2020-06-12, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Saken er en jævla diger labyrint,med utallige blindveier.Folk løper etter hverandre inn i blindveiene,og sikkert etterforskerne også.
Synes debatten og synsingen her på tråden har blitt kjedelig og lite konstruktiv å følge.

Det er så lite konstruktivt å påstå både fysisk vold,alkoholisme,psykopati osv. om det ikke er kilder som viser at dette er helt sant.

Det hadde vært mer spennende om man startet på nytt,og nøste helt fra starten.
Gå mer tilbake i tråden fra tidligere faser.

Alt som er helt åpenbart er mest spennende å hente/legge frem og følge.

* Hva er helt klare fakta. * Hva er helt åpenbart utifra sunn fornuft.

n.b. det er en + artikkel på DB i dag,der overskriften er: "Sånn er mamma." merk: Ikke var.
Om noen kunne kopiere teksten å legge ut? Alle har ikke abonnement hos Dagbladet.
Jeg er enig med deg om dette.
Hvilke bevis finnes f.eks. om at dette var planlagt.
Jeg tror det var på side 73 at jeg leste at goingsomewhere skrev at det ikke er mulig å oppdage når en monerokonto er registrert.
Jeg har ikke peiling!
Citera
2020-06-12, 18:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Joda vi kan starte på nytt... Hvor ble det av artiklen som forteller at de "Hadde en trivelig frokost sammen, snakket litt om hytteturen de gledet seg til, og da ektemannen kysset sin kone farvel i det han dro på jobb visste han lite om at det var siste gang han skulle se henne igjen..." Eller noe i den duren. Har det stått noenting om at de i det hele tatt så eller snakket med hverandre den morgenen? Det burde vært vært skrevet noe sånt i media helt i begynnelsen, kanskje først? Mulig jeg har gått glipp av det da...
Jeg skrev om dette før lenge siden - trodde jeg hadde lest det (ikke akkurat det med hytteturen - men frokosten) - men var veldig usikker.
Det ble avkreftet her i tråden.
Citera
2020-06-12, 18:50
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det jeg mener ikke er logisk, eller "ikke rokker ved den" er det jeg nevnte i forrige post.
Tror ingen ønsker å "knuse" en hypotese. Dette er ingen konkurranse.
Alle hypoteser har godt av å bli forsøkt knust eller motbevist, lykkes man ikke, er det et tegn på at den er sterk.

Å ikke ta høyde for en hypotese som er ulogisk, utenkelig, spinnvill, er å gå i bekreftelsesfellen, man går bare etter det tenkelige.

Jeg tar for gitt at «familiekomplottet» også er en hypotese politiet jobber med, klageskrivet fortalte jo at alle var inne til avhør samtidig, trolig for å avdekke om forklaringene var samkjørte.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-12 kl. 18:53. Anledning: Precisering
Citera
2020-06-12, 18:54
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg er enig med deg om dette.
Hvilke bevis finnes f.eks. om at dette var planlagt.
Jeg tror det var på side 73 at jeg leste at goingsomewhere skrev at det ikke er mulig å oppdage når en monerokonto er registrert.
Jeg har ikke peiling!

Har heller ikke peiling på kryptovaluta.Noen har sikkert litt peiling av brukere her.
Det ble litt for mye fri synsing og fantasi her,og så kom klarsynte inn i bildet også ..puhh

Det alle håper på er jo at man plutselig ser noe nytt (eller ser gitt info.i nytt lys) ,som gjør saken åpenbar og oppklarende. "Vi" håpet jo at dette skulle skje hos etterforskerne for lenge siden.
For oversikt og et fugleperspektiv,kan man ikke holde på med sladder som kun er nettopp det. Om man først skal leke detektiver mener jeg.
Hva vet vi av alt som er fakta,og hva er åpenbart og realistisk vedr. Pskykologi,adferd ,familieforhold vi vet er fakta og kunnskap om kriminelle.
Citera
2020-06-12, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Blir vanskelig når TH nekter avhør?

TH er forlengst avhørt om dette. Jeg leste om dette i Nettavisen, tror det var den 25.mai.
Citera
2020-06-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Det svaret som er standar hver gang det er videointervjuer,er ikke standarsvar ellers -hvordan skulle det ellers ha lekket så mye? Det er en strategi om å grave etter alt som er i TH disfavør,og ingen detaljer som er i hans favør -Det er dette som er fakta.
De er forpliktet til å søke både for å finne tegn på uskyld og skyld.
Det går ikke begge veier i lekkasjer nei.
Er ikke dette da litt som forhånds prosedering?
De detaljene som er lekket (Selv om politiet bestemt sier de ikke kan lekke?) ...
virker bare som ubetydeligheter f.eks. hvilken side av et bord mobilen pleide å ligge,2 utgående anrop borte fra en eldre Nokia (som har lav lagring på alt) osv.
Meget lite som lukter virkelige beviser å komme med.

Annet: Undrer meg stadig over at ikke TH sammen med barna,eller barna alene gikk ut med en kraftig Appell på TV i fjor -til Gjerningsmennene (Bring mamma/mormor tilbake o.lign.)

Helt enig i det du skriver - også siste avsnittet!
Citera
2020-06-12, 19:26
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Alle hypoteser har godt av å bli forsøkt knust eller motbevist, lykkes man ikke, er det et tegn på at den er sterk.

Å ikke ta høyde for en hypotese som er ulogisk, utenkelig, spinnvill, er å gå i bekreftelsesfellen, man går bare etter det tenkelige.

Jeg tar for gitt at «familiekomplottet» også er en hypotese politiet jobber med, klageskrivet fortalte jo at alle var inne til avhør samtidig, trolig for å avdekke om forklaringene var samkjørte.
Ok, svar så grundig som mulig på alle disse spørsmålene:
-Hva er deres samlende motiv?

-Hvordan gikk TH frem da han skulle spørre barna om dette?

-Hvem planla det og hvem gjorde hva på drapsdagen?

-Hvem stod for hacking av e-post og krypto-opplegget?

-Hvor ofte skjer det at 70 åringer dreper noen?

-Hvor ofte skjer det at far sammen med sine barn dreper sin kone/mor/bestemor?
Citera
2020-06-12, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommerful90
Trodde du hadde røyka sokkene dine for en uke siden, men nå begynner jeg å tenke d samme...... Denne saken stinker fra ende til annen. Det er slik jeg ser det, to i familien som må være med på dette. Far i huset selv og minst et av barna.
Hva har de å tjene på å drepe moren sin?
Citera
2020-06-12, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ok, svar så grundig som mulig på alle disse spørsmålene:
-Hva er deres samlende motiv?

-Hvordan gikk TH frem da han skulle spørre barna om dette?

-Hvem planla det og hvem gjorde hva på drapsdagen?

-Hvem stod for hacking av e-post og krypto-opplegget?

-Hvor ofte skjer det at 70 åringer dreper noen?

-Hvor ofte skjer det at far sammen med sine barn dreper sin kone/mor/bestemor?
Barna har ikke motiv.
TH har kun motiv som et partnerdrap, mange av disse, men ingen likner denne saken.
TH hvis GM kan ikke gjort det alene ihht manglende digital kunnskap. Hvem skulle han ev spørre?
Kriminelle har motiv: Penger.
Citera
2020-06-12, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Hva har de å tjene på å drepe moren sin?

En förmögenhet på 1,9 miljarder?
Citera
2020-06-12, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror det handler om å manipulere barna i årevis til å se på mor som en felles fiende. Det er vanskelig, men har gjennom historien vist seg mulig. Saken i seg selv er historisk, trolig også på verdensbasis, så det er absolutt ikke en umulig tanke.

Ser precis som dig också detta som ett möjligt scenario.

Med det sagt.
De hade varit hispigt intressant att höra hur jargongen på THs arbetsplats ser ut.

Säkert nån här som kan dela en eller annan trudelutt?
Kör på.
Citera
2020-06-12, 20:20
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldielock
Heisann! Første post, men har lest til og fra her en stund. Veldig interessant tråd å følge. Har sikkert blitt nevnt, men angående GHH som mulig medhjelper:

Han står oppført som leder i et firma som har adresse praktisk talt i Østmarka. Kort vei dit fra Sloraveien. Kanskje derfor man ikke har fått særlig informasjon om evt. biler i området fra kameraovervåkning, eller bomringer etc.

Tenker Østmarka (også uavhengig av GHH) er et ideelt område å operere i når det gjelder å kvitte seg med lik og beviser. Direkte adgang, ingen reagerer på bålrøyk, dype myrer, etc. Man kan gå med stort utstyr og store sekker under dekke av friluftsliv o.l.

PS:Noen skrev at ekteskapsproblemer for 30 år siden ikke er relevant? Neivel, og kanskje ikke konfliktene i seg selv er det. Mener likevel det kan fortelle en del om reaksjonsmønster og adferd hos folk ved konflikt, som kan ha relevans til konflikter seinere.
Han BOR på den adressen rett ved inngangen til Østmarka. Problemet er at det er låst bom, og man må ha særskilt tillatelse til å kjøre på veiene der. Jeg vet ikke om GHH har nøkkel og tillatelse. Hvis han har det, er det interessant. Likevel enormt stor risiko hvis man blir observert, og det er et populært utfartsområde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in