2020-06-21, 22:34
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag tror att Sverige ger den bästa akutvården till utlänningar på besök i Sverige. Vi är så mesiga så vi skulle aldrig våga skicka tillbaka någon och neka dem vård i Sverige.
Ja, jag antar att det blir gräddfilen till sjukhuset för Helmut och Gretchen som åkt till sitt sommarhus i Småland trots rekommendationer hemifrån att inte åka dit.

Tror det kan bli lite "spänd stämning" i EU-samarbetet om EU-medborgare inte får den vård som man förväntas få i "alarmistländerna". Dvs alla länder utom Sverige....
Citera
2020-06-21, 22:35
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Eller följande spektakel som pågår i UK för fullt...

Jag ger mig fan på att man får MER smittspridning med dessa smitthärdar runt käften än om man inte skulle haft dem alls. hoppas nån gör en rapport om vansinnet. I Tyskland går det ju också sådär...

Britterna bör utbildas i att bära munskydd
Den 14 juni blev det obligatoriskt att bära munskydd i kollektivtrafiken i Storbritannien. På regeringens hemsida finns information om hur det ska bäras: ”munskyddet bör täcka din mun och näsa samtidigt som du kan andas bekvämt", står det. Det betonas också att man inte bör röra maskens framsida, eller den del som har varit i kontakt med näsa och mun.
Trots informationen verkar britterna inte kunna hantera munskyddet på rätt sätt. Det menar professor Susan Michie som ingår i statens vetenskapliga råd Scientific Advisory Group for Emergencies. Personer har till exempel fäst skyddet med tejp i ställer för gummiband bakom öronen, bara haft skyddet framför munnen och väldigt många fingrar dessutom ständigt på dem. Susan Michie efterlyser därför en nationell kampanj som ska ”utbilda” britterna och säkerställa att munskydden används effektivt. Och då krävs träning, säger hon.
– För att lära sig en ny rutin räcker det vanligtvis inte att bara säga hur man ska göra utan man behöver också att ha träning, säger hon till Telegraph.
Går redan på TV sedan två veckor tillbaka...
Klarar man inte av att hantera ett munskydd ökar man risken för att man SJÄLV blir smittad. Än så länge har jag dock inte hört någon påtala att det uppstått problem med att ANDRA fingrar på DITT munskydd.
Citera
2020-06-21, 22:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Ja, men det är ju inte rocket science.
Viruset finns i alla världens länder. Vissa bärare är tydligt smittade, på andra märks inga symptom och folk umgås som vanligt.

Självklart får viruset spridning där det inte redan har skett en spridning. Till och med den största idioten i den här tråden borde kunna räkna ut det.

Nya Zeeland har väl på pappret störst chans att lyckas hejda viruset eftersom det ligger helt åt helvete. Men jag tror inte ens de slipper undan.

Enligt genierna här så var lockdown lösningen på alla världens problem. ”Hammaren och dansen”. Snarare hammaren och skäran, för nu finns risken för fler lockdowns eller helt enkelt acceptera att vi ska leva med den här sjukdomen . Helt idiotiskt.
Citera
2020-06-21, 22:36
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Varför hackar du på Uffe för. Han sitter väl som du själv gör här alltså är du knappast bättre.

Ta en promenad själv vet jag!

Jag hackar inte på Uffe. Jag månar om honom. Han har varit på tok för aktiv och skriver varje minut de senaste dagarna. Vi behöver alla en promenad, for sure.
Citera
2020-06-21, 22:37
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Var det inte så att folk tilläts en timma utomhus från och med 24 mars, trots att de efter vintern skulle ha mått betydligt bättre av att få vara ute mera? Solen lyser ju ibland med sin frånvaro, så soliga dagar kan man ha nytta av att ladda upp lite extra med vitamin D.

Så varför kan du inte helt ärligt säga som det är?
Nej, du fick vara ute precis hur länge du ville. Vad du INTE fick göra var att motionera på allmän plats mer än en timme.
Citera
2020-06-21, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Because they are far from being correct and because our immunesystem works in several ways which are not easy to measure correctly.

This is why the tests are measured as well as extensive studies undertaken to ensure that yes, 99.99% of a population will produce antibodies that can be measured by the test.
Citera
2020-06-21, 22:38
Medlem
ZNUTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Det verkar som spanska sjukan drabbade vissa unga väldigt hårt:
Spanska sjukan skördade omkring 27000 döda år 1918 vilket är en väsentlig ökning av dödligheten, varav kanske drygt 10000 fanns i åldern 20-40 år.
Spanska sjukan och dess effekter på svensk befolkningsutveckling (2009) - Jan Erik Einarsson
http://lnu.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A222179&dswid=-2035

(1918)
inkallelser till just Karlskrona "mycket tragisk" och belyste detta med siffror: av 500 värnpliktiga som den 1 november inkallats hade ett 60-tal avlidit i spanska sjuka
Spanska sjukan den svenska epidemin 1918-1920 och dess internationella bakgrund (1990) - Margareta Åman [Avhandling]

Tack för den informationen.Intressant läsning.
Då hade min gamla mormor rätt det hon berättade för mig för länge sedan att den andra vågen drabbade de unga och friska i första hand.
När jag gick igenom materialet så fanns det också på den tiden kluster av smitta.
En hel bys befolkning av yngre och medelålders män och kvinnor kunde drabbas mycket hårt medan det omgivande landskapet knappt hade några fall alls.
Mönstret känns igen i nuvarande pandemi.

Vi får verkligen hoppas att inte denna pandemi får ett liknande förlopp, när vi drabbas av den andra vågen, för då är vi mycket illa ute.
Ett effektivt vaccin är väl vad de flesta väntar på liksom att man hittar allt bättre metoder och läkemedel som kan rädda också de svårast sjuka oberoende av ålder.
Citera
2020-06-21, 22:40
Bannlyst
Nu tycks det ha lättat nu, vem är ens rädd för detta längre? Och snälla admin, skicka inte någon varning bara för att jag tycker att detta ämne är så jävla uttjatat, hur orkar folk ens bry sig om detta längre? Ingen vettig skäl kan ju knappast palla bry sig, får seriöst hjärnblödning på att denna tråd fortfarande är mest aktiv.

Kan man få något seriöst svar?
Citera
2020-06-21, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
This is why the tests are measured as well as extensive studies undertaken to ensure that yes, 99.99% of a population will produce antibodies that can be measured by the test.
That is what you believe but as I have said our immunesystems works in several ways and antibodies are not always produced straight away,
Citera
2020-06-21, 22:41
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag tror att Sverige ger den bästa akutvården till utlänningar på besök i Sverige. Vi är så mesiga så vi skulle aldrig våga skicka tillbaka någon och neka dem vård i Sverige.
I Skåne nekade vi den där turken inläggning på sjukhus som sedan hämtades hem till Turkiet med flyg. Undrar om han överlevde?
Citera
2020-06-21, 22:43
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Delvis sant men de flesta av dessa 5000 har dött med C19 inte direkt av C19.

Sluta ljuga.... Britterna undersökte just detta o bara ett fåtal dog med covid19.

I snitt förlorar varje död av Coronavirus ca 10-13 års liv.

Ni Tengele minions snackar bara skit
Citera
2020-06-21, 22:43
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Är det inte du själv som förklarat, upprepade gånger, att er regel kunde sammanfattas som stay the fuck home, eller nåt liknande poetiskt? Har du förlorat minnet av att sitta inne och uggla rädd för att polisen ska bötfälla dig om du går utanför dörrn? Fy vad du trilskas, ska jag måsta leta upp dina gamla inlägg och läsa högt för dig?
Exakt. Stanna hemma och grilla istället för att gå ned på stranden med dina kompisar och grilla, då får du böter eftersom du bryter mot reglerna för lockdown.

Du verkar ha problem med att skilja på "gå ut" och "gå ut och motionera på allmän plats". Är det så illa att du faktiskt inte klarar att differentiera mellan de två?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in