommer ha superekonomi.
* Läs gärna vad du skrivit om våra nordiska länder i början av tråden. Hur du sågar dom
* Alla dina påstående och hänvisningar om statistik i alla möjliga saker där 25 skribenter minst överbevisat dig.

jag skulle kunna fortsätta men du är inte som alla andra Uffe. Du fortsätter att köra ditt race och bara har en agenda att förstöra tråden med felaktigheter.

För det spelar ingen roll om man klistrar in dina egna citat. Du skiftar ju över till något annat och du kommer aldrig ta ansvar för det du skriver. Därför är det så meninglöst att bemöta dig.

Men jag känner mig tvungen att skriva detta inlägg för tråden får inte förstöras av dig.

Hur blev det? Tog du fram nån länk där jag påtalat att ingen överdödlighet i Maj finnes eller var det bara en lögn?

fortfarande har du inte postat dessa inlägg där jag sagt detta trots att jag nu bett dig göra detta två gånger. Måste ju vara väldigt enkelt för dig om det nu är så eller hur?

Jag väntar tålmodigt.
Citera
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Ja men tyskland körde ju en lockdown. Nu när dom öppnar upp kommer deras dödstal stiga också. Eller tror du att corona har försvunnit från jordens yta?
Du är inte så bra på logiskt tänkande va?

Logiskt är att göra en lockdown för att trycka ner smittan. När man senare öppnar upp ökar smittan. Det åtgärdas genom smittspårning men man har sparat många människoliv.

I Sverige har vi haft en hög smittspridning hela tiden vilket avspeglar sig i våra höga dödstal.

Om du tycker att Sverige har varit ett föregångsland så är du rätt ensam om den åsikten. Jag tror inte ens Tegnell tycker så och det är, minst sagt, lite konstigt av dig att hylla den svenska strategin.
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Vad gulligt. Jag noterar det men inte allt i samma utsträckning för många av ländernas befolkning är relativt nöjda hur länderna har hanterat detta.

I Sveriges strategis skrattas av hela Europa. Och hade ett annat land gjort som Sverige så hade man rivit det landet och tvingat de avgått. Det är skillnaden.

Att du sedan inte förstår eller vill förstå en annan sak. Men fråga gärna vidare så får du fakta

Allt tyder idag på att Sveriges taktik är den enda rätta
Citera
2020-06-22, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambola89
Men du stödjer ju strategin ditt riksmongo?

Det är den långsiktigt mest hållbara strategin.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
När du har lämnat konspirationsteorierna och skaffat dig kunskap kan du återkomma till mig för en diskussion.
Ps. Orsaken att WTC rasade var att två flygplan flög in i dem och människan har de facto varit på månen.

Hojta till när du inser att din regering ljuger dig upp i ansiktet dag ut och dag in.

PS. Du lever inte i Narnia.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Du kan inte ha varit så länge i tråden? Länge kunde man inte få en syl i vädret eftersom alla bestämt hävdade att dödligheten var 20% (man kan bara räkna på AVSLUTADE FAAAALL som det sas) och videor från Kina där folk föll ihop på gatan var det som skulle vänta oss.

"Zombier" var en omskrivning för den asymtomatiska smitta som Jönköpingskvinnan symboliserade. Hon skulle ju smitta 350 personer på bussen från Göteborg till Jönköping.

Vad jag har pratat om är väldigt tydligt från min posthistorik.

Sedan februari.

Jaha vadå och påstår du inte att en kvinna kan smitta 350 personer?

Du är så jävla ointressant.

Hänvisar till troll som säger 20% och påstår sedan att alla som såg allvarligt på COVID19 sa det..

Du vet inget.
Tyst nu.
Citera
2020-06-22, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Det är den långsiktigt mest hållbara strategin.

Och det vet du redan nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
"Vår coronastrategi har fungerat väldigt bra."

Anders Tegnell ger sig själv och svenska strategin MVG.
Vi har snärjt in oss såpass i vår "strategi" att vi slår knut på oss själva.
Det enda som är konstant är att den är bäst...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Visst.

Marknaden är känslig för klåfingriga politiker som går in och styr för med förbud, restriktioner och stängning av förskolor och skolor så att föräldrar inte kan arbeta mm.

You do the math!

Du har glömt att vi betalar för permitteringar i Sverige, precis som de gör för de i övriga länder som "stängt ner". Liksom.. vad är skillnaden? Jo skillnaden nu är att de har helt öppet medan vi har halvöppet.

Hur det ska vara posetivt för ekonomin kan man undra..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Ja herregud.. men som jag skrev i mitt inlägg tidigare, Sveriges regering och FHM är en stor skam för landet. Det är så otroligt dåligt skött från början till slut. Det GÅR INTE att tala om för folk hur de BÖR göra och använda sej av fumliga restriktioner.
Övriga världen fattade men INTE Sverige...

För mig är ju felet framförallt missen att testa hårt från början.
Smittspåra.
Man har ju inte låtit folk som misstänker sig ha Corona testa så länge de inte varit för dåliga.
Och det har Tegnell ansvarat för.
Och det HAR kostat smittspridning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in