Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2020-04-23, 20:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lesky
Vad är problemet? Länken visar endast ett brev som Wade Robson skrivit och ingenting annat. Michael Jackson hade kunnat posta det brevet här och innehållet hade inte förändrats för det. Om jag hade citerat en krönika som leavingneverlandfacts hade skrivit hade det varit en annan sak.

Jag begriper inte varför du gnäller, det enda jag gjort är att korrigera och komma med relevant fakta som visar att de antaganden du gjort om Jackson och herrarna i filmen i princip helt och hållet varit baserad på felaktig information.

Vad jag vill säga är att om du inte är påläst överhuvudtaget så bör du avstå från att gå in i trådar som denna och sprida osanning och därmed bidra till att det pågår ytterligare drev och hat mot en man du inte har en aning om begått något brott överhuvudtaget. Kan du förstå min poäng där?

Ingen kan veta till 100% att Jackson är oskyldig, men man kan inte döma baserat på noll bevisning och en story story som har fler motsägelser och direkta lögner än sanningar - och som dessutom är baserad helt och håller på berättelser av två erkända lögnare som ljugit under ed flertalet ggr och har ett enormt pengamotiv.

Allmänheten borde ta ett steg tillbaka, inse att de inte har koll på fakta och därmed inte uttala sig och bedriva lynchmentalitet osv.

Mycket bra inlägg. Tittar man bara förbi den ytterst fragila fasad ”dokumentären” visar upp, inser man ganska snabbt att allt är skitsnack. All objektiv fakta pekar mot att MJ är oskyldig. Bara en sån sak som att tåget, som Safechuck påstår sig ha blivit antastad i, inte ens var byggt vid de tillfällen han befann sig på ranchen är bokstavligen skrattretande.
Citera
2020-04-30, 18:03
Medlem
Det var byggt utan tillåtelse innan?

Fan läste igenom James och Wades stämningsansökan eller vad det nu heter och fan vad nasty allt är alltså. Det måste krävas två fullblodspsykopater för att hitta på allt.

Jag kan bara inte ta in att de sitter och hittar på precis allt för pengar, Båda ljuger sig igenom hela dokumentären, sitter och ljuger oprah rakt upp i ansiktet. Fan ingen vågar göra en sån rånarkupp.
Citera
2020-05-02, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus

Fan läste igenom James och Wades stämningsansökan eller vad det nu heter och fan vad nasty allt är alltså. Det måste krävas två fullblodspsykopater för att hitta på allt.

Jag kan bara inte ta in att de sitter och hittar på precis allt för pengar, Båda ljuger sig igenom hela dokumentären, sitter och ljuger oprah rakt upp i ansiktet. Fan ingen vågar göra en sån rånarkupp.
Ja det var den: https://www.youtube.com/watch?v=Qsg5hJFppYg
Citera
2020-06-06, 02:10
Medlem
Citat:

Var ju någon youtuber som investigatat och James familjeföretag ligger ju rejält illa till, och Wade får inga jobb heller pga klara psykopat drag, så ingen vill ha med honom att göra. Så jo, kan man få pengar från något håll och rädda familjen/säg själv, så kan man nog gå över lik. Vart kan man läsa detta? Vore kul att läsa
Citera
2020-06-08, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Var ju någon youtuber som investigatat och James familjeföretag ligger ju rejält illa till, och Wade får inga jobb heller pga klara psykopat drag, så ingen vill ha med honom att göra. Så jo, kan man få pengar från något håll och rädda familjen/säg själv, så kan man nog gå över lik. Vart kan man läsa detta? Vore kul att läsa
Det här är ju bara skvaller och personliga attacker från youtubers som har gjort det till ett livsuppdrag att försvara MJ oavsett vad som händer. Det finns så många lögner som sprids där ute.

F.ex. säger de att det var ett försäkringsbolag som bestämde att MJ skulle ingå förlik med Jordan Chandler i 1993, vilket är helt meningslöst. Anledningen till förliket är att Chandler exakt kunde beskriva hans könsorgan. Det var hans egna advokater som rådde honom att ingå förlik, och det har blivit sagt på video: https://youtu.be/vOeQVI7xJ9c
Lägg märke till att Thomas Mesereau, som försvarat MJ i media, sitter där utan att protestera.

Jim Clemente, som arbetade som en FBI-profilerare under Aarvizo-fallet 2005, har sett alla vittnesbörd och förklaringar från offren och säger att det fanns flera pojkar som berättade sin berättelse till polisen men inte ville vittna i rättegången. Han säger också att flera pojkar beskrev MJ's könsorgan. Episoderna är tillgängliga om du bläddrar tillbaka till 2019: https://www.stitcher.com/podcast/wondery/best-case-worst-case

Här är en webbplats som fokuserar på sanningen: https://www.mjfacts.com/
En till: https://mjandboys.wordpress.com/michaeljacksonsyoungfriends/
(Jag är Norsk så ursäkta min Svenska)
Citera
2020-06-16, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Det här är ju bara skvaller och personliga attacker från youtubers som har gjort det till ett livsuppdrag att försvara MJ oavsett vad som händer. Det finns så många lögner som sprids där ute.

F.ex. säger de att det var ett försäkringsbolag som bestämde att MJ skulle ingå förlik med Jordan Chandler i 1993, vilket är helt meningslöst. Anledningen till förliket är att Chandler exakt kunde beskriva hans könsorgan. Det var hans egna advokater som rådde honom att ingå förlik, och det har blivit sagt på video: https://youtu.be/vOeQVI7xJ9c
Lägg märke till att Thomas Mesereau, som försvarat MJ i media, sitter där utan att protestera.

Jim Clemente, som arbetade som en FBI-profilerare under Aarvizo-fallet 2005, har sett alla vittnesbörd och förklaringar från offren och säger att det fanns flera pojkar som berättade sin berättelse till polisen men inte ville vittna i rättegången. Han säger också att flera pojkar beskrev MJ's könsorgan. Episoderna är tillgängliga om du bläddrar tillbaka till 2019: https://www.stitcher.com/podcast/wondery/best-case-worst-case

Här är en webbplats som fokuserar på sanningen: https://www.mjfacts.com/
En till: https://mjandboys.wordpress.com/michaeljacksonsyoungfriends/
(Jag är Norsk så ursäkta min Svenska)

Varför skulle han protestera? Dom (Hans advokater, Jackson, försäkringsbolag, skivbolag etc) ville ju inte ha en rättegång då det hade inneburit hiskeliga intäktsförluster för alla inblandade parter. Vi talar världens största artist, med utsålda arenor över hela världen, som då skulle tvingats sitta i en rättegång istället för att ge tusentals jobb möjligheter åt människor. Allt för att en unge som bara spekulerat kring Michaels kuk's utseende, sovit med MJ pga att hans mamma var kåt på MJ och pappan således svartsjuk. Ungen visste allt att MJ hade en hudsjukdom, så kan inte varit allför svårt att gissa att hans kuk sett lite udda ut.

Haha, troll. Den där sidan Mjandboys ger medvetet eller omedvetet(?) fel fakta hela tiden. Tex en unge där på mjandboys är av Joe Jackson bekräftat vid något intervju tillfälle (googla själv, orkar inte). Att ungen indeed var MJ's barn pga ligg med någon norsk groupie (norska ungen, Omar Bhatti, finns alltså på mjandboys sidan du refererar till). Om du inte tror mig. Fråga dig själv då följande. Varför sitter Omar Bhatti med Mj's familj på den offentliga begravningscermonin? För att han var en trevlig pojke att ha sex med? Sidan gör allt för att få det att framstå som att MJ knullade allt och alla på två ben, sålänge det var pojkar . Andra pojkar som är på sidan har förnekat och twittrar om det. Macaulay Culkin, ständigt förnekat, och är god för flera miljoner, skulle förstås kunna säga sanningen utan större bekymmer eftersom han inte har något pengaincitatement tillskillnad från Wade och Safechuck. Umgås med Jacksons dotter så sent som förra året, av google images att döma, igen googla själv, orkar inte.
Citera
2020-06-21, 15:59
Medlem
Hearing nu på tisdag. Kommer bli väldigt intressant. Dan Reed ska vara med i rättssalen och filma
Citera
2020-06-24, 15:52
Medlem
Citat:
Hearing nu på tisdag. Kommer bli väldigt intressant. Dan Reed ska vara med i rättssalen och filma
Kan du linke til sak? Jeg finner ikke noe.
Citera
2020-06-25, 12:55
Medlem
Vet ej vilken tid det är. Men det är under dagen så lär komma
Mer information imorgon

https://www.courthousenews.com/wp-content/uploads/2020/01/SafechuckRobsonMJJ-2ADCA.pdf
Citera
2020-06-25, 13:51
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Mycket bra inlägg. Tittar man bara förbi den ytterst fragila fasad ”dokumentären” visar upp, inser man ganska snabbt att allt är skitsnack. All objektiv fakta pekar mot att MJ är oskyldig. Bara en sån sak som att tåget, som Safechuck påstår sig ha blivit antastad i, inte ens var byggt vid de tillfällen han befann sig på ranchen är bokstavligen skrattretande.
Tackar! Det är helt obegripligt att så många går på deras smörja.
Citera
2020-06-25, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Tackar! Det är helt obegripligt att så många går på deras smörja.

Ja, framför allt på ett forum som Flashback. Jag har uppfattningen att användare på forumet generellt är mer källkritiska än i samhället i stort. Michael må ha varit en udda figur som hade noll självinsikt i hur hans beteende kunde tolkas, men att han var pedofil... ingenting pekar ditåt. Oavsett vad man går igenom (senaste "dokumentären" vilket måste vara det största skämtet som producerats på år och dar, 1993, rättegången 2005 osv). Bara en sådan sak som att FBI förföljde honom i ca 10 år och inte fick fram ett enda bevis talar sitt tydliga språk.

Låt mannen vila i frid!
Citera
2020-06-25, 15:13
Medlem
Lol, det är inget tal om en 10årig FBI-utredning. Det har till och med Charles Thompson förnekat. Ni bara snackar en massa MJ fanatiker-smörja.

Skönt att de får komma tals i rätten efter hur mycket alla muppar som ni har ljugit om dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in