2020-06-19, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrepipperi
Den ene muligheten jeg så på en gang, også som ideen bak, medhjelper eller manipulert, ble motargumentert og uttalt her som en umulighet og helt utelukket. Uansett kan en cocktail af psykiatriske medikamenter gjøre en del ting med sinnet, det er bare å google bivirkninger.
Ellers er min mening at TH har motiv, men det har flere andre også. Vi må vel nesten gå ut i fra at politiet har gått gjennom alibi og motiv til sønnen, eller mulighet for medvirkning. Akkurat der får vi jo ikke vite noe.
bruker sønnen psykiatriske medikamenter??
Citera
2020-06-19, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommerful90
Så enig! Jeg fatter ikke at det ikke er mere snakk om han.
Det han har lagt ut på Facebook er umulig en tilfeldighet.
Du legger ut bilde av en film der en person blir drept 31 oktober. Ett år senere blir moren din «kidnappet»/drept 31 OKTOBER.

Vist ikke politiet har etterforsket han så er jeg enig med alle her som sier politiet har gjort en drittjobb.

Jeg mener fortsatt at de ikke har gjort en dårlig jobb, men at de sitter på mer enn vi vet. Også om TEH.
Han er ikke bare sønnen til hovedmistenkte. Han er venn med den andre mistenkte og den eneste linken mellom de to.

Jeg tror TH er skyldig. Men måtte jeg valgt mellom han og TEH hadde det helt mot TEH.
Ingen GM er så dum at han på forhånd poster noe på FB som kan felle han.
Det må være en GM som har sett de bildene på hans FB og som tydeligvis må ha trodd at politiet er dumme hvis GM trodde at vedkommende skulle bli mistenkt av politiet pga det bildet som vedkommende postet og pga valgt dato for forbrytelsen mot AEH.
Citera
2020-06-19, 05:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Veldig godt skrevet! Det er akkurat slik det er.

Ekteparet Hagen har aldri lagt skjul på at de har hatt et turbulent ekteskap.
AE har blitt beskrevet som en glad dame, med humor og et stort og godt hjerte, og det harmonerer ikke med at hun var undertrykt.
Siste artikkel i VG forteller om at politiet har funnet 10 år gamle skillsmissepapirer, som bare AE har undertegnet.
Det må mer til enn dette for å mistenke at TH har drept sin kone.
Som noen andre nevnte, disse lekkasjene i media ødelegger for saken og for politiets integritet.

En hypotese er uansett ikke sterk, før alle andre hypoteser kan utelukkes.

I følge Eidsivating lagmannsrett er det ikke skjellig grunn til å mistenke TH (mindre enn 50% sannsynlig).

Det kan likevel dreie seg om en kidnapping, selv om drapshypotesen er styrket, pga kidnappingsofferet kan ha blitt drept ved en feiltagelse.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Hypotetisk-deduktiv_metode

"Bayes teorem (sannsynlighetsteori) gjør at vi aldri når 0 % eller 100 %, slik at troen man har på at teorien er rett, vil påvirke i hvilken grad dataene øker eller minsker troen på hypotesen."

"Hempels paradoks, eller ravneparadokset, tar utgangspunkt i hypotesen «alle ravner er svarte». Logisk medfører det at «alle ikke-svarte er ikke-ravner», så i den grad noe ikke er svart, er det ikke en ravn. Et grønt eple er ikke svart, og følgelig ikke en ravn – en iakttagelse som kan styrke hypotesen «alle ravner er svarte»."

https://snl.no/ravneparadokset

Retten har vel ikke fått alle bevis, men bare det som er strengt tatt nødvendig. Det er en hemmelig etterforskning, og de er avhengig av å holde kortene tett til brystet. Nå har jo uansett politiet funnet bevis som styrker teorien om at TH står bak. Så må jo du selvfølgelig få lov til å tro/håpe noe annet.
Citera
2020-06-19, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
"Fornærmede sier at Lisbeth og han gjennom 50 år aldri har diskutert skilsmisse. De vet at skilsmisse finnes, men har aldri satt seg ned for å diskutere det, selv når krisen var på sitt verste, står det i avhøret."

"VG får opplyst at alle de tre barna skal ha gitt uttrykk for at de ikke kjente seg igjen i vitnebeskrivelsene av ekteskapet. Et av barna uttaler at foreldrene hadde hatt konflikter, men at kjærligheten hadde seiret, og at de da hadde valgt å holde sammen."

Her snakker vi fornektelse på høyt nivå. Rettssaken vil bli et sørgelig skue.

Dette er det mest rotete og selvmotsigende VG har publisert så langt. Her er fortsettelsen som du burde limt inn!!!:
Like etterpå nyanserer han utsagnet noe og sier at han kan ha nevnt skilsmisse som et løsningsforslag etter en bestemt konflikt, men at de aldri har satt seg ned for å diskutere det seriøst.

Han følger opp med at de selvfølgelig har pratet om det, men at de ikke har gått til hver sin advokat og pratet om det, i alle fall tror ikke Tom Hagen det, går det frem av avhøret fra vinteren 2019.

Så TH nekter først og sier at de vet man kan skille seg, he he. Som et barn kunne sagt det. Men så blir det en delvis innrømmelse, og en enda klarere innrømmelse. Dette er altså så rart. Ekteskapet deres fremstår kjærlighetsløst helt fra de var unge når man ser bilder også.
Citera
2020-06-19, 06:32
Medlem
– Ekteskapet til Tom Hagen og Anne Elisabeth Hagen har – som de fleste ekteskap – hatt gode og dårlige dager. Spørsmålet om skilsmisse har vært oppe mellom de to, men det kom aldri så langt at det ble diskutert som et reelt alternativ. Det du her refererer til ligger nesten 10 år tilbake i tid, og det var en vanskelig periode i deres ekteskap. Men de kom seg sammen gjennom dette, noe som førte til at ekteskapet ble enda mer robust, skriver Svein Holden i en tekstmelding til VG.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL3o2E/opplysninger-til-vg-fant-signerte-separasjonspapirer-i-hagen-huset
Citera
2020-06-19, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
GM (som jeg tror at ikke er familiemedlem av AEH) kan ha valgt den datoen (etter å ha sett TEHs bilder m.m. på FB) for å få politiet til å mistenke AEHs familiemedlemmer.

I politiavhør lenge før han ble siktet, har Tom Hagen sagt at han har følt seg overvåket før kona hans forsvant den 31. oktober i 2018.
Hagen «opplevde å bli beglodd» og mistenkte at personer hadde vært på eiendommen, i garasjen og rundt huset.
Han har i avhør hatt en teori om at den eller de som sto bak, holdt ham under oppsikt før kona hans ble utsatt for en alvorlig kriminell handling, og han ble krevd for nesten 90 millioner kroner i løsepenger.

Mener noen har fulgt med.
Også i tiden etter forsvinningen har Tom Hagen opplyst til politiet at det er «en kjensgjerning» at han har blitt spanet på. Han har sagt at han blant annet har lagt merke til «biler her og der»

https://www.tv2.no/a/11468453/

Det fetade i ditt innlegg Gina33 er en av de tingene jeg tenkte på her. Jeg tenkte ikke at det trenger å ha vært en som er eller var venn med han på FB, men at det var en person som fulgte med på hans FB.

I ett eller flere av de kryptoforumene som det har blitt postet informasjon om ble det også diskutert avlytting og stemmeforfalskere.

Flott svar. Tenker det måtte blitt litt vel høy stressfaktor med stemmeforfalsker, så jeg tror ikke det personlig. Kidnapperne kan ha kommet rundt 0914. Var Tommy Skansen hjemme hele tiden? Han ser jo rett ned på eiendommen. Hva ble avslørt på lydklippet? som den musikkprodusenten undersøkte, han som er ekspert på lyd.
Citera
2020-06-19, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, mye rart med saken, det er sikkert. Men han har vel ikke gått rundt å spurt folk sånn ut i løse luften.
Han har vel kanskje spurt en forretningsmann som han kjenner som har slike kontakter, og som han vet kommer til å si ja, og som han vet han kan stole helt på. Kan være en mann som han stoler på som er veldig nært også. En som han sakte med sikert har luftet om kan være med på noe slikt.
Han har vel neppe gått rundt å: "hei du, kan du drepe kona mi, jeg gir deg 10 millioner", så dum er han ikke.

Jo mer man tenker på det, jo mer usannsynlig er det at TH har samarbeidet med RU eller utenforstående. Han ville aldri følt seg trygg, og han kunne utsatt egen familie for trusler, og blitt presset for penger resten av livet. TH er for smart til dette.
Citera
2020-06-19, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg vet selvfølgelig ikke hva som skjedde men politiet mener bestemt at det er begått et drap. De har undersøkt åstedet i lang tid. Blir spekulasjoner i så fall.
Ikke helt bestemt. De sier at det også kan ha skjedd en kidnapping.
Citera
2020-06-19, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Når sa de det sist, at de ikke kan utelukke kidnapping?

Forrige uke ca ?
Citera
2020-06-19, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Flott svar. Tenker det måtte blitt litt vel høy stressfaktor med stemmeforfalsker, så jeg tror ikke det personlig. Kidnapperne kan ha kommet rundt 0914. Var Tommy Skansen hjemme hele tiden? Han ser jo rett ned på eiendommen. Hva ble avslørt på lydklippet? som den musikkprodusenten undersøkte, han som er ekspert på lyd.
Jeg vet ikke hvor elektrikeren var da han ringte til AEH kl 9.48 eller hvor han var før eller etter dette.

Jeg har forstått det slik at politiet mener at TH burde ha hørt AEHs telefon ringe (hvis hennes telefon lå der han senere fant den) da han ringte fra hustelefonen. Hennes telefon var ikke stilt på lydløs. TH oppdaget hennes telefon da han var på vei ut av huset.

Tom Hagen sier at han ikke hørte konas telefon da han selv ringte den etter å ha kommet hjem 31. oktober 2018. Politiet har undersøkt om det kan stemme.

I jakten på svar på hva som skjedde i huset 31. oktober 2018, har politiet fått hjelp av lydekspert og Vamp-produsent Truls Birkeland.
VG kan for første gang fortelle mer detaljert om hva han gjorde i huset under en av sine undersøkelser 18. mars i fjor. Helt sentralt er et anrop til Anne-Elisabeth Hagens mobiltelefon.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0nmz6B/loerenskog-saken-gransket-ringelyd-i-huset

https://www.nrk.no/norge/undersoker-om-gjerningsmennene-flyttet-pa-mobilen-til-anne-elisabeth-hagen-for-de-forlot-huset-1.150 34014
Citera
2020-06-19, 06:50
Medlem
Ennå et "spor" som vi nokså sikkert kan ekskludere, 10 år gammelt seperasjonspapir...som TH har hatt 18 mnd på deg til å fjerne.
Så hva sitter vi igjen med da: Tom Hagen har blødd på badet sitt, + han har alibi.
Snakket meg om farse.
Citera
2020-06-19, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja politiet hevder det.

Ja, har hørt podcastene, men fant ikke dette skrevet noe sted. Men har det fremkommet info om de skoene TH brukte når han kom hjem fra Futurum - klarte politiet å spore disse? Og er det mulig å utføre en slik handling, som visstnok bar preg av at det var kamp på stedet, ved å kun tråkke 9 ganger i et hus? Det er jo knapt 3 m en vei hvis man går med vanlige skritt? Kan bakhonen stamme fra et sagbruk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in