2020-06-19, 10:19
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Noen som vet mer om det her:

Kripos er interessert i 50 år gammel ... - Oppland Arbeiderblad
https://www.oa.no › kripos-er-interessert-i-50-ar-gammel-sak-fra-gjovik
I slutten av mai henvendte Kripos seg til Arkivverket for å få tilgang på vaktjournaler skrevet av politiet på Gjøvik i 1970.

Mye føyer seg inn i en rekke. Det har du rett i.

Får ikke lest artikkelen, men står det at det har sammenheng med AEH saken? Det var i så fall kort tid etter bryllupet mellom AE og T.
Citera
2020-06-19, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Det gjenstår å se om hendelsen på Gjøvik er relevant i denne saken. TH kan f.eks. ha vært innvolvert i et slagsmål, det gikk livlig for seg på bygdefestene. Skal det i såfall brukes mot ham - 50 år senere?

Slagsmål med sin fru kanskje? Noe har fattet interesse hos Kripos.
Citera
2020-06-19, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Får ikke lest artikkelen, men står det at det har sammenheng med AEH saken? Det var i så fall kort tid etter bryllupet mellom AE og T.

6 måneder omtrent. Står inget i artikkelen om dette, men skal man legge folkesnakk til grunn, så gjør man seg sine tanker.
Citera
2020-06-19, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrepipperi
Man behøver ikke være enig om alt, men noen gode poeng har Kornblomst hatt. Det skal hun ha.

Takker for støtte!

Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Tiltredes.

Punkter verd å merke seg:

*Ektepakten, som inneholder en høyst uvanlig skjevfordeling. Mange måper over denne.
*Hint om vittneavhør som beskriver "turbulens", mulig ett forfinet ord for noe mørkere?
*Brev fra datteren der et økenamn omtales, "en nedsettende karakteristikk" barna brukte om sin mor.
*Signerte separasjonspapirer funnet. Etter bastante uttalelser fra barn og familie om at dette aldri var tema. Eneste de har vist til er "turbulensen" 30 år tilbake i tid. Nå snakker vi 10 år tilbake.
*Innmeldelse i en gruppe på Facebook, 8.mars 2018, kvinnedagen. Innmeldt av en venninne. I tillegg sitter politiet på opplysninger om at AEH søkte etter bosted på nett.
*En x-svåger som har kjent dem siden ungdomsårene sier at han tror det dreier seg om konedrap
*Tom Hagen er siktet for drap eller medvirkning til drap
*Etterforskningen er pågående, med full styrke. Drapshypotesen er ikke svekket, det snakkes om nye bevis.

Pen oppsummering. Politiet har tatt rett mann. Jeg tror saken vil bli oppklart.
Citera
2020-06-19, 10:50
Medlem
Hva faen er denne hendelsen på 90 tallet. Er det utroskap med broren eller hva.

Det jeg har forstått som vedlig solid informasjon er at motiv anses for å være generell undertrykkelse. TH har undertrykt AEH ved å gi henne lite penger i alle år. En ovn til 70000 endrer ikke på det.
Citera
2020-06-19, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus

Jeg får heller ikke lest artikkelen. Såvidt meg bekjent, har heller ingen greide å finne noe relevant i avisenes arkiver. Jeg har imidltidertid henvendt meg til anerkjent lokalhistoriker og pressemann på Gjøvik. Han hadde sitt virke i en av de to lokalavisene, både før og lenge etter denne "hendelsen".
Senast redigerad av Akershus 2020-06-19 kl. 11:04.
Citera
2020-06-19, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ingen GM er så dum at han på forhånd poster noe på FB som kan felle han.
Det må være en GM som har sett de bildene på hans FB og som tydeligvis må ha trodd at politiet er dumme hvis GM trodde at vedkommende skulle bli mistenkt av politiet pga det bildet som vedkommende postet og pga valgt dato for forbrytelsen mot AEH.

Ja du har rett! Jeg er absolutt åpen for den teorien også.
Citera
2020-06-19, 11:31
Medlem
Minnimuss avatar
TIDSLINJE 31.10. 2018
Lagt til flere opplysninger, fete typer.
Kun hendelser som er bekreftet i media. Enkelte ubekreftede opplysninger på person står med ? bak.

nn:nn (beskrevet som like før 8:45) Anrop til AEH fra lønningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lønningsansvarlig Futurum. Besvart
09:02 TH reiser til Futurum (ca tid 09:02 - 09:07 VG Podcast 18.6.2020)
09:05 Bil rygger inn gangvei fra fiskeplassen
09:06 Anrop fra AEH til datter HHB1 (omtalt som 3 sek samtale/VG Podcast 18.6.2020)
09:10 - 09:15 TH ankommer Futurum (video)
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere uvisst når
09:14 Anrop fra AEH til sønn TEH. Besvart. Siste kjente livstegn.
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart. Fulgt opp med SMS, heller ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH møter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset
Citera
2020-06-19, 11:35
Medlem
T34Panzers avatar
Hon ville alltså ut ur äktenskapet redan för flera år sedan. Precis som flera av hennes vänner sagt. Men den snåle girige jäveln skrev aldrig under.

” Enligt flera säkra källor ska polisen ha hittat skilsmässopapper under en husrannsakan i paret Hagens hus. Papperna ska vara daterade flera år innan hustruns försvinnande och vara signerade av hustrun, men inte av miljardären.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vPgvM/uppgifter-skilsmassopapper-hittades-hos-hagen

Det känns ju mer och mer sannolikt att det är Tom Hagen själv som ligger bakom hennes försvinnande/död. Vilket jag trott från början, och vidhåller. Hoppas bara att dom lyckad lösa detta och att han hamnar bakom lås och bom.
Citera
2020-06-19, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Ja, har hørt podcastene, men fant ikke dette skrevet noe sted. Men har det fremkommet info om de skoene TH brukte når han kom hjem fra Futurum - klarte politiet å spore disse? Og er det mulig å utføre en slik handling, som visstnok bar preg av at det var kamp på stedet, ved å kun tråkke 9 ganger i et hus? Det er jo knapt 3 m en vei hvis man går med vanlige skritt? Kan bakhonen stamme fra et sagbruk?

Årsaken til til at det kun er 9 spor, er at det er staget. Skulle nok ha tråkket litt mer rundt med de kjipe Sproxene han kjøpte på Sparkjøp, den godeste TH
Citera
2020-06-19, 11:43
Medlem
Jeg ser Fru Falkevik Hagen i live, men med dårlig helsetilstand.

Stedet hvor hun blir kidnappet er i hennes eget hjem, men - i sør er stedet der hun holdes bevoktet.
Etter kidnappingen har hun reist først to ganger i østlig retning, og deretter en gang sydover.

Fru Falkevik Hagen holdes bevoktet i nærheten av vann ( turbulent vann med bølger ).
Vannet jeg ser ligger i retning sør for der hun holdes kidnappet.
Vannet jeg ser er også sideveis - ved vest til bygningen - og vannet passerer også foran på bygningen ( litt bredere enn det er ved vest ).
Stedet hvor hun holdes innelåst ligger sør for stedet hun ble kidnappet, og det er fire bygninger ved siden av hverandre.
Rundt bygningen er det svært få trær.

Men jeg ser to grønne trær etter hverandre ( som i retning Nord – Sør ) og et tredje tre lenger unna.

Jeg ser en innsjø ( vann ), omgitt av tre åser, og det er mange mennesker på bredden.
Jeg ser også en stor betongplate.
På betongplaten ser jeg også en parabol ( og det er noe som er grønnfarget i nærheten av den).
Hun holdes i et fluktsikkert rom nær en innsjø, og denne innsjøen er omgitt av tre åser.
Deretter ser jeg at stedet hvor kidnapperne holder henne – disse rommene er blendet og mørke utenfra.
Stedet har en inngang i vestlig retning.

Fru Falkevik Hagen blir holdt kidnappet av en mann.
Personen som står bak kidnappingen, er en bekjent av familien hennes, og vedkommende har høy rang og uniform.

Menneskene som vokter henne jobber også med avlytting og rekognosering.

Hun blir holdt i live, og familien hennes ønsker å få henne tilbake.
Hun er bevoktet 24 / 7 / 365.
Hun er omgitt av tålmodighet, og dette drar ut på tid.

Fru Falkevik Hagen er ikke målet for kidappingen, ikke engang løsepengene, men de utenlandske kidnapperne - partnerne - vil heller ha et avslag ( beslutningsendring ) og det er ett mål til – dette er et politisk mål - deretter vil løsepengene bli overført - og det vil være det siste som skjer i saken før hun kommer tilbake.

Jeg ser at denne kidnappingen er sammenflettet med politiet, det er grunnen til at etterforskningen går så sakte, og at dette tar svært lang tid.
I sør ser jeg politiet.
Jeg ser fra dette stedet i sør et politi ( sikkerhetsvakter ) med høy rang ( hierarki ).

Mannen til fru Falkevik Hagen er medlem av en interessegruppe som gradvis vil bli knust ...
Citera
2020-06-19, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nameless-5
Jeg ser Fru Falkevik Hagen i live, men med dårlig helsetilstand.

Stedet hvor hun blir kidnappet er i hennes eget hjem, men - i sør er stedet der hun holdes bevoktet.
Etter kidnappingen har hun reist først to ganger i østlig retning, og deretter en gang sydover.

Fru Falkevik Hagen holdes bevoktet i nærheten av vann ( turbulent vann med bølger ).
Vannet jeg ser ligger i retning sør for der hun holdes kidnappet.
Vannet jeg ser er også sideveis - ved vest til bygningen - og vannet passerer også foran på bygningen ( litt bredere enn det er ved vest ).
Stedet hvor hun holdes innelåst ligger sør for stedet hun ble kidnappet, og det er fire bygninger ved siden av hverandre.
Rundt bygningen er det svært få trær.

Men jeg ser to grønne trær etter hverandre ( som i retning Nord – Sør ) og et tredje tre lenger unna.

Jeg ser en innsjø ( vann ), omgitt av tre åser, og det er mange mennesker på bredden.
Jeg ser også en stor betongplate.
På betongplaten ser jeg også en parabol ( og det er noe som er grønnfarget i nærheten av den).
Hun holdes i et fluktsikkert rom nær en innsjø, og denne innsjøen er omgitt av tre åser.
Deretter ser jeg at stedet hvor kidnapperne holder henne – disse rommene er blendet og mørke utenfra.
Stedet har en inngang i vestlig retning.

Fru Falkevik Hagen blir holdt kidnappet av en mann.
Personen som står bak kidnappingen, er en bekjent av familien hennes, og vedkommende har høy rang og uniform.

Menneskene som vokter henne jobber også med avlytting og rekognosering.

Hun blir holdt i live, og familien hennes ønsker å få henne tilbake.
Hun er bevoktet 24 / 7 / 365.
Hun er omgitt av tålmodighet, og dette drar ut på tid.

Fru Falkevik Hagen er ikke målet for kidappingen, ikke engang løsepengene, men de utenlandske kidnapperne - partnerne - vil heller ha et avslag ( beslutningsendring ) og det er ett mål til – dette er et politisk mål - deretter vil løsepengene bli overført - og det vil være det siste som skjer i saken før hun kommer tilbake.

Jeg ser at denne kidnappingen er sammenflettet med politiet, det er grunnen til at etterforskningen går så sakte, og at dette tar svært lang tid.
I sør ser jeg politiet.
Jeg ser fra dette stedet i sør et politi ( sikkerhetsvakter ) med høy rang ( hierarki ).

Mannen til fru Falkevik Hagen er medlem av en interessegruppe som gradvis vil bli knust ...

Jeg ser en fantasifull tøysekopp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in