Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2023-06-28, 09:27
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
En av sakerna som gör att jag tror på åtminstone den ena killen är att han säger "It felt nice" och liknande. Det var först i vuxen ålder han insåg att han har utsatts för ett övergrepp, vilket förmodligen är ganska vanligt. Om han är en bluff hade han nog snarare sagt att det var otäckt men att han inte vågade säga något.

En annan grej som inte är ett bevis men som är anmärkningsvärd är att Michael aldrig lät några fula eller tjocka barn sova över. Det var alltid smala vita pojkar i tioårsåldern. Antingen är det en otrolig slump, eller så var det en sexuell preferens.

Givetvis är det en sexuell preferens. Pedofiler har sina preferenser precis som alla andra.
Citera
2023-06-28, 10:57
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Bra, men tvivlar på att han kommer att vinna. Eftersom det inte gick att sätta dit pedofilen när han levde så blir det nog ännu svårare nu när han är död eftersom han då inte kan försvara sig. Hoppas jag har fel dock och att åtminstone ett av alla MJs offer får upprättelse.

Tror tyvärr du kan ha rätt ! Men så jag hoppas !! Det är det sjukaste jag sett/upplevt inom pedofili ! Han har ju i princip varit öppen pedofil på sätt &vis flr oss som har någon hjärna .Alltid smugit med ungar på bilder och omkring sig omkring sig och ingen i Hollywoood har vågat säga ett ord förrän allt brakade lös.
Måste ju ha varit Hollywoods sämst/mest bevarade hemlighet.Alla visste men ingen sade för MJ var så stor.
Sjukt !
Nå hoppas gör jag !
Citera
2023-06-28, 11:00
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xoleraz
Regissören av TV-showen Leaving Neverland är ute i media igen och vill ha uppmärksamhet för sin numera motbevisade film.

Dan Reed to Daily Beast:

"None of Jackson's family, legal teams or supporters has ever provided a credible challenge to the allegations made in Leaving Neverland."

Fullständigt skitsnack av Dan Reed i vanlig ordning. Han har tom erkänt på sin egen twitter feed att Safechucks tågstations historia är ett problem. Och nu har han alltså svurit under ed på saken också, snacka om att helt sakna moral.

"And yet in a sworn declaration in court, Dan insisted not one factual error was brought to his attention online or via media.

Despite his own Twitter feed + airport interview on video showing he acknowledged one major error.

The estate really should've lodged a perjury motion."

https://twitter.com/MJJRepository/status/1491499362509328387/photo/1

Att Robson och Safechuck begått mened flertalet ggr visste vi sedan tidigare, nu har alltså Dan Reed anslutit sig som lögnare under ed också, jisses.

Följande respons till Reed av journalisten Charles Thomson är klockren. Om media brydde sig om att faktiskt göra research att rapportera bägge sidor av myntet istället för att bara tjäna enkla pengar genom att posta anti-Jackson artiklar skulle allmänheten ha bättre underlag på fötterna gällande anklagelserna.

Glömt fotoalbumet med nakna småpojkar de hittade vid razzian på Neverland 2003?
Citera
2024-04-26, 22:41
Medlem
Deepdeepinsides avatar
Han var ett sjukt monster som våldtog vita barn. Vita pojkar var hans "nisch". Otroligt äckligt vider. Han brukade stoppa in sin äckliga tunga i vit pojkröv. Ni alla som försvarar honom är inte helt friska i huvudet. Tänk på alla vita barn han har stoppat in sin äckliga blekta kuk i och sprutat i nästa gång ni lyssnar på hans retarderade pedofilmusik.
Citera
2024-07-26, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
En av sakerna som gör att jag tror på åtminstone den ena killen är att han säger "It felt nice" och liknande. Det var först i vuxen ålder han insåg att han har utsatts för ett övergrepp, vilket förmodligen är ganska vanligt. Om han är en bluff hade han nog snarare sagt att det var otäckt men att han inte vågade säga något.

En annan grej som inte är ett bevis men som är anmärkningsvärd är att Michael aldrig lät några fula eller tjocka barn sova över. Det var alltid smala vita pojkar i tioårsåldern. Antingen är det en otrolig slump, eller så var det en sexuell preferens.

Jag håller med.
Pojkar som utsätts för sexuella övergrepp kan ofta tycka att det känns skönt och skämmas långt efteråt för att de t ex fick erektion från det. Men det är i vuxen ålder som man inser hur fel det faktiskt var och känner en genuin skam över det. Män är säkerligen mer benägna att hålla det inom sig, förneka, rationalisera, och gömma sig från vad som hände.

MJ har skamlöst utnyttjat unga pojkar som ville vara nära den stora ikonen. Han arbetade efter medvetna planer att hålla barnen borta från föräldrarna och hur de skulle undgå upptäckt. Vidrigt. Att ens sova i samma säng med småpojkar och inte (vilja) förstå felet i det räcker gott och väl för att få ett rykte om sig som sexuellt avvikande. Eller att spendera all sin lediga tid runt andras barn. Det gör inte en normal, frisk vuxen man. Eller att hålla ett barns hand dygnet runt ute i det offentliga. Som om man vore ett kärlekspar.

Jag tror inte att han var en genomond person. Men en trasig person som tog sig alla friheter ett kändisskap kan och med tiden blev råare i sina sätt att hitta och utnyttja pojkar, och inte verkade kunna eller vilja förstå omvärldens reaktioner och sätta upp lämpliga försvar för att skapa distans mellan sig själv och den typen av händelser/rykten. T ex att sluta att umgås med barn och unga pojkar.
Senast redigerad av DoldZebra 2024-07-26 kl. 21:25.
Citera
2025-02-21, 20:10
Medlem
Man-At-Armss avatar
”Leaving Neverland” får två uppföljare:
Citat:
Filmen med undertiteln ”Surviving Michael Jackson” fortsätter att följa de två män som anklagat Jackson för att ha utnyttjat dem sexuellt när de var barn.
Citat:
Den timslånga uppföljaren får premiär på Storbritanniens Channel 4 den 18 mars, rapporterar Variety.
Citat:
Det planeras även för en tredje och sista del i dokumentärserien som ska skildra Robsons och Safechucks rättegång mot Jacksons dödsbo, en rättegång som är förväntas inledas nästa år.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/rP46b8/michael-jackson-dokumentar-far-uppfoljning
Citera
2025-03-23, 10:54
Medlem
Amors avatar
Är på något sätt otäckt med alla fans som stöttar honom. De ser honom som någon slags helgon som bara vill alla väl, samt att han vill ta tillbaka sin egna dåliga barndom. Väldigt krystade förklaringar till hans osunda relationer med unga pojkar. Oavsett bevisläget finns det väl hur mycket indicier som helst att han har haft konstiga saker för sig.

Förstår den psykologiska mekanismen. När man har investerat mycket känslomässigt att ha honom som idol, vill man till varje pris att han inte ska vara skyldig.

Jag tycker dock man borde ta det som en läxa, att man inte ska skaffa sig mänskliga idoler som man lyfter till skyarna vad de än gör. Jackson precis som alla andra kändisar är bara människor som kan göra lika vidriga saker som alla andra.
Citera
2025-03-23, 11:15
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Är på något sätt otäckt med alla fans som stöttar honom. De ser honom som någon slags helgon som bara vill alla väl, samt att han vill ta tillbaka sin egna dåliga barndom. Väldigt krystade förklaringar till hans osunda relationer med unga pojkar. Oavsett bevisläget finns det väl hur mycket indicier som helst att han har haft konstiga saker för sig.

Förstår den psykologiska mekanismen. När man har investerat mycket känslomässigt att ha honom som idol, vill man till varje pris att han inte ska vara skyldig.

Jag tycker dock man borde ta det som en läxa, att man inte ska skaffa sig mänskliga idoler som man lyfter till skyarna vad de än gör. Jackson precis som alla andra kändisar är bara människor som kan göra lika vidriga saker som alla andra.

Ja.
Jag kan absolut tänka mig att uppföljaren till Leaving Neverland inte kan mäta sig med första filmen, men det känns som MJ's fans har röstat satan på imdb där filmen i skrivandet stund har betyget 4.5/10
Fast och andra sidan:
The Guardian:
Citat:
Dan Reed’s world-rocking 2019 documentary detailed the experiences of survivors Wade Robson and James Safechuck – perhaps too definitively for this sequel to have anything new to say. If only it had waited for their trial …

Citat:
The film’s closing caption tells us that the big trial, as opposed to these pernickety preliminaries establishing whether there is a case to answer, will take place in 2026. Leaving Neverland 2, which has arrived six years after the original film, might as well have waited seven.
Tidningen ger Leaving Neverland 2: Surviving Michael Jackson 3/5 och kan tänka mig att uppföljaren blir lite av en axelryckning, men vafan 4.5...

https://www.theguardian.com/tv-and-radio/2025/mar/18/leaving-neverland-2-surviving-michael-jackson-review-dan-reed
Citera
2025-03-23, 11:33
Medlem
Minns när Michael Jackson höll på med pojkarna, bjöd in till sin stora mansion där han hade inrett med lekparkar och leksaker precis överallt. Han var vuxen sedan länge, men utåt sett fortfarande yngre tonåring som gillade att umgås med pojkar 7-14 år gamla och gjorde dem till sina närmaste kompisar. Delade sovrum, säng och allt annat med dem.

Det höll på ett tag innan första skvallret kom ut, att det rörde sig om pedofili, att han idkade sex med pojkarna.

Världen splittrades mellan de som inte ville tro på ryktena och de som trodde på ryktena.

Han tappade mycket av sin trovärdighet, sin popularitet och gick alltmer in i en isolering. Det var någonstans där också som han kämpade med att inte betraktas som homosexuell. Gifte sig, men verkade inte fullborda äktenskapen. Skaffade surrogatmoder och fick "egna" barn som han givetvis köpt för pengar.

Det var väldigt mycket om pengar med Michael, det var en period där han drunknade i pengar och strödde fritt omkring sig för att leva ett liv där han fick fullt utlopp för alla sina egna önskemål och fantasier.

Även det här med att bleka sin egen hud för att bli ljusare och hans plastikoperationer för att förändra sitt utseende, men som misslyckades då han kombinerade operationerna med drogmissbruk och förstörde sin näsa.

Mot slutet såg han ut som ett monster, men han var vit. Det är något märkligt sjukt i att ha en sådan vilja att gå från att vara svart till att vara vit.

Det var mycket märkliga saker som hände inom Michael ända sedan hans ganska annorlunda uppväxt. Han var en populär stjärna från barnsben. Det gick även rykten om att hans egen familj begick sexbrott mot honom, men själv så tror jag inte riktigt det stämmer. Ryktena om Michael snurrade på allt vildare så till slut inser man att det var inte mycket längre som var sant om Michael vilket är lite synd för där finns mycket intressant att studera i hans liv.

Själv slutade jag lyssna på Michael Jackson när jag insåg att han verkligen var en pedofil. Självklart kan man inte stödja hans agerande mot pojkarna, det var inte bara en pojke utan tjogvis. Verkar som att Michael blev mer eller mindre kär i vissa av pojkarna som kom att leva med honom längre perioder.

Bokstavligen talat så åkte föräldrarna dit med sina pojkar och glatt lämnade av dem för att de skulle leva med Michael någon dag/dagar/veckor. I vissa fall tror jag de förstod och agerade, men då köpte Michael deras tystnad med oerhörda höga summor. Vi snackar inte om tusentals kronor utan om många miljoner kr till envar av offren som sedan givetvis inte gick vidare med rättegång.

På så sätt blev övriga världen lite utlämnat, vi fick aldrig chansen att verkligen veta sanningen. För Michael köpte tystnad för oerhörda mängder pengar. I fall med pedofili så handlar det nästan till 100% om att vittnen ska våga berätta vad de upplevt.
Citera
2025-03-23, 18:40
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor

De värsta sorternas förövare försvaras alltid med näbbar och klor av närstående som helt enkelt vägrar tro något sådant. Det är en vanlig försvarsmekanism. Det är exakt samma sak i det här fallet, bara i mycket större skala.

Det finns rätt tvivelaktiga omständigheter bakom både Robson och Safechuck, och dessutom har de motsagt sig själva på helt centrala punkter av sina berättelser, så deras trovärdighet går att ifrågasätta. Men det finns desto mer intressanta målsäganden, såsom Jordan Chandler. Att Jackson verkligen var pedofil råder det inga som helst tvivel om. Det enda man behöver veta för att förstå det är att han hade små barn bakom stängd sovrumsdörr, med alarmsystem i korridoren så det hördes ifall någon skulle närma sig rummet. Dessutom exponerades barnen för grov porr och dylikt där inne.

Om en vuxen gör sig själv till ett barn, mestadels omger sig med barn och väljer ut vissa små ”favoriter” åt gången är det väl inget snack om saken, särskilt inte när alla så kallade förhållanden med jämnåriga kvinnor är totalt asexuella och aromantiska. Jackson växte upp i den världen, han utsattes själv som barn, och hans referensramar blev aldrig någonsin normala efter det. Flera barn vittnade om detta, och betalades sedan ”hush money”.

Oavsett vad man tycker om musiken måste man tillstå att det inte fanns något normalt över människan överhuvudtaget. Ett gränslöst pundarfreak som byggde nöjespark och zoo runt sitt mansion, och konstant gick runt i avföring som konsekvens. Dessutom är det alltså tveklöst så att han våldtog barn.
Citera
2025-03-29, 00:17
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Om ryktet verkligen stämmer så får man väl hoppas att konkreta bevis presenteras i denna uppföljare. Spekulationer och indicier räcker inte, om man vill ha ett slut på den här historien.
Citera
2025-03-29, 18:03
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren
Om ryktet verkligen stämmer så får man väl hoppas att konkreta bevis presenteras i denna uppföljare. Spekulationer och indicier räcker inte, om man vill ha ett slut på den här historien.
Inte så mycket nyheter, snabbscrollade igenom uppföljaren även om jag uppskattade originalet. Snarare handlade den om reaktionerna på ursprungliga Leaving Neverland, samt om männens stämning av mjs dödsbo.

För alla idioter som mot förmodan fortfarande tvivlar. https://www.youtube.com/watch?v=Hlu8-JavZ8I
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in