2020-07-08, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skoda174728
Hur stor är chansen att kunna ta hem en ps5 från butik utan att göra en pre order?

Vad ska du spela om du har en ps5? Finns de inga spel så är de väl hyfsat meningslöst med att köpa en Ps5 och då är väl chanserna rätt stora att de går att köpa då de är dyra men hyfsat onödiga.
Citera
2020-07-08, 11:03
Medlem
lugnbaralugns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoda174728
Hur stor är chansen att kunna ta hem en ps5 från butik utan att göra en pre order?

Cirka 6.3
Citera
2020-07-08, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Vad ska du spela om du har en ps5? Finns de inga spel så är de väl hyfsat meningslöst med att köpa en Ps5 och då är väl chanserna rätt stora att de går att köpa då de är dyra men hyfsat onödiga.

Det verkar ju bli bakåtkompatibelt för de PS4 spel som ligger på top 100 listan över speltid samt spel som ansöker om PS4-certifiering efter maj-juni 2020.
Enligt eurogamer (https://www.eurogamer.net/articles/ps5-backwards-compatibility-ps4-compatible-playstation-6300)

Men hur har det varit tidigare med PS3 och PS4? Hade de något att erbjuda spelmässigt vid lansering? De var ju inte bakåtkompatibla.
Jag var ca. 2 år efter med att köpa båda.
Citera
2020-07-08, 11:30
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnbaralugn
Cirka 6.3

Procent eller odds?
Citera
2020-07-08, 11:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brynjolf
Det verkar ju bli bakåtkompatibelt för de PS4 spel som ligger på top 100 listan över speltid samt spel som ansöker om PS4-certifiering efter maj-juni 2020.
Enligt eurogamer (https://www.eurogamer.net/articles/ps5-backwards-compatibility-ps4-compatible-playstation-6300)

Men hur har det varit tidigare med PS3 och PS4? Hade de något att erbjuda spelmässigt vid lansering? De var ju inte bakåtkompatibla.

PS3 var bakåtkompatibel - PS4 var det inte men hade Battlefield 4 samt några sporttitlar som launch title om jag inte minns fel - och ett par titlar mer riktade mot de yngre som Knack och nån Legotitel (vilken iofs var rolig)..

Angående PS5 är det väl bara att boka ett - det bör väl gå att avboka om man ångrar sig när det börjar närma sig betalning
Citera
2020-07-08, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brynjolf

Ja när de kommer till ps4 så väntade jag ett par år jag också, dels för priset och dels för spelen, de fanns ju inte mycket alls.

Förstår inte riktigt grejen med att ha ett ps5 just för att kunna spela ps4-spel, de är säkert samma personer som köpte den nya ps4 efter redan haft en, men vet inte hur bra det där slog igenom.
Citera
2020-07-08, 12:16
Medlem
Flufffens avatar
Du får räkna med att ställa dig i kö redan dagen innan åtminstone. Jag kan berätta hur det såg ut när jag köade för PS4.

Jag ställde mig i kö kl 00:00 utanför Elgiganten inför PS4 släppet, redan då var där ca 20 pers. Det bjöds på bira, glögg och annat gott. Stämningen var god trots kylan. Alla respekterade kön likt de Svenssons vi är . Det ploppade upp nya människor hela tiden. Mellan 05:00 - 06:00 kom där en jävla massa folk, men de var för sent ute. Vid denna tidpunkt var det redan över 100 pers i kö.

Någon timme innan butiken öppnade så kom några ur personalen ut och bjöd på kaffe och lussebullar, samtidigt som man delade ut nummerlappar till de 50 första, för att garantera en konsol till de som köat. Jag fick nummer 28.

Sådär en 30 minuter innan öppning så kom den stora massan, ingen ställde sig i kö, de samlades vid dörrarna. Omedvetna om att personalen redan delat ut nummerlappar till kö-folket. De trodde att de kunde rusa till kassan men icke!

Ingen nummerlapp, ingen konsol. Många besvikna miner och ledsna barn . "ÅÅÅÅÅÅH!!!! JAG SA JU ATT VI SKULLE KOMMIT TIDIGARE PAPPA! Buhuuuu "

Allt som allt så var det en trevlig upplevelse faktiskt. Lite feststämning över det hela.
Senast redigerad av Flufffen 2020-07-08 kl. 12:20.
Citera
2020-07-08, 12:36
Medlem
Jackdawcrests avatar
6 månader bör man vänta så att alla "fel" hinner fixas. Glöm inte att fläkten i PS4:an lät som en vindturbin.
Citera
2020-07-08, 13:16
Moderator
^Eazs avatar
Sammanfogade två trådar om PS5, behöver inte en separat tråd för varje fråga.
/Mod
Citera
2020-07-08, 13:17
Medlem
Vobblers avatar
Jag brukar aldrig köpa "launch-modellen" av konsoler, man får alltid en massa barnsjukdomar med på köpet. Bättre att vänta på revision två eller tre.
Citera
2020-07-08, 15:40
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Jag brukar aldrig köpa "launch-modellen" av konsoler, man får alltid en massa barnsjukdomar med på köpet. Bättre att vänta på revision två eller tre.

Tvärtom för min del faktiskt , köpte launch PS3 och launch PS4 och båda tuffar på än idag.
Citera
2020-07-08, 16:03
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Tvärtom för min del faktiskt , köpte launch PS3 och launch PS4 och båda tuffar på än idag.

När jag tänker efter köpte jag också en PS3 dag ett, den där tunga rackaren som vägde typ 10 kilo.
Tyvärr la blu-ray-spelaren av efter sex månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in