2020-06-19, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Ennå et "spor" som vi nokså sikkert kan ekskludere, 10 år gammelt seperasjonspapir...som TH har hatt 18 mnd på deg til å fjerne.
Så hva sitter vi igjen med da: Tom Hagen har blødd på badet sitt, + han har alibi.
Snakket meg om farse.
Jeg er enig med deg. Jeg tror at politiet kan løse saken bl.a. ved å finne frem til Futurummennene og den røde BMW X3 og de to mennene i den BMW X3-bilen som ble sett i Ås. De detaljene som vitnet fortalte om de to mennene i den bilen stemmer ganske bra med noe av bekledningen til Futurummennene.

*– Hva så du av de to som satt foran i bilen?
– Han som kjørte satt med en hette, men jeg så ikke så mye av ham. Han som satt i passasjersetet ved siden av, så jeg mer av. Han hadde en sort lue og en sort jakke.
Jeg la merke til at kvinnen i baksetet var tynnkledd med tanke på været denne dagen og i forhold til de to i forsetet som hadde ytterklær. Det så ut som at hun kun hadde en hvit bluse.

https://www.tv2.no/a/11499053/

https://www.tv2.no/a/11501354/
Citera
2020-06-19, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Ja, har hørt podcastene, men fant ikke dette skrevet noe sted. Men har det fremkommet info om de skoene TH brukte når han kom hjem fra Futurum - klarte politiet å spore disse? Og er det mulig å utføre en slik handling, som visstnok bar preg av at det var kamp på stedet, ved å kun tråkke 9 ganger i et hus? Det er jo knapt 3 m en vei hvis man går med vanlige skritt? Kan bakhonen stamme fra et sagbruk?
Jeg har ikke lest noe om THs skoavtrykk fra da han kom hjem.

Ja jeg er enig i at 9 sproxskoavtrykk er svært lite. Men det badet/toalettet som politiet antar at AE var på da hun ble angrepet er veldig nære ytterdøren. Hvis de var 2 GM i huset, kan kanskje en av de ha brukt sokker utenpå skoene for å ikke legge igjen skoavtrykk?

Evt hvis kun 1 GM i huset, kan han kanskje først ha angrepet AE uten å avsette sproxavtrykk, for deretter å gå ut og så komme inn og sette sproxskoavtrykk på vei inn og mens han slepte AE ut av huset.

God ide om sagbruk. Hvor i det området finnes det sagbruk som eventuelt produserer bakhon?

Eller GM kan ha hentet et bakhon fra en av THs eiendommer for å kaste mistanke mot TH?

Hvis GM avlyttet huset, kan han ha visst at AE var på det toalettet og han kan ha låst seg inn i huset kort tid etter at AE gikk inn på det toalettet.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-19 kl. 07:39.
Citera
2020-06-19, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
1) Link til artikkel som bekrefter at det var slik i deres ekteskap? En slik artikkel tror jeg ikke at finnes. Mener du at du tror at det var slik i deres ekteskap?
2) Første møte mellom Kryptomannen og TH var høsten 2017.
Mener du at du tror at det er sammenheng mellom AEHs medlemsskap f.o.m. 8. mars 2018 i den gruppen og det at Kryptomannen oppsøkte TH høsten 2017?
Hvorfor la du til dette (og omtrent samtidig begynner TH med disse krypto-møtene)?

3) En venninne la AEH til i den gruppen den 8. mars 2018. Jeg vet ikke årsaken til dette.

Det er en fordel å forholde seg til kjente fakta som er offentliggjort og å ikke dikte opp ting om andre mennesker Ariel70.

Jeg synes ekteskapskontrakten føyer seg inn i rekken av politiets "bevis". Den er knapt nok et indisium. Hadde kontrakten vært kompromitterende for TH, så hadde han selvfølgelig fjernet den forlengst. Og da kommer det opp fantasifulle forklaringer i gruppa: AEH har vært så undertrykt at hun har skjult kontrakten for TH. Javel, men ikke mer undertrykt at hun er med i en åpen Facebook-gruppe for folk som søker bolig i Gjøvik. Jeg skjønner ikke intensjonen med medlemskapet i gruppa.Hadde en skilsmisse vært aktuelt, så hadde hun selvfølgelig ikke stått på bar bakke Jeg skjønner heller ikke at renoveringsarbeid i Sl+oraveien blir lagt ut på M+itt A+nbud. TH driver et eiendomsselskap med en stor eiendomsmasse. Dette tilsier at TH har kontakter i byggebransjen, har tross alt vært i bransjen i hele sin yrkesaktive karriere. Hva er det AEH har surret med?
Tilbake til kontrakten. Dette bekrefter min mistanke. Politiet har ikke nye bevis i saken. Saken står i stampe. Det er derfor viktig for politiet å gi et skinn av progresjon i saken. Haris tipser derfor media, han kan triumferende opplyse om denne kontrakten! Ikke i nærheten av å være et bevis. Men godt egnet til ytterligere å sverte TH, og det er jo meningen med det hele!

For øvrigen nåværende etterforskningsledelsen er komplett uduglige. Disse folka må snarest byttes ut. De er garantistene for status quo!
Senast redigerad av Akershus 2020-06-19 kl. 08:41.
Citera
2020-06-19, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Jeg synes ekteskapskontrakten føyer seg inn i rekken av politiets "bevis". Den er knapt nok et indisium. Hadde kontrakten vært kompromitterende for TH, så hadde han selvfølgelig fjernet den forlengst. Og da kommer det opp fantasifulle forklaringer i gruppa: AEH har vært så undertrykt at hun har skjult kontrakten for TH. Javel, men ikke mer undertrykt at hun er med i en åpen Facebook-gruppe for folk som søker bolig i Gjøvik. Jeg skjønner ikke intensjonen med medlemskapet i gruppa.Hadde en skilsmisse vært aktuelt, så hadde hun selvfølgelig ikke stått på bar bakke Jeg skjønner heller ikke at renoveringsarbeid i Sl+oraveien blir lagt ut på M+itt A+nbud. TH driver et eiendomsselskap med en stor eiendomsmasse. Dette tilsier at TH har kontakter i byggebransjen, har tross alt vært i bransjen i hele sin yrkesaktive karriere. Hva er det AEH har surret med?
Tilbake til kontrakten. Dette bekrefter min mistanke. Politiet har ikke nye bevis i saken. Saken står i stampe. Det er derfor viktig for politiet å gi et skinn av progresjon i saken. Haris tipser derfor media, han kan triumferende opplyse om denne kontrakten! Ikke i nærheten av å være et bevis. Men godt egnet til ytterligere å sverte TH, og det er jo meningen med det hele!

Noen som vet mer om det her:

Kripos er interessert i 50 år gammel ... - Oppland Arbeiderblad
https://www.oa.no › kripos-er-interessert-i-50-ar-gammel-sak-fra-gjovik
I slutten av mai henvendte Kripos seg til Arkivverket for å få tilgang på vaktjournaler skrevet av politiet på Gjøvik i 1970.

Mye føyer seg inn i en rekke. Det har du rett i.
Citera
2020-06-19, 08:44
Medlem
Kan vi være 100% sikre på at liket i kummen ikke er AEH?(med mindre de vet at det er en mann)

-Liket er ikke identifisert, politiet vil ikke å gå inn på opplysninger om personen som er savnet, eller hvorvidt funnet har forbindelse til en pågående kriminalsak.

www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=35814

En person er mistenkt for befatning med avdøde etter døden, altså har plassert liket i kummen.

-Bakgrunnen for funnet var at en mann i 50-årene kontaktet politiet og ga dem opplysninger om en død person.

– Han er mistenkt for befatning av avdøde etter døden, konkret for å ha fraktet avdøde til stedet vedkommende ble funnet på Vår Frelsers Gravlund, sier Alræk Solem.

Mannen har ifølge Alræk Solem ikke en nær relasjon til avdøde, og han er ikke pågrepet
.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3JvL6L/mann-kontaktet-politiet-om-levninger-i-kum-mistenkt-i-saken
Hvorfor er han ikke pågrepet? Bor han utenlands, eller skjuler seg for politiet?
Senast redigerad av Adrielle 2020-06-19 kl. 08:49.
Citera
2020-06-19, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrielle
Kan vi være 100% sikre på at liket i kummen ikke er AEH?(med mindre de vet at det er en mann)

Død person i kum har ikke med Hagen-saken å gjøre

Funnet av en død person på Vår frelsers gravlund i Oslo i går har ikke med Hagen-saken å gjøre. Det bekrefter Anne Alræk Solem, ved seksjon for etterforskning av alvorlige voldshendelser.

Savnetsaken politiet knyttet til funnet har vært etterforsket av Oslo politidistrikt.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5eeb13aea4df22001855c8cc?utm_source=vgfront&utm_co ntent=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhet sdognet
Citera
2020-06-19, 09:04
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Ennå et "spor" som vi nokså sikkert kan ekskludere, 10 år gammelt seperasjonspapir...som TH har hatt 18 mnd på deg til å fjerne.
Så hva sitter vi igjen med da: Tom Hagen har blødd på badet sitt, + han har alibi.
Snakket meg om farse.

Ja slik du formulerer det kan det absolutt se lite ut. Men det kan nok være mer her. Og hva hvis papirene var godt gjemt av AE? Vet vi hvor de er funnet?
Citera
2020-06-19, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, mye rart med saken, det er sikkert. Men han har vel ikke gått rundt å spurt folk sånn ut i løse luften.
Han har vel kanskje spurt en forretningsmann som han kjenner som har slike kontakter, og som han vet kommer til å si ja, og som han vet han kan stole helt på. Kan være en mann som han stoler på som er veldig nært også. En som han sakte med sikert har luftet om kan være med på noe slikt.
Han har vel neppe gått rundt å: "hei du, kan du drepe kona mi, jeg gir deg 10 millioner", så dum er han ikke.
Det skjønner jeg.

Lurer på om personen som er funnet i kummen i Oslo er AE. Står savnet sak fra Oslo etter tips. Mann i 50 årene mistenkt for å ha fraktet liket.
Kan noen ha blitt fristet til 10 millioner allerede?
Kan de skrive Oslo selvom det er fra Lørenskog? For at ikke alle skal skjønne det er henne?
Ikke klart å identifisere personen enda.
Citera
2020-06-19, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Det skjønner jeg.

Lurer på om personen som er funnet i kummen i Oslo er AE. Står savnet sak fra Oslo etter tips. Mann i 50 årene mistenkt for å ha fraktet liket.
Kan noen ha blitt fristet til 10 millioner allerede?
Kan de skrive Oslo selvom det er fra Lørenskog? For at ikke alle skal skjønne det er henne?
Ikke klart å identifisere personen enda.
Det er ikke henne!!!

Skulle tro det foregikk en bevisst forkludring av tråden her nå, har sjeldent lest så mye tull
Citera
2020-06-19, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Klart som faen at det var Tom Hagen som fjernet kona sin, nå har de funnet skilsmissopapiren og alt.

Problemet er at han ansatte proffs for dette, og de levner ikke noe spor, ikke heller av konen, hun er dyttet i syre og brent opp, beinen har blitt knust og malt ned til støv, tennene har de kastet i noen sjø langt vekk.

Det er bare legge ned og gå videre med bevisshetetn at Tom er en hemsk mann.

/svensk i oslo

Tiltredes.

Punkter verd å merke seg:

*Ektepakten, som inneholder en høyst uvanlig skjevfordeling. Mange måper over denne.
*Hint om vittneavhør som beskriver "turbulens", mulig ett forfinet ord for noe mørkere?
*Brev fra datteren der et økenamn omtales, "en nedsettende karakteristikk" barna brukte om sin mor.
*Signerte separasjonspapirer funnet. Etter bastante uttalelser fra barn og familie om at dette aldri var tema. Eneste de har vist til er "turbulensen" 30 år tilbake i tid. Nå snakker vi 10 år tilbake.
*Innmeldelse i en gruppe på Facebook, 8.mars 2018, kvinnedagen. Innmeldt av en venninne. I tillegg sitter politiet på opplysninger om at AEH søkte etter bosted på nett.
*En x-svåger som har kjent dem siden ungdomsårene sier at han tror det dreier seg om konedrap
*Tom Hagen er siktet for drap eller medvirkning til drap
*Etterforskningen er pågående, med full styrke. Drapshypotesen er ikke svekket, det snakkes om nye bevis.
Citera
2020-06-19, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Det er ikke henne!!!

Skulle tro det foregikk en bevisst forkludring av tråden her nå, har sjeldent lest så mye tull
Jeg har ikke trodd det var henne jeg heller før det står mann i 50 årene mistenkt for å ha fraktet liket ditt og pressekonferanse klokken 11.
Begynner jo å lure da. Hadde vært fint om det var det.

Edit; så ikke innlegget over her hvor det står at en sier det ikke er henne.
Citera
2020-06-19, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Noen som vet mer om det her:

Kripos er interessert i 50 år gammel ... - Oppland Arbeiderblad
https://www.oa.no › kripos-er-interessert-i-50-ar-gammel-sak-fra-gjovik
I slutten av mai henvendte Kripos seg til Arkivverket for å få tilgang på vaktjournaler skrevet av politiet på Gjøvik i 1970.

Mye føyer seg inn i en rekke. Det har du rett i.

Det gjenstår å se om hendelsen på Gjøvik er relevant i denne saken. TH kan f.eks. ha vært innvolvert i et slagsmål, det gikk livlig for seg på bygdefestene. Skal det i såfall brukes mot ham - 50 år senere?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in