2020-06-20, 22:28
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillstark
Jag känner mig inte särskilt hypad, jag spelade väldigt mycket PS2 och PS3 när det begav sig men skippade PS4 eftersom det inte kom några exklusiva spel jag var intresserad av. Jag såg fram emot ett nytt Silent Hill men det sket sig ju. Det känns som att exklusiviteten är borta nu när alla spel ändå släpps till PC efter ett år eller två för att maximera vinsten.

Sen har vi ju det nya fenomenet med PRO-versioner, vill man köpa en konsol som blir utdaterad inom samma generation?

Jag är mer sugen på att bygga en sjysst PC, vill jag spela i soffan är det bara att kånka in den i vardagsrummet och ansluta till TV:n och en handkontroll.

Ja det är ingen som kommer övertala dig om att köpa en ps5, är du mer sugen på PC så kör du det istället.

Man kan också köra båda om man vill, en ps5 kommer kosta som ett bra grafikkort typ.

Orkar du vänta 1-2 år på vissa spel är det ju inget problem.
Citera
2020-06-20, 23:25
Medlem
Lillstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Ja det är ingen som kommer övertala dig om att köpa en ps5, är du mer sugen på PC så kör du det istället.

Man kan också köra båda om man vill, en ps5 kommer kosta som ett bra grafikkort typ.

Orkar du vänta 1-2 år på vissa spel är det ju inget problem.

Jag ska vänta och se vad priserna hamnar på, både för PS5 och nya generationens nVidia-kort samt begagnatpriserna.

Jag är mest sugen på att börja med VR och då är en PC ett bättre val, den jag har nu uppfyller inte minimikraven men man måste ju inte ha det allra värsta heller när man uppgraderar.
Citera
2020-06-20, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumbaZ
Vart köper man begagnade spel till bästa pris?
Jag har aldrig ägt en PlayStation, men tänker helt klart köpa mig ett PS5.
Så med andra ord har jag en hel del PS4-spel att plöja igenom

Vänta nu, du ska alltså köpa en PS5:a för att lira PS4spel på? eller tycker du att utbudet av PS5spel kommer vara så magert i början och det är därför du skall lira PS4spel?
Citera
2020-06-21, 08:40
Medlem
dumbaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Vänta nu, du ska alltså köpa en PS5:a för att lira PS4spel på? eller tycker du att utbudet av PS5spel kommer vara så magert i början och det är därför du skall lira PS4spel?
Jag vill spela igenom spel som Horizon Zero Dawn, Marvel's Spider-Man etc innan jag hoppar på sequel
Citera
2020-06-23, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Jag har SSD i min Ps3 🤪

Din ps3 tar dock inte till vara på samma snabba hastighet som ps5 kommer göra med m.2 minnet som lär vara inbyggd på moderkortet. Det skall dessutom vara dubbelt snabbare ssd kort än Xbox series x har.
Senast redigerad av lonian 2020-06-23 kl. 06:11.
Citera
2020-06-23, 10:27
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Din ps3 tar dock inte till vara på samma snabba hastighet som ps5 kommer göra med m.2 minnet som lär vara inbyggd på moderkortet. Det skall dessutom vara dubbelt snabbare ssd kort än Xbox series x har.
Detta fattar väl jag också, vad tror du egentligen.

Men personen lyfte fram att det var SSD!!
Citera
2020-06-25, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Laddtider nämner vissa men det är ju inte så det är ett problem i vanliga fall på PS4, vissa spel tar ett tag att ladda vid starten, typ GTA eller Fortnite men väl inne i spelen så laddar ju aldrig något typ och i den mån det gör det så är det ju sekunder vi pratar om, inte så att en cut-scene i typ Dayz Gone tar 1,5 minut att ladda?

Nej, jag begriper verkligen inte hypen.

Du har inte spelat Destiny iaf, det hör jag det.
Citera
2020-06-25, 17:35
Medlem
jokern.festar.runts avatar
Det blev alltså inget PS5 Pro till lanseringen?
Citera
2020-06-25, 19:22
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jokern.festar.runt

Nä hade du förväntat dig det ? Maskinen som de släpper till vintern är riktigt kapabel även om den nu råkar vara en 16-18% svagare än Xboxen. En pro version av Playstation och Xbox ligger nog 4 år fram i tiden.
Citera
2020-06-28, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokern.festar.runt

Om det blir en pro så vänta in halvvägs till ps6 kommer.
Citera
2020-07-08, 10:53
Medlem
Köpa PS5 på launch day

Hur stor är chansen att kunna ta hem en ps5 från butik utan att göra en pre order?
Citera
2020-07-08, 11:02
Medlem
Cannibalizations avatar
Hur har det sett ut historiskt, med PS4 t.ex?

Torde ju vara lite svårare nu med tanke på att produktionen kan ha störts på olika sätt iom coronan.

Sen beror det på vad prislappen landar på, vilka spel som släpps vid release osv.

Om du vill ha en samma dag som den släpps så ska du givetvis förboka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in