Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2020-02-09, 04:19
Medlem
Leskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Blir rätt meningslöst att diskutera då du länkar till leavingneverlandfacts, skapat av hardcore Jackson fans. Du är så totalt insnöad på att han är oskyldig så du vägrar titta på saker som pekar på att han kan vara skyldig, om du är ett stort mj fan eller inte vet jag ej.

Vad är problemet? Länken visar endast ett brev som Wade Robson skrivit och ingenting annat. Michael Jackson hade kunnat posta det brevet här och innehållet hade inte förändrats för det. Om jag hade citerat en krönika som leavingneverlandfacts hade skrivit hade det varit en annan sak.

Jag begriper inte varför du gnäller, det enda jag gjort är att korrigera och komma med relevant fakta som visar att de antaganden du gjort om Jackson och herrarna i filmen i princip helt och hållet varit baserad på felaktig information.

Vad jag vill säga är att om du inte är påläst överhuvudtaget så bör du avstå från att gå in i trådar som denna och sprida osanning och därmed bidra till att det pågår ytterligare drev och hat mot en man du inte har en aning om begått något brott överhuvudtaget. Kan du förstå min poäng där?

Ingen kan veta till 100% att Jackson är oskyldig, men man kan inte döma baserat på noll bevisning och en story story som har fler motsägelser och direkta lögner än sanningar - och som dessutom är baserad helt och håller på berättelser av två erkända lögnare som ljugit under ed flertalet ggr och har ett enormt pengamotiv.

Allmänheten borde ta ett steg tillbaka, inse att de inte har koll på fakta och därmed inte uttala sig och bedriva lynchmentalitet osv.
Senast redigerad av Lesky 2020-02-09 kl. 04:30.
Citera
2020-02-09, 04:25
Medlem
Leskys avatar
Citat:
Blir rätt meningslöst att diskutera då du länkar till leavingneverlandfacts, skapat av hardcore Jackson fans. Du är så totalt insnöad på att han är oskyldig så du vägrar titta på saker som pekar på att han kan vara skyldig, om du är ett stort mj fan eller inte vet jag ej.

När Robson/Safechuck stämde Michael Jackson Estate på 100$ miljoner USD 2013, så sade Robsons advokat: "This will trigger an avalanche of accusers to come forward". Fortfarande väntar vi på att den lavinen ska komma? Jackson hade tillgång till kanske 50 000 barn, och ska enligt grabbarna ha bedrivit den mest avancerade pedofilringen i mänsklighetens historia under 20 års tid och inte ett enda vittne finns som kan säga något om det, varken när Jackson dog eller efter Leaving Neverland. Och de har inte anklagat EN ENDA annan person för något brott.

Kvar finns 4 st, varav den första, Jordan Chandlers pappa hade en plan klar på att utpressa Jackson på 20$ miljoner USD innan grabben ens anklagat Jackson för något (det finns inspelat på band). Sedan drogade Evan Chandler sin son på sin tandläkarmottagning och vips komer anklagelserna.

Och sen 2005, ett fall där som blev totalt utskrattat i rätten och aldrig skulle gått till rättegång om den anklagade hade varit någon annan än Jackson.

Återstår då dessa två ytterst dubiösa herrar....

SAMTLIGA gick till civila advokater och ville ha 100-tals miljoner $, ingen brydde sig om rättvisa, och samtliga har visat sig ljuga friskt, och har noll och intet trovärdighet.

Michael Jackson används som affisch-namn för att öka uppmärksamheten och få igång en diskussion om grooming och pedofili i allmänhet. Problemet är bara att ingen vet om Jackson gjort sig skyldig till något brott, och därför är det djupt olämpligt att utnyttja honom i syftet jag beskriver ovan.

TV4 ställde tom frågan i sin studio, är det inte värt att sända filmen oavsett om Jackson är skyldig bara för att få igång diskussionen och öka uppmärksamheten kring ämnet?

Man använder alltså en död man som posterboy för att han är världens kändaste man och för att han är död och varken kan protestera eller försvara sig och dessutom genererar stora pengar åt samtliga inblandade parter!

Med en 4 timmars film där man endast presenterar sin egen berättelse som utelämnar alla element som inte passar in i den historia man vill förtälja - och dessutom har en regissör som frångår alla journalistiska principer och tillsammans med media underlåter att ifrågasätta något alls.

Lägg därtill att den anklagade är död, vilket innebär att de inte riskerar att ställas tills svar för förtal oavsett vad som sägs eller hävdas i filmen och du har en plattform för att göra i princip vad som helst. Och i metoo eran vågar ingen ställa kritiska frågor eller granska något eftersom man då anklagas för victim shaming, abuse enabling och utsätts för allehanda hatkampanjer på sociala medier oavsett om man är journalist eller privatperson.

Ett fullständigt haveri av alla rättsliga principer således och moraliskt oförsvarligt!
Senast redigerad av Lesky 2020-02-09 kl. 04:33.
Citera
2020-02-09, 08:33
Medlem
Du förstår inte grejen

”Sedan drogade han sin son” åh jösses..

det var nog bäst att jag inte diskuterade. Du verkar vara ett hardcore fan
Senast redigerad av SuneSnus 2020-02-09 kl. 08:47.
Citera
2020-02-09, 08:41
Medlem
Fast antyder inte ”its was a good day in court, im not worried” på att det ha lite goda chanser att ”lura juryn” (enligt dig) framöver?

https://m.youtube.com/watch?v=DG21Uyp8Ads
Senast redigerad av SuneSnus 2020-02-09 kl. 08:45.
Citera
2020-02-11, 19:31
Medlem
Citat:
Du förstår inte grejen

”Sedan drogade han sin son” åh jösses..

det var nog bäst att jag inte diskuterade. Du verkar vara ett hardcore fan

Hur verkar jag då, fanmässigt?
Alltid tyckt att det där var helt sjukt, även som barn. Drogandet av sonen alltså, det låter påhittat som ett sätt att försöka rädda MJ. Ser framemot rättegången (om det blir någon?).
Tror inte på Wade eller Safechuck, dessvärre. Det är för mycket påklistrat skådespeleri över båda två. Varav den sistnämde är otroligt dålig att hålla "det sorgsna skenet" uppe.
Du Sune som är så Anti MJ, varför tror du att MJ valde att bara knulla Wade och Safechuck, ev Jordan, och inte alla andra kända/semi kända eller inte kända alls pojkar, som tex Brett Barnes, eller kändisarna Culkin, Corey Feldman, Emmanuel Lewis som är en föredetting med klart penga incitament.

Han (Emmanuel) verkar inte ha någon större framgång längre. Varför säger han inte bara som det är då. Att han fick kuk av MJ och går med Wade å Safe i sin jakt på "rättvisa"? Tittar vi på anti mj sidan mjandhisboys (tror den hette så, orkar inte googla). Så finns ju massvis med bilder där MJ ligger eller sitter i säng med denne Emmanuel Lewis. Otroligt märkligt att han eller hans familj inte agerar och tar chansen nu när Wade och Safe startat något? Istället sitter han och twittrar, retweetar osv, väldigt märkligt.

Culkin om han nu skulle förtränga sexakterna med Jackson (Hävdats i denna tråd tidigare). Varför fortsätta umgås med Jacksons dotter? Kolla på Sjöberg. Han sitter ju knappast på nöjesevent med Viljo's släkt som Culkin gör med Jacksons dotter.
Citera
2020-02-12, 09:57
Medlem
Jag är anti pedofili. Därav anti MJ ja.

Jag gissar på att Culkin var för känd för att utnyttja, Wade och James kommer från sämre ställt familjer med hysteriska stage moms. Han fick nog sin pedofili tillfredsställd genom att utnyttja Wade och James samt Jordan etc. Enligt Wade och James utnyttjades de hundratals gånger.

Att det är ”för mycket skådespel” tror jag är Dan Reeds fel, han ville nog ha dokumentären så dramatisk som möjligt. Robson kom ut 2013 och har gått i terapi, han har nog bearbetat en del. Reed sade dock att Safechuck höll inne en massa ilska bakom kulisserna.

Jag säger fortfarande att jag inte är helt säker, för det är helt omöjligt att vara när det skedde bakom stängda dörrar. Men jag tror på Wade och James.

Rättegång blir det. Kolla videon jag länkade
Citera
2020-02-12, 09:59
Medlem
Brett Barnes vet man ju aldrig vad som pysslades med där

https://m.youtube.com/watch?v=AmFd5U6RtS4
Citera
2020-02-12, 10:03
Medlem
Fy fasen vilken trasig människa MJ var. Till och med Wade har ju sagt att MJ var så trasig som människa vilket kunde orsaka hans beteende. Har ser helt död ut i blicken
Citera
2020-02-14, 18:07
Medlem
Citat:
Brett Barnes vet man ju aldrig vad som pysslades med där

https://m.youtube.com/watch?v=AmFd5U6RtS4

Brett Barnes är pro MJ, kolla twitter. Så skippa dra upp den där snubbens namn . Alla Anti-MJ kör med honom, men han borde väl ha incitament för cash också? Knappast någon kändis i dignitet med Culkin, osv. Eller betalar MJ's familj honom för tystnaden också eller? Det är en låååång lista med personer som måste betalas. För att inte tala om alla som jobba på ranchen och kanske sett något. För att "hålla tyst", och det har uppenbarligen fungerat ganska bra. Då det är några individer som är uppenbart missnöjda med sina paychecks, antar jag

Ska bli spännande med rättegång, hoppas skiten sänds live.

Trevlig alla hjärtans dag på er alla Pro som Anti-MJ
Citera
2020-02-15, 22:45
Medlem
Om nu det twitter kontot är fake eller inte kan man ju spekulera om
Citera
2020-02-16, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Brett Barnes är pro MJ, kolla twitter. Så skippa dra upp den där snubbens namn . Alla Anti-MJ kör med honom, men han borde väl ha incitament för cash också? Knappast någon kändis i dignitet med Culkin, osv. Eller betalar MJ's familj honom för tystnaden också eller? Det är en låååång lista med personer som måste betalas. För att inte tala om alla som jobba på ranchen och kanske sett något. För att "hålla tyst", och det har uppenbarligen fungerat ganska bra. Då det är några individer som är uppenbart missnöjda med sina paychecks, antar jag

Ska bli spännande med rättegång, hoppas skiten sänds live.

Trevlig alla hjärtans dag på er alla Pro som Anti-MJ

Verkar som du är ett smygfan av MJ också, du verkar upprörd. LaToya SÅG checkarna som skrevs ut till familjer, hutlösa summor. Dessutom är det många som gått ut med att de sett saker men de tystas ju ner direkt med ”de är ute efter pengar och sälja sina stories till tidningarna”
Som vanligt. Ja rättegången ska sändas live
Citera
2020-02-23, 12:54
Medlem
Citat:
Verkar som du är ett smygfan av MJ också, du verkar upprörd. LaToya SÅG checkarna som skrevs ut till familjer, hutlösa summor. Dessutom är det många som gått ut med att de sett saker men de tystas ju ner direkt med ”de är ute efter pengar och sälja sina stories till tidningarna”
Som vanligt. Ja rättegången ska sändas live

Vilket säkert stämmer. Lade du märke till att Michael Jacksons ekonomi var körd i botten på slutet av karriären? Han var som ett barn. Har du ens sett Martin Bashir dokumentären där han springer upp och sätter sig i ett träd? Vilken fullvuxen normal man gör så . Michael hade inget begrepp om ekonomi överhuvudtaget, så han strödde nog pengar runtomkring sig till alla som frågade om pengar. Han blev utnyttjad av alla, garanterat. Även efter sin död. Att inte Patrik Sjöberg stämt Viljo's dödsbo då förresten? Han har ju blivit skadad förlivet. Borde väl få lite tröststålar typ, för några mille

Är ett stort fan, faktiskt. Men hur vidare han knulla pojkar eller inte. Lär nog knappast förändra ens åsikt om hans musik, men ska bli oerhört intressant och se hur HBO vs Michael Jackson goes down. HBO engång i tiden var ju fantastiska med bl.a Sopranos, men gulddagarna är väl över och a cheap way out är ju att hoppa på anti MJ tåget uppenbarligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in