Du får räkna med att ställa dig i kö redan dagen innan åtminstone. Jag kan berätta hur det såg ut när jag köade för PS4.
Jag ställde mig i kö kl 00:00 utanför Elgiganten inför PS4 släppet, redan då var där ca 20 pers. Det bjöds på bira, glögg och annat gott. Stämningen var god trots kylan. Alla respekterade kön likt de Svenssons vi är

. Det ploppade upp nya människor hela tiden. Mellan 05:00 - 06:00 kom där en jävla massa folk, men de var för sent ute. Vid denna tidpunkt var det redan över 100 pers i kö.
Någon timme innan butiken öppnade så kom några ur personalen ut och bjöd på kaffe och lussebullar, samtidigt som man delade ut nummerlappar till de 50 första, för att garantera en konsol till de som köat. Jag fick nummer 28.
Sådär en 30 minuter innan öppning så kom den stora massan, ingen ställde sig i kö, de samlades vid dörrarna. Omedvetna om att personalen redan delat ut nummerlappar till kö-folket. De trodde att de kunde rusa till kassan men icke!
Ingen nummerlapp, ingen konsol. Många besvikna miner och ledsna barn

. "ÅÅÅÅÅÅH!!!! JAG SA JU ATT VI SKULLE KOMMIT TIDIGARE PAPPA! Buhuuuu

"
Allt som allt så var det en trevlig upplevelse faktiskt. Lite feststämning över det hela.