2020-06-19, 12:00
Medlem
Kolonns avatar
Den enda nackdelen jag ser just nu är att den verkar vara ganska stor ?
Citera
2020-06-19, 21:58
Medlem
Poddes avatar
Jag kommer nog inte klara sv att hålla mig, köper antagligen direkt.
Citera
2020-06-20, 06:12
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Detta med priset är nog inte så kinkigt i Sverige då de yngre är vana att ta nya mobiltelefonen på avbetalning.

Jag kommet själv att slanta upp extra för att få den fulare modellen då jag är bakåtsträvande och vill äga spelen på skiva fortsatt.
PS Now fungerade mycket bra den vecka jag testade i fjol, så Sonys plan att få allt fler att prenumerera på spel är en solid plan.
Citera
2020-06-20, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Du missförstår. Jag tror också att priset landar på 6. Däremot tror jag på att försäljningen kommer floppa dramatiskt. Sedan har jag inte alls fel, det är du som har fel. Jag själv precis som många av personer jag känner köpte ps3 för jailbreakens skull, att man kan köra lite vad man vill på sin PS3, t ex flertalet emulatorer etc. Så fel har jag inte det har du. Sedan visst är spelen billiga till PS5 så kanske du får rätt att det inte kommer spela så stor roll och det ändå blir en succe. Billiga = 150-200kr styck i början. Det tror jag dock inte på alls.

Försäljningen kommer floppa totalt?? Jag är villig att betta en röding på att PS5 kommer sälja slut överallt så fort det levereras till butik i minst ett halvår efter release. Sätter du emot? 😉
Citera
2020-06-20, 08:44
Medlem
Fyllefyllots avatar
Är det bara jag som verkligen inte förstår hypen alls kring det här med "next-gen"?

Bakåtkompatibel i någon mån, de var väl många av topp100-spelen från PS4 som ska gå att köra på PS5 men det suger. Det är 2020, den borde vara 100% bakåtkompatibel med alla PS1, PS2, PS3 och PS4-spel. Där hade man haft något. Kontrollen och förmodligen alla tillbehör till PS4 är det väl bara kasta åt helvete, man ska slanta upp vad som förmodligen blir 4-5K för det här den dagen det kommer (och då har man inte ens räknat med att man ju måste köpa minst ett spel på släppdagen också, samt något headset). Vi hamnar väl uppåt 6-7K här?

Sen ska jag alltså sitta och lira det här på vad som förmodligen är en 1080p-tv för inte är det procentuellt sett många som sitter på 4K än.

Så när man sitter där med sin nya PS5 med random spel och lirar på sin 1080p-tv 6-7K fattigare, kommer man ens att se eller märka någon skillnad alls? Laddtider nämner vissa men det är ju inte så det är ett problem i vanliga fall på PS4, vissa spel tar ett tag att ladda vid starten, typ GTA eller Fortnite men väl inne i spelen så laddar ju aldrig något typ och i den mån det gör det så är det ju sekunder vi pratar om, inte så att en cut-scene i typ Dayz Gone tar 1,5 minut att ladda?

Nej, jag begriper verkligen inte hypen.
Citera
2020-06-20, 09:16
Medlem
Burken89s avatar
Släng upp din ps4 på blocket eller liknande så får du in minst hälften av vad ps5 kommer kosta (ca).

Det räcker att PS5 kommer ha en ssd. Bara det borde göra dig hyped på sitt köpa en. Förstår du möjligheterna med en SSD istället för vanlig klassisk HDD?
Citera
2020-06-20, 10:52
Medlem
dumbaZs avatar
Vart köper man begagnade spel till bästa pris?
Jag har aldrig ägt en PlayStation, men tänker helt klart köpa mig ett PS5.
Så med andra ord har jag en hel del PS4-spel att plöja igenom
Citera
2020-06-20, 10:53
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burken89
Släng upp din ps4 på blocket eller liknande så får du in minst hälften av vad ps5 kommer kosta (ca).

Det räcker att PS5 kommer ha en ssd. Bara det borde göra dig hyped på sitt köpa en. Förstår du möjligheterna med en SSD istället för vanlig klassisk HDD?
Jag har SSD i min Ps3 🤪
Citera
2020-06-20, 10:56
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:

825gb eller något, det är ju inget, det behövs ju 50% till, minst.
Citera
2020-06-20, 10:59
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
825gb eller något, det är ju inget, det behövs ju 50% till, minst.

What? Hänger inte med riktigt
Citera
2020-06-20, 11:59
Medlem
Luckyhorses avatar
Citat:

SSD är en riktig skatt alltså, kommer ihåg när jag köpte min första ssd för några år sen för att endast ha windows på den. Man vänjer sig rätt snabbt med att starta igång datorn på sekunder så man blir förvånad om man startar en utan. Har 1.5 Terrabyte ssd delat på 2 till för alla spel nu för tiden och det är ju helt underbart
Citera
2020-06-20, 20:23
Medlem
Lillstarks avatar
Jag känner mig inte särskilt hypad, jag spelade väldigt mycket PS2 och PS3 när det begav sig men skippade PS4 eftersom det inte kom några exklusiva spel jag var intresserad av. Jag såg fram emot ett nytt Silent Hill men det sket sig ju. Det känns som att exklusiviteten är borta nu när alla spel ändå släpps till PC efter ett år eller två för att maximera vinsten.

Sen har vi ju det nya fenomenet med PRO-versioner, vill man köpa en konsol som blir utdaterad inom samma generation?

Jag är mer sugen på att bygga en sjysst PC, vill jag spela i soffan är det bara att kånka in den i vardagsrummet och ansluta till TV:n och en handkontroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in