2020-06-21, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skate.4.life
Nu tycks det ha lättat nu, vem är ens rädd för detta längre? Och snälla admin, skicka inte någon varning bara för att jag tycker att detta ämne är så jävla uttjatat, hur orkar folk ens bry sig om detta längre? Ingen vettig skäl kan ju knappast palla bry sig, får seriöst hjärnblödning på att denna tråd fortfarande är mest aktiv.

Kan man få något seriöst svar?
Stämmer bra det. Allting är över. Gå ut nu (så du smittas och hamnar på iVA också, vore väl kul för mänskligheten).
Citera
2020-06-21, 22:44
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Delvis sant men de flesta av dessa 5000 har dött med C19 inte direkt av C19.
Jag tycker mig ha läst det argumentet tidigare i tråden. Ganska många gånger faktiskt.

"Killed by Death" som gamle Lemmy sjöng en gång.

Men tack, nu kan jag känna mig trygg!
Citera
2020-06-21, 22:47
Medlem
Citat:
That is what you believe but as I have said our immunesystems works in several ways and antibodies are not always produced straight away,

This is not what I believe, this is fact. Of course antibodies are not produced directly upon infection. That’s not how antibodies work.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Sluta ljuga.... Britterna undersökte just detta o bara ett fåtal dog med covid19.

I snitt förlorar varje död av Coronavirus ca 10-13 års liv.

Struntprat eller tror du på allvar att medelåldern vid död i Sverige är runt 90 år?

Angående britternas undersökning så får du gärna länka till den.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Så vi ska ha det såhär i 1½ år framöver innan ett vaccin blivit producerat och man har fått ut det till minst 50% av jordens befolkning? Eller vaddå?

Jag tror väldigt många länder sitter och kliar sig i huvudet just nu över hur fan man ska ta nästa steg. Märktes inte minst på Danmark och deras märkliga besked om gränsen till Sverige förra veckan. Och det märks nu på UK och dåren Boris Johnson som både inför märkligheter som munskydd samtidigt som han vill ta bort 2 m regeln och annat!?!?

Ekonomiska bekymmer såklart vilket jag förstår. Men det är ju uppenbart så att många kliar sig i huvudet just nu.

Jag tror vi kan ha det så här under det kommande året tills vi får ett vaccin eller något annat. Ekonomin klarar sig eftersom EU kommer att ge ut pengar till de länder som får det svårt.
Kanske vore det bättre om Sverige blir lite fattigt så att länder som Bulgarien och Rumänien får betala tillbaka till oss.
Då slipper vi även kanske att få hit alla tiggare...,.....
Citera
2020-06-21, 22:48
Medlem
Citat:
Delvis sant men de flesta av dessa 5000 har dött med C19 inte direkt av C19.

De flesta av de 5000 personerna har dött pga Covid-19.
Citera
2020-06-21, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
That’s not how antibodies work.
Do you even know how our immunesystem works?
Citera
2020-06-21, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZNUTEN
Tack för den informationen.Intressant läsning.
Då hade min gamla mormor rätt det hon berättade för mig för länge sedan att den andra vågen drabbade de unga och friska i första hand.
När jag gick igenom materialet så fanns det också på den tiden kluster av smitta.
En hel bys befolkning av yngre och medelålders män och kvinnor kunde drabbas mycket hårt medan det omgivande landskapet knappt hade några fall alls.
Mönstret känns igen i nuvarande pandemi.

Vi får verkligen hoppas att inte denna pandemi får ett liknande förlopp, när vi drabbas av den andra vågen, för då är vi mycket illa ute.
Ett effektivt vaccin är väl vad de flesta väntar på liksom att man hittar allt bättre metoder och läkemedel som kan rädda också de svårast sjuka oberoende av ålder.
Det är helt olika virus. Spanskan var influensa A H1N1 och detta är ett coronavirus.
Citera
2020-06-21, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skate.4.life
Nu tycks det ha lättat nu, vem är ens rädd för detta längre? Och snälla admin, skicka inte någon varning bara för att jag tycker att detta ämne är så jävla uttjatat, hur orkar folk ens bry sig om detta längre? Ingen vettig skäl kan ju knappast palla bry sig, får seriöst hjärnblödning på att denna tråd fortfarande är mest aktiv.

Kan man få något seriöst svar?

Det finns ingen anledning att ha foliehatten på sig. Däremot är det närmast komiskt att folk tror att detta är över. Varifrån kommer ens den inställningen?

Om siffrorna kring 14% i Stockholm har antikroppar så betyder det att 86% av stockholmarna fortfarande inte har blivit smittade. Ännu färre är smittade i övriga landet. Och vårdpersonalen är redan slutkörd. Otäck tanke om spridningen drar igång igen.

Jag är övertygad om stegrande siffror smittade och avlidna de kommande 3 veckorna. BLM-manifestationerna och midsommarfiranden kommer att visa sig i statistiken.
Citera
2020-06-21, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Håller helt med!
Dock tror jag, att trots midsommar så når vi nog 80.000 för förra veckan.
Tror att VG själva räknade med +30.000 v25. Sedan började Stockholm förra veckan också, samt att flertalet regioner skalade upp rejält.
Tror dock att 100.000 är för lite också till en början..

Hur många av dessa prover är antikroppstester? Det är den intressantare siffran i dagsläget kan jag tycka. 100.000 tester i veckan för aktiv sjukdom hade behövts för två månader sen, men känns mindre viktig nu.
Citera
2020-06-21, 22:52
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Struntprat eller tror du på allvar att medelåldern vid död i Sverige är runt 90 år?

Angående britternas undersökning så får du gärna länka till den.

Du är en patetisk pajas o har uppenbarligen ingen koll överhuvudtaget. Om du följt tråden hade du vetat.
Citera
2020-06-21, 22:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Så vi ska ha det såhär i 1½ år framöver innan ett vaccin blivit producerat och man har fått ut det till minst 50% av jordens befolkning? Eller vaddå?

Jag tror väldigt många länder sitter och kliar sig i huvudet just nu över hur fan man ska ta nästa steg. Märktes inte minst på Danmark och deras märkliga besked om gränsen till Sverige förra veckan. Och det märks nu på UK och dåren Boris Johnson som både inför märkligheter som munskydd samtidigt som han vill ta bort 2 m regeln och annat!?!?

Ekonomiska bekymmer såklart vilket jag förstår. Men det är ju uppenbart så att många kliar sig i huvudet just nu.

Och av denna anledning är jag extra stolt och imponerad över att vi valde den mest långsiktigt hållbara vägen, trots påtryckningar och hot från globalistsamfundet. Vi kan leva såhär som vi gör i Sverige länge, man kan inte leva med lockdowns länge. Är väldigt glad över att vi har intelligenta människor som Johan Giesecke och Anders Tegnell. Jag tror på allvar att svenskar är genetiskt överlägsna andra folkslag och vi producerar fler högintelligenta människor än något annat folkslag.
Senast redigerad av AusnahmeMensch 2020-06-21 kl. 22:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in