2020-06-22, 16:13
Medlem
Haddock93s avatar
https://amp.svt.se/nyheter/inrikes/lindes-svar-efter-kritiserad-intervju-om-coronastrategin

Nu tar även vår odugliga Public service upp katastrofintervjun med Ann Linde.

https://youtu.be/4bCTt3PAPVU

Detta ska vara vårt ansikte utåt, skämmigt Svärje!
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Stackars Gotland. HAHAHA! Vad tar Symphony? 2000 passagerare?

Bor utomlands och de ställer inga frågor om Sverige. De tror det är ett nationellt trauma vi går igenom men jag säger att ingen bryr sig.

Men ärligt talat. Är det ingen som bryr sig längre om en ny Estonia var 10:e dag. Min kära mor försöker hålla fast i Tegnells teori samt att "alla andra som kommer med googlade uppgifter då, vad vet dem?"

Gotland kommer få stora problem om någon månad. Jag fattar inte att färjorna ditt är fullbokade med 1000tals personer per dag men det är helt okej för regeringen. Men nöjesparker är ej ok.

Det är som sagt ett lotto och regeringen vet inte vad de gör
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Siljaline trafikerar Visby nu, borde väl klassas som nöjeskryssning.

från deras hemsida

Ja det är möjligt även om jag har svårt att begripa hur de kan komma runt 50 personer på nattklubben t.ex.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Nja. Sverigebilden har tagit skada från dag 1.
Vilket många sagt från början.
Det är bara att läsa på alla sociala medier och i alla vanliga medier.

Ingen som har pratat om zombies.

Frågan är, vad har du pratat om?
Du kan inte ha varit så länge i tråden? Länge kunde man inte få en syl i vädret eftersom alla bestämt hävdade att dödligheten var 20% (man kan bara räkna på AVSLUTADE FAAAALL som det sas) och videor från Kina där folk föll ihop på gatan var det som skulle vänta oss.

"Zombier" var en omskrivning för den asymtomatiska smitta som Jönköpingskvinnan symboliserade. Hon skulle ju smitta 350 personer på bussen från Göteborg till Jönköping.

Vad jag har pratat om är väldigt tydligt från min posthistorik.
Citera
2020-06-22, 16:14
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Önskar att du hade rätt att det var ett skämt men det är inte det. Det är ur en debatt och hon står i kammaren och talarstolen och säger detta.
Och ja. Hennes kompisar är med i flera utskott och har ansvar för flera myndigheter.
Pratet om årsinkomster på över 400k/månad kände jag instinktivt kunde komma från Ulf eller blåtiran i den här tråden, det är precis lika logiskt. Och då har jag ändå inte nämnt de ideologiska skojsvamp-ätar-teorierna.
Citera
2020-06-22, 16:14
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det var inte en kommentar utan det stor i artikeln att Sveriges ekonomi skulle överlägsna många andras i Europa. Och det var du själv som länkade till artikeln, så du får väl stå för att du inte läste artikeln själv utan förutsatte att den enbart skulle bestå av kritik gentemot Sveriges strategi.

Du läste väl rubriken och började jubla i förtid?

Jag har läst artikeln. Vi får hoppas att FT förtsätter att skriva om Sverige på liknande sätt så att du blir riktigt nöjd.

"Sveriges ekonomi är överlägsna många andras i Europa"
Citera
2020-06-22, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Gotland kommer få stora problem om någon månad. Jag fattar inte att färjorna ditt är fullbokade med 1000tals personer per dag men det är helt okej för regeringen. Men nöjesparker är ej ok.

Det är som sagt ett lotto och regeringen vet inte vad de gör

Nej det finns ingen röd tråd överhuvudtaget.
Det är riktigt knasigt.
Grönan och Liseberg borde rimligen öppnas före båtkryssningar.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag har tidigare vetat att båtarna enbart tar emot en bråkdel av kapaciteten och att det inte förekommer party på båtarna.
Känns konstigt om det ändrats samtidigt som nöjesparker utomhus med huvudsakligen barn inte är okej.
Jag är klart bekymrad över att vi har högst dödstal och numer även har mest stängt.
Vilket innebär att vi förlorar på alla fronter.
Känns mer och mer för min del att fhm helt misslyckats med både rädda liv och rädda ev jobb och ekonomi.
Riktigt illa.

Tror att det grundar sig i att man vet inte vad man gör Man tar beslut men vet inte vad och varför.

Det är faktiskt så andra länder tar beslut åt oss då man säger att Svenskar inte är välkomna in i deras land. Sverige tar ju inget ansvar utan låter visa saker passera utan ansvar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
The data from Sweden is both biased in terms of dataset sample (health clinic samples) and in terms of not having adjusted for the test parameters. These two things lead to a higher seroprevalence result and must be accounted for. Calculations should be made against excess mortality as well as official numbers as official numbers are easier to juke.

These are rules you should be following with every study you look at. It’s no wonder you're spreading misinformation.

I showed you extremely recent studies that support my opinion because I figured you would come with this “you only have old studies” nonsense. Yes, I have studies from the America’s, closed population studies, Spain, Italy, from Asia to fall back to — but there are still studies coming out every day that prove your claims wrong. Many serious scientists believe the IFR is 1% or over. Many very large scale studies by respected scientists have pointed to an IFR over 1%.

You are the one that is lying, and I’m now tired of your personal insults with no substance to back up your claims. You appear to be projecting on me and I wish you wouldn’t.

Du ljuger!
Och har ljugit från första sekund. Du hävdar att en gammal studie ifrån Lombardiet skulle på något sätt motsvara den globala dödligheten av Covid-19.

Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om och har aldrig gjort.

Vi kan ta det en gång till så att du förstår.

Den vetenskapliga rapporten som publicerats i den mest ansedda medicinska tidskriften i världen The Lancet har publicerat en stor studie i detta som granskats av övriga forskarvärlden.

I den framgår en dödlighet på 0,66%

https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30243-7/fulltext

De allra flesta studier som finns i ämnet tyder på EXAKT samma sak.

Faktum är att om du drar ett snitt på de stora rapporter som finns så hamnar du på en dödlighet på 0,75%

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/fler-ljusglimtar-viruset-inte-lika-farligt-som-befarat

I Sverige kom man fram till förra veckan en dödlighet på 0,6%
I tyskland har man kommit fram till samma sak.
I UK är man inne på en lägre dödlighet än så som du kan se på länken här ovan.
I Kina kommer man fram till samma sak.

När SNITTET på de stora studierna som finns är 0,75% så kan man ju inte på ett trovärdigt sätt sitta och hävda att det inte alls är så.
Nu får du väl ändå ta och ge dig.

Vad du tror och fantiserar om som en random person på ett anonymt forum är ju en sak. Fakta och vetenskapliga rapporter någonting helt annat.

Dödligheten i Covid-19 är långt under 1%, det kan vi slå fast nu efter 6 månader av pandemin. Och den kommer att sjunka ännu mer eftersom det alltid sjunker med nya virus som denna.

Om du inte är intresserad av att diskutera fakta och det som faktiskt ligger på bordet så föreslår jag att du inte diskuterar detta alls.
Citera
2020-06-22, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vem har pratat om MAJ månad?

Jag har pratat om Juni månad och framförallt senaste veckan.

I Maj månad hade vi överdödlighet. Är det nån som någonsin hävdat motsatsen tycker du?

Herregud, höj nivån.

Haha du är så efterbliven. Du har pratat om Juni, och inget annat. Du har fel, som vanligt.
Patetiskt låg nivå på dina lögner
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Pratet om årsinkomster på över 400k/månad kände jag instinktivt kunde komma från Ulf eller blåtiran i den här tråden, det är precis lika logiskt. Och då har jag ändå inte nämnt de ideologiska skojsvamp-ätar-teorierna.

hehe. Men just 100% skatt är ju 100% noll kronor kvar. Man är inte lite lite dum att säga en sådan sak. Men det påminner mycket om ansvar och hur man hanterar covid-19. Det finns många liknelser.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Du kan väl vara smart nog och bilda dig en egen åsikt?
Visst.

Marknaden är känslig för klåfingriga politiker som går in och styr för med förbud, restriktioner och stängning av förskolor och skolor så att föräldrar inte kan arbeta mm.

You do the math!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in