2020-06-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
De flesta av de 5000 personerna har dött pga Covid-19.
Säger du ja men sanningen är att väldigt många av dessa 5000 har dött mest på grund av cirkulationsproblem, cancer, rökning dåligt hjärta (fel)behandling och (fel)medicinering etc.
Citera
2020-06-21, 22:54
Medlem
ZNUTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skate.4.life
Nu tycks det ha lättat nu, vem är ens rädd för detta längre? Och snälla admin, skicka inte någon varning bara för att jag tycker att detta ämne är så jävla uttjatat, hur orkar folk ens bry sig om detta längre? Ingen vettig skäl kan ju knappast palla bry sig, får seriöst hjärnblödning på att denna tråd fortfarande är mest aktiv.

Kan man få något seriöst svar?

Om du, som du skriver, riskerar din hälsa genom att följa den här tråden så bör du nog överväga att skippa den helt.
Det finns mängder av trådar i andra ämnen som du nog gillar bättre.
Lycka till.
Citera
2020-06-21, 22:55
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
This is not what I believe, this is fact. Of course antibodies are not produced directly upon infection. That’s not how antibodies work.

Vi får väl se i framtiden hur COVID-19 funkar med antikroppar. Som sagt, vi vet ju fortfarande väldigt lite om detta kines tillverkade virus.
Citera
2020-06-21, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Och av denna anledning är jag extra stolt och imponerad över att vi valde den mest långsiktigt hållbara vägen. Vi kan leva såhär som vi gör i Sverige länge, man kan inte leva med lockdowns länge. Är väldigt glad över att vi har intelligenta människor som Johan Giesecke och Anders Tegnell. Jag tror på allvar att svenskar är genetiskt överlägsna andra folkslag och vi producerar fler högintelligenta människor än något annat folkslag.

Ja det märks verkligen på vår migrationspolitik. Som 82% står bakom. Ja, vi producerar verkligen högintelligenta
Citera
2020-06-21, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Det finns ingen anledning att ha foliehatten på sig. Däremot är det närmast komiskt att folk tror att detta är över. Varifrån kommer ens den inställningen?

Om siffrorna kring 14% i Stockholm har antikroppar så betyder det att 86% av stockholmarna fortfarande inte har blivit smittade.
Så behöver det inte vara för vi har ju annat som skyddar oss förutom antikroppar som T-Celler och det är en stor chans att många fler människor redan är immuna mot C19 på andra sätt än genom antikroppar.
Citera
2020-06-21, 22:57
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Detta kanske kommer som en chock för dig men de flesta blir inte allvarligt sjuka av en C19 infektion precis som de flesta inte blir allvarligt sjuka när de är förkylda.
Jag tror personligen (baserat på en del statistik som ännu inte publicerats) att majoriteten av de som INTE uppsöker sjukhus - men haft symptom i form av feber och hosta - har haft någon form av interstitial lunginflammation som orsakat irreparabel fibros på lungvävnader. Återstår att se vilka andra skador som det här viruset orsakar på testiklar, hjärna och annat.

Inget av det här orsakas av en förkylning. Att jämföra det med en sådan är chockerande.
Citera
2020-06-21, 22:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bambola89
Ja det märks verkligen på vår migrationspolitik. Som 82% står bakom. Ja, vi producerar verkligen högintelligenta

Jag håller med om att vi har många som inte är så intelligenta, men våra mest intelligenta är överlägsna. Ingen match.
Citera
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av op9618
Tror ni någon i maktposition som ljugit för folket gällande SARS2 cov19 någonsin kommer bli dömda för delaktighet i folkmordet?
Nej det tror jag inte, men behöva avgå och bli ordentligt utskämda i media, det tror jag.
Att det har dött mer i Sverige en Kina där pandemin började och det trots att vi är ett så mycket mindre land är ju helt otroligt. Vem kunde tro det i februari.
Citera
Medlem
Citat:
Larmet från Gällivare: Sjukhuset överbelastat
https://twitter.com/bjornsing/status/1274807104940003329
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Hur många av dessa prover är antikroppstester? Det är den intressantare siffran i dagsläget kan jag tycka. 100.000 tester i veckan för aktiv sjukdom hade behövts för två månader sen, men känns mindre viktig nu.

Fast tester av COVID-19 funkar ju bara om man också smittspårar. Alltså, en person lämnar ett prov att denna har COVID-19. Turordningen bör ju sedan vara att den smittade personen tillfrågas om yrkesroll samt familj.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
You’re now arguing that a virus that can be so lethal to those over 50 can somehow have an incredibly low stratified IFR. That’s the flaw in your logic.

Det har publicerats rapporter i ämnet i den ansedda medicinska tidningen The Lancet och där hamnar bara kvalité. De studierna kom också fram till ca 0,6% dödlighet. Så vi får nog anta att det ligger däromkring. Precis allt tyder på det. Men om flera år när detta är över är dödligheten förmodligen lägre än så eftersom den alltid sjunker vid nya virus under tidens gång.

Jag argumenterar ingenting. Vi har mängder med studier som påtalar ungefär samma dödlighet. Senast nu i veckan presenterade FHM samma siffror i en rapport.
Citera
2020-06-21, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Och av denna anledning är jag extra stolt och imponerad över att vi valde den mest långsiktigt hållbara vägen, trots påtryckningar och hot från globalistsamfundet. Vi kan leva såhär som vi gör i Sverige länge, man kan inte leva med lockdowns länge. Är väldigt glad över att vi har intelligenta människor som Johan Giesecke och Anders Tegnell. Jag tror på allvar att svenskar är genetiskt överlägsna andra folkslag och vi producerar fler högintelligenta människor än något annat folkslag.

Svenskar är bland världens osmartaste människor. Det spelar ingen roll hur mycket man har pluggat. Svensken saknar totalt något som heter att vara streetsmart (du är typiskt exempel på det). Så pass osmarta människor kan inte agera vid kriser. Därför har Sverige fuckat upp sej totalt under pandemin. Svenskar (typ du) är så pass osmarta att om det kommer väldigt lågintelligenta människor som folk från Burundi, så kommer de lura de flesta svenskar, dvs det osmarta folket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in