2020-06-22, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Så här gör man i Frankrike efter karantän och andra restriktioner:

Disneyland i Paris slår upp portarna

https://www.svd.se/disneyland-i-paris-slar-upp-portarna/i/senaste

Så här gör man i Sverige efter...tja...ingenting:

Nöjesparker får nobben: ”En otrolig besvikelse”

https://www.svd.se/chockbesked-for-nojesparkerna

Don't feed the Trolls!

För att smittan är utrotad i Frankrike. Not. Symbolpolitik, det måste du väl ändå kunna se?
Citera
2020-06-22, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambola89
Det är ok att semestra i Europa, men Liseberg och morfar ger du fan i.

Så patetiskt att folk går på det så enkelt.
Citera
2020-06-22, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ok. Du mot Lancet. Får ta mig en funderare vem jag litar mest på.

Ja för ingen ljuger eller mörkar i hela världen. Ingen är betald för att ta fram passande fakta och studier.

Oh förresten det är världsfred också.
Citera
2020-06-22, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Så patetiskt att folk går på det så enkelt.

Går på vad?
Citera
2020-06-22, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
De flesta som reser till Gotland reser till båt ( de stora linjerna) där det är trånga utrymmen. Om det går ju inte undvika folksamlingar.

Då båtarna tar upp till 2000st och man sätter gränser på 50 gällande folksamlingar så ska det enligt regeringens krav inte ens ta sig till Gotland om man inte har egen båt. Det är det som är poängen.

Självfallet måste och kommer gotlandsfärjorna att respektera restriktionerna. Gå in på deras hemsida under covid så kan du läsa dig till hur de ska göra. Om de misslyckas med detta kommer de att fråntas möjligheten att transportera människor.
Citera
2020-06-22, 16:30
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Ja, kan du inte ta fram alla mina inlägg där jag hävdar att överdödligheten i Maj är borta??

Gör det och kom tillbaka sedan. Alla mina inlägg från nu och en månad tillbaka i tiden som du uttrycker det. Ta fram dessa om du inte vill framstå som en lögnare nu.

Du påstår också att jag sagt att vi ska få lägre arbetslöshet?? Även där ljuger du såklart.

Den kommer öka enligt alla prognoser som finns. Men du kan väl ta och posta även dessa inlägg. Okey?

Så, nu har trollet någonting att göra. Upp till bevis.

Du är inte på riktigt. Jag har i månader bevisat gång på gång hur fel du har. Hur mycket falskhet du skrivit samt att när du påstår något så är det 99,9% fel.
Och så ber jag dig läsa inlägg och då vill du att jag ska bevisa igen (efter allt jag och många här försökt)

Råder alla gå in på ditt nick och läsa allt du skrivit i denna tråd.

Noterar följande. Det är är din röda trådar.

* Vi har ingen överdödlighet enligt dig redan tidigt i tråden.
* Alla länder som gjort Lockdown kommer få ett helvete.
* Munskydd är överreklamerat
* Arbetslösheten kommer inte stiga och Sverige kommer ha superekonomi.
* Läs gärna vad du skrivit om våra nordiska länder i början av tråden. Hur du sågar dom
* Alla dina påstående och hänvisningar om statistik i alla möjliga saker där 25 skribenter minst överbevisat dig.

jag skulle kunna fortsätta men du är inte som alla andra Uffe. Du fortsätter att köra ditt race och bara har en agenda att förstöra tråden med felaktigheter.

För det spelar ingen roll om man klistrar in dina egna citat. Du skiftar ju över till något annat och du kommer aldrig ta ansvar för det du skriver. Därför är det så meninglöst att bemöta dig.

Men jag känner mig tvungen att skriva detta inlägg för tråden får inte förstöras av dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambola89
Går på vad?

Symbolpolitiken att stänga nöjesparker.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Ja, läste på ”debatt” på Aftonbladet.
Hur regeringen dödar en hel bransch och framförallt ser till att ungdomar inte får jobb nu.
Ja herregud.. men som jag skrev i mitt inlägg tidigare, Sveriges regering och FHM är en stor skam för landet. Det är så otroligt dåligt skött från början till slut. Det GÅR INTE att tala om för folk hur de BÖR göra och använda sej av fumliga restriktioner.
Övriga världen fattade men INTE Sverige...
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Så här gör man i Frankrike efter karantän och andra restriktioner:

Disneyland i Paris slår upp portarna

https://www.svd.se/disneyland-i-paris-slar-upp-portarna/i/senaste

Så här gör man i Sverige efter...tja...ingenting:

Nöjesparker får nobben: ”En otrolig besvikelse”

https://www.svd.se/chockbesked-for-nojesparkerna

"Vår coronastrategi har fungerat väldigt bra."

Anders Tegnell ger sig själv och svenska strategin MVG.
Citera
2020-06-22, 16:31
Bannlyst
Citat:
Symbolpolitiken att stänga nöjesparker.

Men du stödjer ju strategin ditt riksmongo?
Citera
2020-06-22, 16:31
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Vi saknar en handlingskraftig regering!
De förlitar sej på FHM som numera bevisligen inte gjort annat än långfikat och flexat under sin existens..
Sverige är en enda stor skam för omvärlden!

Håller med. Men det är synd att det blivit så här. Hade man bara kunnat erkänna och börjat om så hade man kunnat rädda situationen. Men nu har det gått för långt och man måste hålla linjen tyvärr
Citera
2020-06-22, 16:32
Medlem
Citat:
För att smittan är utrotad i Frankrike. Not. Symbolpolitik, det måste du väl ändå kunna se?

Spelar ingen roll vad Sverige hade gjort. Samma personer har suttit och gapat om Lockdown i månader nu... och nu blir det helt plötsligt galen på att vi inte öppnar Liseberg...

Ja, du här ju själv

Och hur tror du dem låtit om vi faktiskt öppnat Liseberg?? Då hade samma personer gapat om att det skulle vara detsamma som att skicka folk in i en gaskammare.

Du kan aldrig göra rätt mot troll-pöbeln.

Personligen tycker jag det är självklart att så länge vi har 50 pers regeln så ska nöjesparker vara stängda. Precis som publik inte ska vara på sportarenor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in